Spring naar inhoud

- - - - -

Damn he, ik vind dat zo erg!! UPDATE

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#1 Geplaatst 05 november 2009 - 20:50

Op een Engels forum waar ik al een tijd vertoef heeft iemand enkele maanden geleden een prematuur kindje gekregen. Nu gebeurt dat wel meer, maar dit kindje raakt van de regen in de drup als het ware.
Hij is al zo vaak in het ziekenhuis geweest dat ik de tel kwijt ben geraakt.
Hij verdraagt geen voeding, heeft zo'n erge reflux dat hij via sonde wordt gevoed en zelfs dan, is hij meer ziek dan wat anders. Hij is nu bijna 7 maand en heeft het gewicht van eentje van 4. Hij zal waarschijnlijk niet als een normaal kindje ontwikkelen omdat zijn hersens ook niet voldoende mee zijn gegroeid.
Binnenkort zullen ze een enorm zware operatie doen (iets met de spieren rond zijn maagje, heel ingewikkeld) en hopelijk zal hij dan verbeteren.
Het is zo'n super schattig kindje, en ik heb zo'n bewondering voor zijn ouders omdat ze zoveel moeten doorstaan. Ikzelf zou gewoon willen dat kindje voor altijd vasthouden en zorgen dat hem niks overkomt, het is zo'n overweldigend gevoel van moederschap. Ik heb er zelf drie die zonder al te veel problemen groot geworden zijn en zou willen dat ik wat zorgen kon overnemen van zijn mama.
Ik kan niks doen, jullie kunnen niks doen, niemand kan iets doen, maar ik moest het gewoon ff delen, want ik zit hier weer met tranen in mijn ogen na het laatste bericht op Face Book

Bewerkt door Fairy, 18 november 2009 - 14:55.
Reden van bewerken: UPDATE

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 05 november 2009 - 20:52

:hug:
wat vreselijk voor die mensen :(

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 05 november 2009 - 20:53

:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 05 november 2009 - 20:54

:hug: :hug: :hug:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 05 november 2009 - 20:55

:hug: :hug:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 05 november 2009 - 22:23

:hug: :hug:

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#7 Geplaatst 05 november 2009 - 22:44

sterkte voor die mensen en voor jou!!!

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#8 Geplaatst 06 november 2009 - 06:20

vreselijk!

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#9 Geplaatst 06 november 2009 - 06:59

beetle zei:

sterkte voor die mensen en voor jou!!!

Het is zo raar, ik ken ze alleen maar via het forum maar ik voel zo mee met hen. Babies zijn zo hulpeloos en als ze dan zo piepklein geboren worden, je had hem moeten zien liggen, het kleinste pijamaatje was nog 5 maten te groot. En dan begon hij nog achteruit te gaan en ziek te worden, zo zielig

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#10 Geplaatst 07 november 2009 - 11:50

Erg hé..ik krijg altijd kippenvel van zo'n verhalen. Het moet zo enorm moeilijk zijn voor die mensen..waar blijven ze de moed halen denk ik dan soms..

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#11 Geplaatst 18 november 2009 - 15:13

De operatie is achter de rug.
Ze heeft 5 uur geduurd!!!
De kleine heeft een record verbroken want de kleinste waarbij ze dit ooit deden woog 8 kg en hij weegt maar 3.9!
Ze  hebben het zelfs via laparoscopie kunnen doen wat betekent volgens mij dat niet heel zijn borstkas is opengesneden zoals oorspronkelijk de bedoeling was.
Als het allemaal gelukt is (en laat ons dat vurig hopen) dan hoeft hij niet meer via een sonde voeding te krijgen en kan hij eindelijk beginnen gewicht winnen. Je moet weten dat hij dus 27 april geboren is, wat wil zeggen dat hij dus bijna 7 maand is en dus een pak meer zou moeten wegen.
Hij was dus wel een beetje te vroeg geboren maar toch niet dramatisch hoor.
Er was onlangs geopperd dat zijn hersentjes ook niet voldoende mee zouden ontwikkeld zijn, maar dat wordt nu weer tegengesproken.
Enfin, de ouders zijn er nog niet met die kleine schatje!! Wat een zorgen allemaal.

Guest_Rinoa242_*
Guest_Rinoa242_*

#12 Geplaatst 18 november 2009 - 18:19

Fairy zei:

Op een Engels forum waar ik al een tijd vertoef heeft iemand enkele maanden geleden een prematuur kindje gekregen. Nu gebeurt dat wel meer, maar dit kindje raakt van de regen in de drup als het ware.
Hij is al zo vaak in het ziekenhuis geweest dat ik de tel kwijt ben geraakt.
Hij verdraagt geen voeding, heeft zo'n erge reflux dat hij via sonde wordt gevoed en zelfs dan, is hij meer ziek dan wat anders. Hij is nu bijna 7 maand en heeft het gewicht van eentje van 4. Hij zal waarschijnlijk niet als een normaal kindje ontwikkelen omdat zijn hersens ook niet voldoende mee zijn gegroeid.
Binnenkort zullen ze een enorm zware operatie doen (iets met de spieren rond zijn maagje, heel ingewikkeld) en hopelijk zal hij dan verbeteren.
Het is zo'n super schattig kindje, en ik heb zo'n bewondering voor zijn ouders omdat ze zoveel moeten doorstaan. Ikzelf zou gewoon willen dat kindje voor altijd vasthouden en zorgen dat hem niks overkomt, het is zo'n overweldigend gevoel van moederschap. Ik heb er zelf drie die zonder al te veel problemen groot geworden zijn en zou willen dat ik wat zorgen kon overnemen van zijn mama.
Ik kan niks doen, jullie kunnen niks doen, niemand kan iets doen, maar ik moest het gewoon ff delen, want ik zit hier weer met tranen in mijn ogen na het laatste bericht op Face Book

Een echte opkikker is het (misschien) niet, maar ik heb een poos terug mensen hun verhaal weten doen in de Flair, over hun kinderen(prematuurtjes), waarvan ze dachten dat ze het nooit zouden halen, dus allez, wat ik hier mee wil zeggen is: geef de moed niet op!!! Zorg dat die ouders in jouw een steun en toeverlaat kunnen vinden. Al zit je niet in de UK, via MSN en Facebook enz je verhaal kwijt kunnen aan mensen, opnieuw en opnieuw, lucht hen op én zo kunnen ze kracht halen uit jouw begrijpende woorden.

Bewerkt door Rinoa242, 18 november 2009 - 18:19.

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#13 Geplaatst 18 november 2009 - 18:22

Ja tuurlijk, er is zoveel mogelijk, kijk maar naar deze operatie, maar dit kindje raakt mij op een speciale manier, weet niet waarom.
En heel dat Engelse forum leeft mee dat is geweldig gewoon!!

Guest_Rinoa242_*
Guest_Rinoa242_*

#14 Geplaatst 18 november 2009 - 18:25

Mooi, dat geeft die ouders waarschijnlijk ook wel nog een beetje een boost.
Kan me voorstellen dat ze het enorm moeilijk hebben.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 18 november 2009 - 18:47

Wat erg! Ik heb ook een zwak voor alles dat hulpeloos is en zichzelf niet kan verdedigen, waaronder baby's, kinderen en dieren uiteraard :( Hopelijk komt alles goed!

Geplaatste afbeelding