Spring naar inhoud

- - - - -

Met Finn en Flanelle naar de da

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#1 Geplaatst 06 november 2009 - 10:08

Deze week zag ik plots bij Finn dat zijn pels onder zijn lip een donkerder kleur had, ik heb hem dan eens heel goed bekeken en zag dat er mee-eters in zaten. Ik heb die verwijderd en er rescue creme opgedaan en het was beter maar gisteren bleek die plek plots groter geworden. Hij heeft er gelukkig geen last van en laat alles doen. Ik heb deze ochtend contact opgenomen met onze da maar omdat die zijn praktijk aan het verhuizen is, doet hij alleen noodsituaties. Hij heeft dan contact opgenomen met een collega en vanavond om half zes mag ik bij haar langs gaan.
Daarnet heb ik alle katjes nog eens gecontroleerd en in het klare daglicht merk ik dat Flanelleke ook last heeft van mee-eters. Ze mag dus ook mee naar de da. Bij Gabriël en Zita is het natuurlijk moeilijker om te zien omdat hun pels donkerder van kleur is.
Ze eten uit die sensorbakjes dus dat is geen plastiek maar ze drinken wel van de cat-it. Op google kan je weer alles vinden: gaande van reaktie op plastiek, allergie, hormonen, stress... ik denk dat de cat-it hier ook buiten zal vliegen en dat ik op zoek moet naar een stenen drinkkom of fontein....
Ik had ook gelezen dat sommige mensen het behandelen met Clearasil lotion voor gevoelige huid maar voor ikzelf ga experimenteren, wil ik eerst weten wat de da zegt.

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#2 Geplaatst 06 november 2009 - 10:11

Veel succes straks

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 06 november 2009 - 10:20

Succes bij de DA.
En wat de drinkfontein betreft: er bestaan ook fonteintjes in ceramiek he. Die zijn wel prijziger natuurlijk, maar als daarmee het probleem van de mee-eters van de baan zou zijn......
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 06 november 2009 - 10:22

Karolientje zei:

Succes bij de DA.
En wat de drinkfontein betreft: er bestaan ook fonteintjes in ceramiek he. Die zijn wel prijziger natuurlijk, maar als daarmee het probleem van de mee-eters van de baan zou zijn......

't is dat he. Het is deze maand wel geen goede maand om met geld te zwaaien maar als het voor de katjes hun goed is :oops: . Gezondheid gaat voor alles he.
Ik ga eerst eens luisteren naar wat de da erover te zeggen heeft.

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 06 november 2009 - 10:30

veel succes
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 06 november 2009 - 10:39

veel succes!

ik hoorde idd dat dat komt door allergie aan plastic...

hier hebben ze mooooooooooooooie keramieken drinkfonteinen :engel:

Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 06 november 2009 - 10:40

Veel succes! :hug:
Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#8 Geplaatst 06 november 2009 - 10:43

veel succes bij de DA!!!

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 06 november 2009 - 10:46

Veel succes. Hopelijk zijn ze er snel weer van af :geluk:

Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#10 Geplaatst 06 november 2009 - 10:48

Veel succes en dat het snel mag beteren!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 06 november 2009 - 11:18

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 06 november 2009 - 11:56

Veel succes Finneke en Flanelleke! (Ik dacht ook eens ergens gelezen te hebben dat dat soms kan van de korrels die ze krijgen, aangezien hun kinnetje een beetje in het bakje hangt :) )

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 06 november 2009 - 12:20

Veel succes en hopelijk vinden jullie snel een oplossing!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 06 november 2009 - 19:48

Mijn lieve schatten hebben dus geen mijt, geen allergie, geen reaktie op plastiek... Nee hoor ze hebben allebei last van acne :oops: . Naar het schijnt zijn vooral de britjes daar gevoelig voor maar het kan ook bij andere katjes voorkomen.
Wat moeten we nu doen: verschillende keren per dag verzorgen, reinigen met een speciale lotion. Bij Flanelleke was het het prille begin maar bij Finn was het al duidelijk iets erger en toen ze het zelf behandelde met die lotion zag ze een klein wondje en om te voorkomen dat er daar een infectie zou opkomen, heeft meneer een inspuiting antibiotica gekregen. Bij Finn hebben we het niet zo vlug opgemerkt omdat de verkleuring die hij nu onder zijn kin heeft, dezelfde kleur heeft als zijn pointkleur (en die komt altijd maar meer en meer door). Ik heb het pas gezien toen ik die zwarte mee-etertjes zag zitten. Bij Flanelleke zien we als we er echt met onze ogen opzitten enkel wat piepkleine puntjes.
Voor de rest zijn ze allebei goedgekeurd. Flanelleke weegt nu 2,900 kg (maar dat kon je ook al ergens anders lezen) en Finn 4,500 kg. En Finn is zijn tanden aan het wisselen en heeft daardoor af en toe wat speekselverlies.
De da heeft zelf ook Britjes gehad en ze is dan ook direct gevallen voor onze knappe kerel. Ze wou zelfs weten waar hij vandaan kwam (goed he Tiny). En ons Flanelleke was weer haar eigen nieuwsgierig aagje die alles wou zien en heel goed voor haar broer zorgde.
En wat me verbaasde: bij de da stond er heel veel reclame en voeding van RC (ook wel iets van Hill's) en dat gebeurt toch niet zoveel he.
Toen we thuiskwamen en de twee uit de draagmand sprongen, liet ik de mand nog even staan terwijl ik de katjes eten wou geven. En wie was ik kwijt: Zita: die was in de mand gekropen en wou er echt niet uit en ze keek ons zo aan van: "wanneer mag ik nu eens mee met jullie?"
En nu liggen ze allebei uitgeteld:
Finn in de zetel:
Geplaatste afbeelding

en Nelleke is bij Gabriël gekropen in het kleinste mandje dat hier staat:
Geplaatste afbeelding

Bewerkt door Joloka, 06 november 2009 - 20:10.

Geplaatste afbeelding

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#15 Geplaatst 06 november 2009 - 20:40

Gelukkig seg dat het enkel wat acne is en dat het op te lossen valt met een lotion!
:-)