Spring naar inhoud

- - - - -

mexicaanse griep

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 06 november 2009 - 20:42

Wij hebben hier een brief van de gemeente gekregen dat er op 11..11.
09 een oproep is  dat de huisarsten werken.om alle mensen die het willen een spuitje kunnen halen voor de mexicaanse griep .Wie van jullie laat zich ook vaccineren
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#2 Geplaatst 06 november 2009 - 21:10

pff ik niet als het niet  moet , ze zeggen op het nieuws dat je je 2 dagen grieperig kan voelen , nu ja ik kan u zegge da moet ik ni meer hebben
maar omdat ik dit jaar in de bejaarde tehuizen en kinderdagverblijven stage doe kunnen ze ons dat wel gaan geven

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 06 november 2009 - 21:10

ik niet! niettegenstaande ik in de verpleging sta, ben ik er eigenlijk volledig tegen. maar dat geld ook voor de gewone griepvaccin. Ik ben er van overtuigd dat een gezonde mens een griep en een mexicaanse griep gerust kan overwinnen.
Ik ben van de volgende mening :  er wordt altijd een verzwakt virus ingespoten om antistoffen op gang te brengen, naar mijn mening een overbodige gangbare zaak. Voor mensen die idd in een risicogroep zitten, daar raad ik het wel voor aan. Mijn papa heeft een aantal jaren kanker gehad en zijn immuniteit staat nog steeds wankel, dus daar raad ik het aan.
Maar voor mezelf : neen dank u wel. Ik ga er heus niet van sterven als ik griep of mexicaanse griep krijg. Laat mijn lichaam maar via de natuurlijke weg antistoffen aanmaken
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#4 Geplaatst 06 november 2009 - 21:11

Doen ze het bij jullie maar 1 keer?

In Nederland is het zo dat de risico groepen een oproep krijgen voor de reguliere griepspuit, een zoveel weken later volgt dan de 1e m.g spuit en vervolgens 2 of 3 weken later de 2e m.g. spuit.

Hoe gaat dat bij jullie? Of kan iedereen bij jullie in aanmerking komen.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 06 november 2009 - 21:21

Er is nog een zaterdag voormiddag ook maar op de brief stond eerst de risico groepen ,maar je kunt je er als gewone inwoner ook aanmelden en het is in eenmaal dat het wordt gegeven
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#6 Geplaatst 06 november 2009 - 21:31

Ook wij behoren tot de risico groep omdat we een kinderopvang hebben.
Toch laat ik me niet vaccineren. Ik vrees dat het daar al te laat voor is. Ik zit al 3 weken met een enorm grieperig gevoel, eerst hoofdpijn, daarna niezen en snotteren, dan beginnen hoesten en nu hoest en keelpijn.
Koorts heb ik nog niet gehad, maar het is echt uitzieken en doodmoe zijn.
Of het de Mexicaanse griep ik weet ik niet. Maar nu nog eens enten en ze kunnen me helemaal op een hoopje gooien vrees ik...
Trouwens, hier liggen er al veel kinderen met Mexicaanse griep in het ziekenhuis en komen er dagelijks nog bij...Ik vrees dat vaccineren nu wel te laat is ....

Eén van de mama's hier, heeft zich op het werk vorige maand laten vaccineren, wegens een besmette collega. En ze is nog nooit zo ziek geweest, diarree , overgeven, hoesten, vreselijke koppijn,... Twee weken later waren ook haar (niet-gevac.) kinderen serieus ziek, zelfde symptomen. Waarschijnlijk was mama dus al besmet voor ze het vaccin kreeg.
En zo zullen er wel nog zijn...

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#7 Geplaatst 06 november 2009 - 21:31

Ik heb vorige week maandag laten vaccineren voor de mexicaanse griep. Ik ben student verpleegkunde en indien we de mogelijkheid hadden mochten we ons mee laten vaccineren met het personeel van het ziekenhuis. Het was geheel vrijblijvend, ook voor het personeel. Ik laat me nooit vaccineren voor de gewone griep maar voor de deze wilde ik het toch doen omdat ik de kans kreeg, en kwaad kan het nooit he. Wij hadden een geval van mexicaanse griep op de afdeling en dan wilde ik toch het zekere voor het onzekere nemen. Ik ben er een week ziek van geweest, grieperig gevoel. Het merendeel ondervindt last van de vaccinatie, wat ziek voelen, sommige 1 dag anderen 3dagen, en je arm doet pijn zoals bij een tetanusspuit.
De inspuiting was maar eenmalig, niet in 2keer zoals ik nog al gehoord heb. De inspuitingshoeveelheid is ongeveer een 1cc, dus echt niet veel.
Mijn moeder moet ze verplicht laten zetten, zij is reuma en psoriasis-patiënt.

Bewerkt door Hobayni, 06 november 2009 - 21:32.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#8 Geplaatst 06 november 2009 - 22:06

Ik vind het belachelijk om me ervoor te laten vaccineren, er sterven meer mensen aan de gewone griep, dus het is zeker en vast niet erger!! Mijn huisarts heeft er zelf ook mee zitten lachen, ze zegt zelf dat de bijwerkingen die je van het vaccin kunt krijgen veel erger zijn de de griep zelf, het is zeker niet erger dan een gewone griep! En hoe meer mensen hun late vaccineren, hoe meer sterkere variaties er gaan komen die ons misschien wel zieker gaan maken en die ervoor zorgen dat de huidige vaccinatie compleet nutteloos is... Als alleen de risicogroepen zouden gevaccineerd worden, zou er ook minder kans zijn dat er mutaties komen.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 06 november 2009 - 22:16

Bij mijn vriend op het werk (Gasthuisberg) zijn er mensen die echt wel erge bijwerkingen hebben gehad van het vaccin: duizeligheid, flauwvallen, erge hoofdpijn, dagenlang koorts de plek waar de prik gezet werd die ontzettend ging zwellen, ... En dat waren geen zeldzame gevallen, maar het kwam eigenlijk best veel voor. Mijn vriend zelf doet onderzoek in een labo en komt niet rechtstreeks met patiënten in contact, en hij heeft ervoor gekozen zich niet te laten enten. En bij mij komen ze met dat vaccin ook niet aan mijn lijf!

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 06 november 2009 - 22:34

Hier worden alleen de risiscogroepen gevacineerd, ik laat me wel al 20j vaccineren tegen de gewone griep en ik moet zeggen heb er nooit bijwerkingen van gehad.

patje div900
patje div900
  • 356 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 07 november 2009 - 06:56

ik heb de beiden gehad met een interval van 2weken :)
niks nada de noegaballen van geweten alléén voor de gewone griepspuit een bult gedurende 4 dagen en wa stijf en van de mxicogriepspuit niks geweten :)
Geplaatste afbeelding

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#12 Geplaatst 07 november 2009 - 07:29

Ik stond op de lijst ik zit in de risiscogroep en vadertje staat bespaart een prik uit half deze week was de mexicaan inhuis en het is nu overgeslagen naar een long infectie .
dus ik ben hier de pech vogel en hoop dat ieder bespaart blijft van de mexicaan het was geen lachertje en nu eigelijk ook nog niet .

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#13 Geplaatst 07 november 2009 - 07:39

Even dit nog je kan je laten na kijken door een bloedproef of je de besmetting al hebt door gemaakt het kost wel 55€ uit eigen zak

Ik ga volgendeweek naar mijn pneumoloog bellen om deze bloedprik telaten doen

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 07 november 2009 - 09:38

feroesti zei:

Ook wij behoren tot de risico groep omdat we een kinderopvang hebben.
Toch laat ik me niet vaccineren. Ik vrees dat het daar al te laat voor is. Ik zit al 3 weken met een enorm grieperig gevoel, eerst hoofdpijn, daarna niezen en snotteren, dan beginnen hoesten en nu hoest en keelpijn.
Koorts heb ik nog niet gehad, maar het is echt uitzieken en doodmoe zijn.
Of het de Mexicaanse griep ik weet ik niet. Maar nu nog eens enten en ze kunnen me helemaal op een hoopje gooien vrees ik...
Trouwens, hier liggen er al veel kinderen met Mexicaanse griep in het ziekenhuis en komen er dagelijks nog bij...Ik vrees dat vaccineren nu wel te laat is ....

Eén van de mama's hier, heeft zich op het werk vorige maand laten vaccineren, wegens een besmette collega. En ze is nog nooit zo ziek geweest, diarree , overgeven, hoesten, vreselijke koppijn,... Twee weken later waren ook haar (niet-gevac.) kinderen serieus ziek, zelfde symptomen. Waarschijnlijk was mama dus al besmet voor ze het vaccin kreeg.
En zo zullen er wel nog zijn...

zolang er geen koorts bij is van boven de 38C is het geen mexicaanse griep.... ook kan men de mexicaanse griep niet meer onderscheiden van gewone griep zonder te testen...en dit doen ze nog zelden omdat de testen te duur zijn.
Ik heb me ooit laten vaccineren tijdens de aziatische griep en ben nog nooit zo ziek geweest als dan..... andere jaren heb ik steeds geweigerd me te laten vaccineren en heb geen griep meer gehad.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 07 november 2009 - 12:27

Ik laat me elk jaar inenten voor de griep, maar voor de Mexicaanse laat ik me niet inenten. Ik heb alleen nog maar negatieve reacties gehoord op het vaccin, dus hoeft het voor mij niet.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag