Spring naar inhoud

- - - - -

brood en kittens?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
intu
intu
  • 432 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 06 november 2009 - 00:48

Heb vandaag gemerkt dat de kittens gek worden van het binnenste zachte deel van brood en broodjes.

Gizmo ging het gewoon stelen van tafel en voor de rest jammeren om een stukje.

Kan dit kwaad voor een kitten? Of mag ik hen af en toe een klein stukje geven?

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 06 november 2009 - 01:04

Hier heb ik het ook gemerkt bij 1 van onze kitjes, ik draaide me nog maar om of Flanelleke zat al met een groot stuk brood in haar muiltje, ik heb het haar toch afgenomen. Zou het niet direct vertrouwen.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

LittleDIAMOND
LittleDIAMOND
  • 422 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 06 november 2009 - 01:22

Een vriendin van mij heeft een klein katje van nu ongeveer 6 à 7 weken (een vondelingetje). T' is echt een etertje! en het eet alles wat je hem geeft. En er is nog niets mee gebeurd, en er zal ook niks met hem gebeuren.

vele jaren geleden had ik zelf ook een klein katje. Hij noemde Blackie (ook een vondelingetje). Hij had wel iets aan zijn achterste pootje. Van Mama (toen was ik nog klein hee) mocht hij niet binnen slapen, dus moest ik hem in het tuinhuis zetten. we gingen naar zee, en toen we terug kwamen, lach hij daar, dood. Met een klein stuk kaasje in zijn mondje :cry: . Ik weet nog altijd niet wat de oorzaak is. Maar ja. Ik was nog te klein om het te beseffen.
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 06 november 2009 - 08:33

Brood zou ik niet meteen geven... Zit veel gist in en meestal ook granen, en dat zijn dingen die katten niet meteen kunnen verteren...
Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 06 november 2009 - 09:55

Die van mij eten dat ook zo graag: als er brood, zeker wit brood op tafel ligt, bijt Lily er echt zo het middelste stukje uit.
Ze kunnen dat inderdaad niet goed verteren, maar kmoet toegeven dat ik ze dat soms wel eens laat opknabbelen, zo heel af en toe eens. Wij hebben toch ook eens graag iets lekkers?
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 06 november 2009 - 10:27

Karolientje zei:

Brood zou ik niet meteen geven... Zit veel gist in en meestal ook granen, en dat zijn dingen die katten niet meteen kunnen verteren...

inderdaad

@Black Diamond: tis niet omdat de kat er niet dood van gaat dat het ook gezond voor ze is he ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#7 Geplaatst 06 november 2009 - 11:05

Hier eten ze ook brood (natuurlijk mag dat niet maar je kan niet altijd die dutskes in het oog houden hé). We zien hier zelfs halve koeken op de grond slingeren en we hebben de poesjes al meermaals betrapt dat ze de restjes van de spaghetti opeten... Waar gaat dat toch naartoe met die poezels?! Het is hun verdiende loon moesten ze ziek worden! Komt ervan als je dingen eet dat niet mag :x

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#8 Geplaatst 06 november 2009 - 12:09

Ik zal het toegeven ik ben dan een erg slechte kattenvriend.
Rumpleteezer stal op show altijd mijn brood weg.
Het werd dus zelfs zo erg dat ik speciaal voor haar altijd 1 belegde boterham meenam.
Die werd op de korstjes na volledig opgevreten.
Tja als ik je zal vertellen dat ze met de leeftijd van 1 jaar en 1 week al Gr. Int. Ch. was. en wij pas konden beginnen met de titels met 10 mnd, kan je je ook bedenken hoeveel shows die griet heeft gelopen.
Ze is wordt binnenkort 6 jaar en is kerngezond.
En overigens als ik brood eet, jat ze nog steeds mijn brood weg, dus ze vreet nog steeds heerlijk brood mee. Haar dochter Cassandra is niet zo'n maniak. Haar kleindochter Melody, kreeg ik niet aan het eten, en wat vrat ze als eerste uiteindelijk zelf....................... Jawel BROOD, alleen dan krentenbrood, wat vele malen zoeter is, meer suiker inzit.

Tja gezond of niet. Ik eet ook wel eens dingen die niet gezond zijn. Ik ga ook pas 38 jaar mee.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 06 november 2009 - 12:17

Ik stond eens in de Zoomart bij de overweldige keuze van RC en er kwam zo een man bij mij, ik vermoed een voedingsdeskundige.

Ik legde hem toen uit dat ik eens iets anders wou meenemen om eens af te wisselen want dat wij toch ook niet altijd graag hetzelfde eten.

En hij zei dat dieren geen afwisseling nodig hebben, dieren vinden eten het minst belangrijke volgens hem. En eens ze goed zijn met een bepaalde voeding je hen best op dit houd.

Ik durf mijn poezels ook wel af en toe eens iets geven hoor als extraatje :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 06 november 2009 - 13:08

Simba steelt ook wel een een korstje van het brood, maar eerder om mee te spelen, ze eet het nooit op eigenlijk. Zolang ze er geen diarree van gaan krijgen zal het zeker niet veel kwaad kunnen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag