Spring naar inhoud

- - - - -

Timo heeft erg last van vlooien

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
Guest_MickyOllie_*
Guest_MickyOllie_*

#1 Geplaatst 05 november 2009 - 12:20

Hoi hoi,

Mijn lieve Timo, nu ongeveer 15 weken oud, heeft ontezettend last van vlooien :evil: . Ik weet niet wat ik ermee aan moet. Hij is de afgelopen maand al 2 keer met Frontline combo druppels behandelt en 1 keer met Frontline spray. Het arme beestje draagt een giga vlooienband en wordt elke avond gekamt. En nog blijven die beesten zich manifesteren. Ik weet het zo langzamerhand niet meer. De mama en oom van Timo hebben er geen last van, maar die gaan ook naar buiten.

Heeft iemand nog tips? Misshien wassen met shampoo tegen vlooien?

groetjes Michelle

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 05 november 2009 - 12:22

eens met Stronghold proberen?
sommige vlooien zijn al immuun tegen frontline...

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 05 november 2009 - 12:25

Omdat je kitten nog zo klein is, zou ik contact opnemen met de da. Je mag het kittentje immers niet teveel behandelen (er zitten giftige stoffen in). Stop met die Frontline, Frontline combo en die halsbandjes. Het enige product dat deftig werkt, is Stronghold (spreek uit ervaring ook al beweert de da anders).
Die shampoo's en zo die helpen toch niet.
Stronghold voor katten tot 2,600 kg kan je kopen in de apotheker. Maar vraag eerst aan je da of je hem al opnieuw mag behandelen want het heeft al veel producten op een korte tijd gekregen he. Verder: was de mandjes ,de dekentjes en zo in de wasmachine en stofzuig dagelijks alles (ook krabpalen ed). Stop dan in je stofzuigerzak een kapot geknipt antivlooibandje en sluit de zak heel goed af en gooi hem in de vuilnisbak.

Veel succes en niet wanhopen, het zal wel lukken :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_MickyOllie_*
Guest_MickyOllie_*

#4 Geplaatst 05 november 2009 - 12:39

Ik was de dekentjes idd al dagelijks en stofzuig bijna elke dag. Timo is erg groot voor zijn leeftijd en weegt nu zo'n 2,5 kilo. Dus misschien dat Stronghold ook een optie is. Ik wist niet dat die vlooien immuum konden worden. Ik zal vanmiddag gelijk mijn DA bellen of het al mag. Wat een rotbeesten zijn het toch, blegh! (die vlooien bedoel ik he ;) )

Guest_MickyOllie_*
Guest_MickyOllie_*

#5 Geplaatst 05 november 2009 - 16:24

Net de DA gebeld en die heeft ook Stronghold aanbevolen. Dat is net even weer een ander product en miss dat de vlooien daar wel op reageren. Helaas kan ik het morgen pas halen. Dus dat wordt vanavond nog even kammen. Morgen grote schoonmaak, anti vlooien in huis sprayen en dan hopelijk weer rust in de keet... Ooh ja en dat lelijke bandje af en weer zijn mooie bling bling bandje om ;-)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 05 november 2009 - 16:49

Mag je dat dan al gebruiken zo snel na al die behandelingen die je al hebt gedaan?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 05 november 2009 - 16:54

MickyOllie zei:

Net de DA gebeld en die heeft ook Stronghold aanbevolen. Dat is net even weer een ander product en miss dat de vlooien daar wel op reageren. Helaas kan ik het morgen pas halen. Dus dat wordt vanavond nog even kammen. Morgen grote schoonmaak, anti vlooien in huis sprayen en dan hopelijk weer rust in de keet... Ooh ja en dat lelijke bandje af en weer zijn mooie bling bling bandje om ;-)

Opgelet dat je stronghold voor katten neemt en de verpakking tot 2,600 kg :duim: . Ik weet niet of die antivlooienspray wel helpt hoor om in huis te sprayen. Als de da zegt dat het mag, dan zal het wel mogen he? Moet wel zeggen dat ik na een weekje soms nog een vlooitje zag maar die ging dan snel dood zodra ze op Gabriƫl sprong.

Geplaatste afbeelding

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#8 Geplaatst 05 november 2009 - 19:50

stronghold of als ze daar resistent tegen zouden zijn, advantage van bayer kan ook wel nog helpen

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 05 november 2009 - 20:30

succes met de anti-vlooien strijd

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 05 november 2009 - 20:39

succes
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 05 november 2009 - 20:53

Als je erge last in huis zelf hebt van de vlooien kan je bij de apotheker zo'n rookbom gaan halen iedereen uit het huis of uit de woonkamer  en dan dat ding afsteken en laten inwerken. Daarna alles goed verluchten. Werkt perfect, ik ken mensen die dit al eens hebben moeten toepassen in hun living omdat ze tapijt hadden en de vlooikes niet meester geraakten, achteraf geen meer gezien. Veel succes met de vlooien jacht. :geluk:

Guest_MickyOllie_*
Guest_MickyOllie_*

#12 Geplaatst 05 november 2009 - 21:21

Heb ze nog niet in huis zelf gezien, maar ga graag preventief te werk ;) Er moest ongeveer 2 weken tussen zitten. Dus moet denk ik nog een paar daagjes wachten. Timo wegen we morgen bij de DA, want hij is erg groot voor zijn leeftijd. Dan weten we in elk geval of het tot 2600 gr moet zijn of niet. Hij is al bijna zo groot als zijn mams. Die weegt dan ook zo'n 3000 gram, dus dat wil ook makkelijk!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 05 november 2009 - 21:47

MickyOllie zei:

Heb ze nog niet in huis zelf gezien, maar ga graag preventief te werk ;) Er moest ongeveer 2 weken tussen zitten. Dus moet denk ik nog een paar daagjes wachten. Timo wegen we morgen bij de DA, want hij is erg groot voor zijn leeftijd. Dan weten we in elk geval of het tot 2600 gr moet zijn of niet. Hij is al bijna zo groot als zijn mams. Die weegt dan ook zo'n 3000 gram, dus dat wil ook makkelijk!

Maar omdat hij nog zo jong is, zou ik nog niet die van meer dan 2,600 kg geven hoor.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 06 november 2009 - 13:41

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_MickyOllie_*
Guest_MickyOllie_*

#15 Geplaatst 12 november 2009 - 17:12

Nou vandaag was het zover! Hele huis geboend en alle dekentjes in de was en gesprayed. De drie katten behandelt met Stronghold en nu afwachten of het helpt. De twee volwassenen hadden geen last, maar toch preventief behandeld. Ik hoop echt dat die kleine nu jeuk en vlovrij is :s Duimen maar!