Spring naar inhoud

- - - - -

Plassen

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_Bloom_*
Guest_Bloom_*

#1 Geplaatst 04 november 2009 - 22:54

:( Hallo,

Ik ben ten einde raad!
Ik heb twee katertjes Bloom en Wolf, beide gecastreerd.
Toch plast Bloom sinds gistere in plastic zakken, daarnet op men shoot, door het deken in de zeten, ik, mijn deken en pyama gans nat!

Snap het eigenlijk niet.
Kan iemand me zeggen hoe het komt? Of tips?

Groetjes
Marianne

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#2 Geplaatst 04 november 2009 - 23:21

Misschien heeft Bloom last van een blaasontsteking, of blaasgruis, en plast hij daarom niet op de bak, omdat hij pijn heeft.
Of het moet een dominantie probleem zijn, maar omdat ze allebei geholpen zijn is dat minder waarschijnlijk. Toevallig niet veranderd van kattenbak korrels?
Het beste is waarschijnlijk even bij de dierenarts langs gaan met Bloom.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 04 november 2009 - 23:37

Misschien een 2de bak bij zetten. Maar toch eens langs gaan bij de DA om een ziekte uit te sluiten.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 04 november 2009 - 23:46

Hallo ! Ik zou zeker langs een dierenarts gaan, deze kan dan grotendeels uitsluiten dat het om een ziekte gaat...Daarna kan je je focussen op gedragsproblemen en oplossingen...
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 06 november 2009 - 13:00

Inderdaad, eerst een medische oorzaak uitsluiten. Dan kan je proberen om eventueel een extra kattenbak te plaatsen. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 06 november 2009 - 13:16

zou toch ook naar de Da gaan en eerst kijken of er iets medisch is
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 07 november 2009 - 10:29

Zoals gezegd. Misschien eerst even langs de DA om eventuele medische problemen uit te sluiten. Wanneer er niets aan de hand blijkt te zijn, kan je het anders aanpakken. Bv. andere kattenbakkorrel, misschien een 2de bak (al hebben mijn 2 katers ook maar 1 grote bak),...

Guest_Bloom_*
Guest_Bloom_*

#8 Geplaatst 13 november 2009 - 11:08

Nu nog straffer!
Ik kwam gistere thuis, Bloom kwam naast mij zitten op de zetel en begon te plassen.
Ik nam hem op en zei kordaat, nee dit mag je niet doen!
Hij bleef gewoon verder plassen tot ik hem op de kattenbak plaatste!
Echt frustrerend! Had ook een kakje gevonden in de hoek op mijn boeken!
Eikeba seg!
Ik ben eigenlijk ten einde raad en ik weet niet echt wat ik moet doen :catnoknow .
Frapante aan heel het ding is dat Wolf, die een maand jonger is, hij doet dat dan helemaal niet en gaat keurig op de kattenbak!
Vreemd niet?

Groetjes
Marianne

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 13 november 2009 - 11:16

Ben je ondertussen al bij de DA geweest ? Katten zijn van nature propere dieren, dus meestal is er echt wel iets mis als ze zomaar overal hun behoeften doen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#10 Geplaatst 19 november 2009 - 21:43

Nog geen nieuws?