Spring naar inhoud

- - - - -

de staart van spooky,gebroken of een abscess

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Guest_wanda_*
Guest_wanda_*

#1 Geplaatst 05 november 2009 - 10:34

vorige week donderdagochtend zag ik dat ons meisje moeilijk kon zitten,de staart kon ze niet normaal omhoog doen om te gaan zitten,ze ging iedere keer op haar staart zitten,en de staart hing half krom,soms als ze toch wou springen ging dat een enkele keer mis..ik zag dat dat niet goed was,in de middag naar de da geweest,zij gaf mijn antibiotica mee voor een paar dagen,ze zij dat spooky naar het weekend de staart weer goed kon gebruiken,is dat niet zo dan gaan wij foto's maken..

sorry hoor ik moet even dit kwijt..

naar het weekend bleek het nog niet goed tezijn,had gister gebeld,en vandaag om 10.00 heb ik haar naar de da gebracht. zij gaan nu haar in slaap brengen,foto's maken en kijken hoe verder..
de kleinste kat miauwt de hele tijd..denk het alleen zijn,zonder spooky.
het is wel stil in huis,1 katje van 9 maanden loopt er nog,die miauwt alles bij elkaar...geef hem steeds aandacht...tot we horen wat spooky heeft,abscess of gebroken..

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#2 Geplaatst 05 november 2009 - 10:58

Oooooooh arme Spooky... Ik duim voor het beste hoor...

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#3 Geplaatst 05 november 2009 - 11:01

Oei arme poes, 'k kan je bezorgdheid begrijpen.
Hopelijk vinden ze wat er precies aan de hand is, en kan je dan gericht behandelen.
Ik duim alvast voor Spooky!

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 05 november 2009 - 11:03

ocharme ,
dikke knuf,
we duimen mee veel succes
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 05 november 2009 - 11:26

ocharme, hopelijk valt de uitslag mee,
wij duimen

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#6 Geplaatst 05 november 2009 - 11:32

Oei, ocharme toch, hopelijk valt het allemaal mee! Hou ons maar op de hoogte!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 05 november 2009 - 11:35

ai toch... beterschap voor je poezeltje! :geluk:
Geplaatste afbeelding

Guest_wanda_*
Guest_wanda_*

#8 Geplaatst 05 november 2009 - 11:53

bedankt allemaal voor jullie reactie's,ik heb nu spooky een half uurtje weer thuis,ze is suf en heb haar appart gezet van onze jongste kat.jongste kat krabt tegen de deur en wil erbij zijn,wat niet kan. in de staart is een abscess gevonden,gelukkig niet gebroken. dit kom waarschijnlijk door de jongste,want deze twee zijn altijd spelend aan het vechten en ik ben geregeld met de katjes bij de da..spooky is al heel lang al gestrest,haar uitval,schilvertjes op haar vacht,heb er spul voor gekregen zodat spooky wat rustiger van word..maar wij hebben samen met de da besloten om de jongste weg te doen..hellaas...dit gaat zo niet langer..veel bij de dierenarts zitten en een gestressde kat...de jongste is waarschijnlijk te wilt geweest met spelen en heeft zijn nageltjes gebruikt om spooky haar staart te pakken...zo is het vuil in haar staart gekomen..
als de jongste weg is ,denk ik dat spooky weer de oude gaat worden..niet gestresst en niet vaak naar de dierenarts,jammer dat het niet gaat,ze zijn allebei super lief,alleen de jongste eist super veel aandacht op.
bedankt allemaal.
wanda

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 05 november 2009 - 12:04

Jammer dat het een abces is, maar dat kan je behandelen he :hug: :hug: :hug:
Waarom zou je de jongste wegdoen? Eventjes mijn verhaal doen: Gabriël komt van de poezenboot, was heel erg gestresst daar: alle symptomen die jij vertelt. Hij heeft dan de Hill's sensitive skin gekregen als voeding. Het was een kat waar je geen andere katten bij kon zetten omdat hij zo gestresst was en hij was ook regelmatig ziek.  Ook hier thuis liep hij nog gestresst rond: bezoek: haarschilfers, naar de da: idem...
Nu lopen er hier vier schatten rond en Gabriël is niet meer gestresst. Waarom niet? Hij heeft ondersteuning gekregen met Bachbloesems, een hele tijd lang en pas sinds een maand geef ik er hem voorlopig geen meer. Dus geef je katjes een kans. Voor meer info vraag raad aan Lies, zij kan je op weg helpen.
En het is heel goed mogelijk dat Spooky je kleintje zal missen hoor :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_wanda_*
Guest_wanda_*

#10 Geplaatst 05 november 2009 - 12:18

ik weet het even niet meer,vind het erg moeilijk allemaal,soms dan vechten ze en dan is het spelen en dan is het spelend vechten,ik zit geregeld bij de dieren arts,zo rijk ben ik niet...de jongste vraagt ontzettend veel aandacht,en als ze gaan spelen,verwonden ze elkaar iedere keer..nu ligt spooky appart in een kamer om bij tekomen..jongste spingt tegen de deur en miauwd heel hard...ik vind dit erg moeilijk...

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 05 november 2009 - 12:28

wanda zei:

ik weet het even niet meer,vind het erg moeilijk allemaal,soms dan vechten ze en dan is het spelen en dan is het spelend vechten,ik zit geregeld bij de dieren arts,zo rijk ben ik niet...de jongste vraagt ontzettend veel aandacht,en als ze gaan spelen,verwonden ze elkaar iedere keer..nu ligt spooky appart in een kamer om bij tekomen..jongste spingt tegen de deur en miauwd heel hard...ik vind dit erg moeilijk...

Ik kan me voorstellen dat je het niet gemakkelijk hebt hoor :hug: :hug: :hug: . Katten spelen nu eenmaal erg hard met elkaar en het lijkt vaak op vechten. Ga gewoon voor die Bachbloesems en neem er zelf ook in. En je zal zien: op een moment komt alles weer in orde en kan je lachen met wat er nu gebeurd :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_MickyOllie_*
Guest_MickyOllie_*

#12 Geplaatst 05 november 2009 - 12:34

Ik kan me voorstellen dat dit een hele moeilijke beslissing is. Mijn twee katten Micky en Ollie zijn broer en zus en kunnen ook enorm vechten met elkaar. Vooral toen Ollie vanwege een auto ongeluk 6 weken binnen moest blijven. Dat ging ahard tegen hard. Hij verveelde zich en al Mick dan thuiskwam moest ze het bekopen. Zij was altijd de lul, want Ollie is veel sterker en gemener. Komen jouw katten niet buiten? Want nu Ollie weer naar buiten gaat vechten ze helemaal niet meer.

Guest_wanda_*
Guest_wanda_*

#13 Geplaatst 05 november 2009 - 12:39

spooky krijgt zylkene,aangeraden door da ,daar moet ze wat prettiger van gaan voelen.en dat klopt ook,ze is wat lekkerde gaan voelen en rustiger..die jongste is 9 maanden en hij zit in een rot vase...dit is wel de zoveelste keer dat ik met spooky bij de da ben geweest..dit kost mijn klauwen met geld.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 06 november 2009 - 11:42

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Cosmo_*
Guest_Cosmo_*

#15 Geplaatst 09 november 2009 - 17:28

Joloka zei:

Jammer dat het een abces is, maar dat kan je behandelen he :hug: :hug: :hug:
Waarom zou je de jongste wegdoen? Eventjes mijn verhaal doen: Gabriël komt van de poezenboot, was heel erg gestresst daar: alle symptomen die jij vertelt. Hij heeft dan de Hill's sensitive skin gekregen als voeding. Het was een kat waar je geen andere katten bij kon zetten omdat hij zo gestresst was en hij was ook regelmatig ziek. Ook hier thuis liep hij nog gestresst rond: bezoek: haarschilfers, naar de da: idem...
Nu lopen er hier vier schatten rond en Gabriël is niet meer gestresst. Waarom niet? Hij heeft ondersteuning gekregen met Bachbloesems, een hele tijd lang en pas sinds een maand geef ik er hem voorlopig geen meer. Dus geef je katjes een kans. Voor meer info vraag raad aan Lies, zij kan je op weg helpen.
En het is heel goed mogelijk dat Spooky je kleintje zal missen hoor :hug:

Joloka - ben heel blij te horen dat Gabriel het zo goed stelt (ik heb jullie de rondleiding gegeven toen hij jullie gekozen heeft)  :)

Wij gebruiken hier ook de bachbloesems met goed effect! :LOL: