Spring naar inhoud

- - - - -

1 jaar

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Picasso
Picasso
  • 377 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 06 november 2009 - 16:45

Het is nu 1 jaar geleden dat Toulouse en Matisse deel zijn gaan uitmaken van mijn leven. En samen met hen bergen kattenhaar, kattengrit, plasjes en kakjes, geruïneerde gordijnen, verscheurde tijdschriften, vuile oogjes, oortjes en achterwerkjes, een gesneuveld boeddhabeeldje, vroeger opstaan (oh, wat heb ik daar toch een gruwelijke hekel aan) om de bak schoon te scheppen en hen een gesuperviseerd uitje in de tuin te laten maken met vuile/natte pootjes als gevolg, overal slaapkussens/matten/manden en krabpalen, enz, enz, enz :trance: :trance: :trance:

En toch... Wanneer Toulouse 's avonds in de zetel vol vertrouwen bij mij op schoot klimt en zijn 'motortje' luid begint te ronken als ik hem op zijn gevoelige plekjes kroel, terwijl hij zó verlegen is tegenover andere mensen of wanneer Matisse mijn bed en billen als slaapplekje verkiest boven alle eerder genoemde slaapkussens/matten/manden en krabpalen, dan is dat lijstje van hierboven snel vergeten. En dit zijn dan nog maar twee momenten van de ontelbare die mij dagelijks raken. Een blik van hen naar mij is meestal al voldoende om mij te laten smelten :love3:

Tijdens het schrijven van dit bericht realiseerde ik mij ineens dat ik zelf ook een stuk gelukkiger ben dan 1 jaar geleden. Ik zat toen op het werk in een serieuze dip en wist niet hoe eruit te raken. Misschien is de aanwezigheid van Toulouse en Matisse niet de enige reden dat het nu veel en veel beter met me gaat (ondanks het feit dat ik nog steeds in dezelfde omstandigheden hetzelfde werk doe), maar ik ben er zeker van dat zij er wel een grote rol in gespeeld hebben.

Eigenlijk ben ik absoluut stapelgek op mijn poezeltjes en ongelooflijk blij dat ze er zijn :) . Ze hebben mijn leven echt beter gemaakt. Ik kan weer de juist prioriteiten stellen (= mijn Toulouse, Matisse en ook Picasso, mijn hondje) en de 'onbelangrijke' dingen relativeren.

Mensen die geen katten hebben of nooit gehad hebben, vinden mijn gevoelens vaak onbegrijpelijk en worden mijn verhalen over mijn beestjes snel beu. Vandaar dat ik het hier even wou neerschrijven.

Dus, bedankt Toulouse en Matisse, dat jullie er zijn en ik hoop zo dat jullie bij mij een geweldig kattenleventje hebben en nog zullen hebben!

:paw van Romeo (†) - Toulouse - Matisse - Fouga (†) - Picasso (†) - Milo

Geplaatste afbeelding

intu
intu
  • 432 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 06 november 2009 - 17:10

:heart:  je liefde voor elkaar lees je zo. :heart:

Heb mijn poeseltjes nog maar paar daagjes maar voel mij ook al rustiger en ontspannender dan daarvoor.
Heb vrienden, familie, alles achtergelaten om van t antwerpse naar Limburg te verhuizen en nu met hen begin ik mij meer thuis te voelen eindelijk.

Geniet zoveel mogelijk van elkaar, Tuurlijk hebben ze een super gelukkig leventje bij u. :heart:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 06 november 2009 - 18:26

:LOL: :LOL: :LOL: , heel herkenbaar. Thuis komen is hier ook altijd direct vreugde na een vermoeiende dag, ook al hebben ze wel eens iets uitgestoken.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 06 november 2009 - 18:27

wat een mooie ode aan je poezels!!!! :love:

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#5 Geplaatst 06 november 2009 - 18:43

Ze zijn er inderdaad altijd hé..een knuffeltje, een kopke..zalig!

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#6 Geplaatst 06 november 2009 - 20:34

Ze begrijpen ons zogoed, en voelen ons gemoedstoestanden wanneer ze komen knuffelen na een lange, moeiljke werkdag

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 06 november 2009 - 21:35

Heel mooi tekstje! Zo denken wij er net hetzelfde over :love4: .

Geplaatste afbeelding