Spring naar inhoud

- - - - -

gizmoke genezen!!!

• Log in om te reageren
44 reacties op dit onderwerp
Guest_ellentjeverh_*
Guest_ellentjeverh_*

#31 Geplaatst 15 november 2009 - 13:30

vandaag weer een dumper op de dag...afgelopen dagen gaat het super met gizmo! hij speelt zelf terug, loopt achter casper, ze spelen samen...hij springt terug op zijn kattenpaal etc. nu bij laatste bezoek aan DA heeft hi jons gewaarschuwd voor een plekje op gizmo zijn tong...dit kon wijzen op het caliciavirus en als dit groter werd moesten we dit laten weten...dit kon nog te maken hebben met het feit dat hij in begin bij ons begon te niezen en AB ervoor gekregen heeft dus mss daarvan iets over heeft gehouden...vandaag...kijk ik ter controle omdat hij sinds gisteren wel terug niest...en ja hoor er zijn plekjes bij gekomen typisch voor het caliciavirus!!morgenvroeg dus weer naar DA bellen :( nu izijn de tandjes ok, zijn pootje ok maar nu is het dit weer...pffff

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 15 november 2009 - 13:34

veel beterschap :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#33 Geplaatst 15 november 2009 - 18:31

veel beterschap. :thumb:

Guest_ellentjeverh_*
Guest_ellentjeverh_*

#34 Geplaatst 16 november 2009 - 17:50

Bezoek aan DA deze middag, waarschijnlijk begin van caliciavirus. AB mee indien erger wordt terug bellen. normaal gezien zou hij zonder problemen moeten genezen :LOL:

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#35 Geplaatst 16 november 2009 - 17:57

het calicivirus staat in de kattenwereld beter bekend onder de noemer niesziekte (wordt ook wel veroorzaakt door een herpesvirus soms)
Maar AB gaat die ziekte niet wegnemen, dat gaat er enkel voor zorgen dat er geen secundaire bacteriële infecties optreden (wat extra weerstandverzwakkend zou kunnen werken)
Je poesje zal gewoon de ziekte doormaken vermoed ik, en hoe snel hij zal genezen zal sterk afhankelijk zijn van zijn weerstand.

Ik dacht eigenlijk dat je tegen deze aandoening kon vaccineren...is je poezel gevaccineerd? Want in dat geval is kans op genezing nog een pakje groter :) en als je nog andere poezen hebt die de ziekte niet doormaken kan het misschien wel aangewezen zijn om deze te vaccineren (in samenspraak met je DA natuurlijk)
Verder kan je de poezel mss ook binnen houden (of is het een binnenkatje?) om zo verdere besmetting en risico's op andere ziekten te verkleinen :)

veel succes!!
Edit: ik zag net dat het raskatjes zijn die je hebt, dan vraag ik me toch af waar het beestje die niesziekte opgelopen heeft... Heb je recent bezoek gehad van mensen die een pas-gevaccineerd katje in huis hebben?
Want bij gebruik van sommige vaccins worden katten wel uitscheiders van het virus zonder dat ze de ziekte doormaken...

Bewerkt door Dier, 16 november 2009 - 18:01.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#36 Geplaatst 16 november 2009 - 18:25

Hopelijk is hij snel terug beter...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 17 november 2009 - 13:30

veel beterschap :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#38 Geplaatst 17 november 2009 - 13:36

Veel beterschap.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Guest_ellentjeverh_*
Guest_ellentjeverh_*

#39 Geplaatst 17 november 2009 - 15:58

hij is gevaccineerd maar dit zou geen 100% bieden zei de DA. en sinds dikke 2 weken hebben we er een nieuw britje bij (ook gevaccineerd). Het zou kunnen dat hij de dader is :louche: alezja dat het via hem binnengekomen is hé want mijn ventjes mogen niet buiten dus vond het ook raar! in het begin als hij bij ons kwam  was hij nog niog maar één keer gevaccineerd (wisten toen niet beter...) en toen is hij ook beginnen niezen en heeft hij AB gekregen. Ik had gelezen eens je het kreeg je drager bent? en bij stress etc. het tot uiting komt? dus mss is het daardoor dan, (stress van een nieuw soortgenootje). Ik hoop alleen maar dat hij niet idd een infectie erbij krijgt ofzo :o

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 17 november 2009 - 19:13

veel beterschap

Guest_ellentjeverh_*
Guest_ellentjeverh_*

#41 Geplaatst 21 november 2009 - 11:22

ons Gizmoke is zo goed als genezen!!! de laatste dagen is hij terug de oude zoals we hem kennen! hij speelt terug met zijn speeltjes, loopt hele dag achter casper en zitten dan te spelen samen, speelt met mijn vriend terug verstoppertje! (eergisteren lag gizmo op de grond en ik zei nog tegen mijn vriend, probeer eens terug verstoppertje ik denk dat het ga lukken en ja hoor zot dat hij werd :goofy: nu speelt gizmo het zelfs met casper haha :LOL: ) de laatste drie dagen liggen we savonds weer gewoon in onze zetel te lachen met onze katjes!!hij komt ook spontaan terug knuffelen, spinnen, etc..we zijn super super blij hiermee!!! :d bedankt iedereen voor de steun! :love3: het was een beetje van het één naar het andere, niet zo'n drama dingen maar mijn hartje sloeg toch telkens over :s
groetjes

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 21 november 2009 - 12:05

:dance: :dance: :dance:
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#43 Geplaatst 21 november 2009 - 12:06

:thumb: :thumb: :thumb:

Guest_Sheily_*
Guest_Sheily_*

#44 Geplaatst 23 november 2009 - 21:26

Oh beter :thumb:

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#45 Geplaatst 24 november 2009 - 13:33

Fijn om te horen dat het beter gaat met Gizmo'ke! :)
Geplaatste afbeelding