Spring naar inhoud

- - - - -

Mexicaanse griep bij katten.

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#16 Geplaatst 06 november 2009 - 15:13

:s :s :s

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#17 Geplaatst 06 november 2009 - 20:12

:help: :help: :help:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#18 Geplaatst 06 november 2009 - 20:15

wea zei:

het staat nu ook al op de website van de standaard.... :s

Tja dan zal het waar zijn zeker want die krant is toch ietsje geloofwaardiger. :ha :ha :ha  :p

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#19 Geplaatst 06 november 2009 - 20:28

Ik ga gillen als ik het woord "Mexicaanse" griep nog één keer hoor!!!!!!! :censored:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 06 november 2009 - 20:32

Fairy zei:

Ik ga gillen als ik het woord "Mexicaanse" griep nog één keer hoor!!!!!!! :censored:

Waarom? Omdat er "mexicaans" in gebruikt wordt? Denk dat jij er meer problemen mee hebt dan de Mexicanen zelf. Heb er namelijk enkele in mijn directe vriendenkring en zij storen zich daar bijlange niet aan hoor. Integendeel, ze kunnen er hartelijk om lachen en grapjes over maken.

Officieel klopt die benaming inderdaad niet, maar het ligt nu eenmaal makkelijker in de mond dan de benaming die het officieel gezien wel moet zijn.

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 06 november 2009 - 20:37

Het staat ook op VTM teletekst van die kat in amerika, maar ik geloof het niet .
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#22 Geplaatst 07 november 2009 - 12:06

Karolientje zei:

Waarom? Omdat er "mexicaans" in gebruikt wordt? Denk dat jij er meer problemen mee hebt dan de Mexicanen zelf. Heb er namelijk enkele in mijn directe vriendenkring en zij storen zich daar bijlange niet aan hoor. Integendeel, ze kunnen er hartelijk om lachen en grapjes over maken.

Officieel klopt die benaming inderdaad niet, maar het ligt nu eenmaal makkelijker in de mond dan de benaming die het officieel gezien wel moet zijn.

niet alleen de benaming hoor, maar je leest en hoort niks anders meer, er zijn nog wel ergere dingen.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#23 Geplaatst 07 november 2009 - 12:07

Fairy zei:

niet alleen de benaming hoor, maar je leest en hoort niks anders meer, er zijn nog wel ergere dingen.

Dat wel. Het wordt allemaal wel heel erg opgeklopt... Maarja, de media moeten het ergens over hebben he... :roll:

Geplaatste afbeelding

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 09 november 2009 - 14:02

mijn vader reist veel en hij zat in Frankrijk toen dat bericht daar uitkwam. En inderdaad er zijn een heel aantal katten binnengebracht met alle symptomen van de "varkensgriep" zoals het daar zou heten.

Hem werd op het hart gedrukt absoluut geen katten aan ter raken ginds, hij heeft mij er speciaal nog voor gebeld...dusja, wetenschappelijk gezien lijkt het me straf, maarja... er zijn al zoveel rare, onverklaarbare dingen gebeurd

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#25 Geplaatst 09 november 2009 - 19:24

Oh..alé, dus toch waar? Straf..maar ja, waarom zou het ook niet voor katten bestaan?

Laat het allemaal maar goed ver weg blijven! Voor zowel mensen als poezels! :LOL:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#26 Geplaatst 09 november 2009 - 19:53

Niet vergeten dat kattengriep ook niesziekte wordt genoemd. Dus is griep bij katten zeker ook mogelijk....
Het vaccin tegen niesziekte is dus tegen kattengriep...
Dus waarom zou een kat geen andere variant van griep kunnen krijgen ?
Hopelijk verloopt de mexicaanse griep bij katten, dan ook zoals die voor de mensen en genezen ze er volledig van. Bij niesziekte is dat wel anders, dan blijven ze wel gevoelig voor de syptomen...

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 09 november 2009 - 20:23

Marc Van Ranst heeft gezegt in een chatsessie dat deze mexicaanse griep niet overdraagbaar is van dier op mens en omgekeerd...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#28 Geplaatst 10 november 2009 - 00:02

miranda zei:

Marc Van Ranst heeft gezegt in een chatsessie dat deze mexicaanse griep niet overdraagbaar is van dier op mens en omgekeerd...

Nee mss niet maar het kan wel muteren. Wie weet wat een griepvirus allemaal kan. :catscratchhead

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#29 Geplaatst 10 november 2009 - 17:04

Ik denk dat marc van Ranst ook nog wel elke dag bijleert want dat ze niet overgaat van mens op dier is maar waar voor zover er geen geval is geweest en dat is nu dus wel zo

maar tot nu toe is het van mens naar kat en niet omgekeerd. trouwens de vogelgriep is ook voor zowel mensen als katten dodelijk.

ik hoop alleen maar dat mensen nu niet massaal hun kat gaan dumpen in een asiel.