Spring naar inhoud

- - - - -

mexicaanse griep

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#16 Geplaatst 07 november 2009 - 13:39

Wat ik mij dan afvraag, als veel mensen zo ziek worden van de vaccinatie, is dat dan niet even gevaarlijk als de griep krijgen zelf?

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#17 Geplaatst 07 november 2009 - 14:41

Je moet het eigenlijk zo zien als een entreactie bij een kat.
De kat wordt tenslotte ook ingeent met een inactieve levende stof, dus eigenlijk met een ziekte verwekker gespoten.
Hierop reageert het lichaam, door direct antistoffen te gaan maken.
Dus enten mag ook alleen gebeuren wanneer je zelf ook gezond ben.
Is er iets verborgenens onder de leden, dus een lichte verkoudheid, dan is de kans zeer groot dat je een ent reactie krijg.
Echter het is zeker niet de griep.
Ik heb zelf behoorlijke astma. Heb gistermiddag de gewone griepprik gehaald.
Vaak mondt het bij mij uit in een pijnlijke arm en een rode plek. tot nog toe geen reactie.
Wat wel vaak gebeurt is dat ik in de komende weken erna wat verkouden wordt.
Maar met astma kan je dan ook niet voorkomen.
Afgelopen weken heb ik ook weer een flinke astma aanval gehad, waar ik weer eens niet zelf uitkwam. Ja dan zal ik moeten werken met prednison en antibiotica.
Maar een griep.......... dan wordt ik zelf alleen maar nog benauwder, mijn longen kunnen dat niet meer aan.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

DenizMehtap
DenizMehtap
  • 2.768 berichten

#18 Geplaatst 07 november 2009 - 15:12

Ik zou mij als gezond mens ook niet laten vaccineren, maar verleden week zag ik een programma op televisie dat ging over het inenten tegen mexicaanse griep.

Er stond een vrouw in de rij om zich te laten inenten, de verslaggever vroeg haar waarom ze zich liet inenten, waarop de vrouw zei: "Ik moet wel, want ik heb kleinkinderen en die wil ik niet besmetten." Zij deed het dus niet voor zichzelf, maar om andere mensen, die wel tot een risicogroep behoren, niet te kunnen besmetten mocht zij de griep krijgen.
Daar heeft zij toch  ook wel een punt.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#19 Geplaatst 07 november 2009 - 15:43

Dat is wat mijn man ook doet.
Die laat zich vanuit het werk vaccineren tegen de mex. griep.
Hij is nachtverpleegkundige in de thuiszorg.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#20 Geplaatst 10 november 2009 - 06:31

Ik werk in een crèche en ik laat mij niet vaccineren. Heb een gruwelijke hekel aan naalden. Enkel wanneer ik moet, laat ik dat doen. Dus geen vaccin tegen gewone griep of mexicaanse griep in mijn lijf :louche: Mijn lijf kennende zou ik toch waarschijnlijk reageren op die spuit en daar heb ik nu echt geen zin in. En geen tijd trouwens ook niet, heb buiten de crèche nog meer dan werk genoeg zelf.

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#21 Geplaatst 10 november 2009 - 09:18

Ik behoor blijkbaar bij de risicogroep omdat ik vroeger (toen ik 6was) een hartoperatie heb ondergaan en blijkbaar wordt ik nog altijd als hartpatiënt bestempeld en de huisarts raad me aan om me in te enten. Ben er zelf ook niet zo tuk op hoor! :s

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#22 Geplaatst 10 november 2009 - 09:38

Mijn ma is een 3-tal jaren geleden door het oog van de naald gekropen...zij heeft een herseninfarct gehad in de hersenstam. Gelukkig is zij hiervan wonderbaarlijk goed herstelt. Door dit voorval behoort ze ook tot een risico groep en moet zich van de huisarts laten enten. Ik heb inspanningsastma, maar ik moet me niet echt laten enten :d

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#23 Geplaatst 10 november 2009 - 10:22

Ik zit in de risicogroep zware  astma  nu ik heb de M-griep met 99,99 % gehad dus je zou denken geen M-prik verkeert dus omdat het bloed onderzoek 55€ kost hebben ze liever dat je de prik wel zet zo zijn ze 100% zeker dat je veilig zit .

Ik bel nu mijn huisarts om hem dit temelden dat ik pas tegen volgende week de prik mag krijgen krijg ik nu tehoren dat ik maandag moet bellen om tehoren of er nog prikjes beschikbaar zijn :o :o :o :o :o :o :o :o

Bewerkt door ramses, 10 november 2009 - 10:23.

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#24 Geplaatst 10 november 2009 - 10:33

ik laat deze ook niet zetten en moet nochtans ook stage doen bij kindjes
personeel heeft zich daar gisteren laten enten en vandaag was de opvang gesloten omdat ze allemaal ziek waren hopelijk is het vlug over maar zo zie je maar dat het ook niet altijd goed is om te laten enten er zijn meer bijwerkingen of iets anders
en heb ooit eens een artikel gelezen over de inenting van de mexicaanse griep en het zou zeker niet goed zijn voor je lichaam
het kan verkeerde stoffen aanmaken waardoor je allerlei kwalen krijgt
dus bij mij moeten ze zeker niet afkomen hoor

patje div900
patje div900
  • 356 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 10 november 2009 - 12:08

beide vaccins gekregen met interval van 2 weken
geen enkele bijwerking gehad
raar hoeveel mensen er een bijwerking hebben op het vaccin voor de mexgriep
Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 10 november 2009 - 12:32

Ik heb me nog nooit laten inenten voor een griep en dat ga ik nu ook niet doen voor de mexicaanse.  Als je  hoort wat een vieze chemische spullen in die vaccins zitten dan heb je al geen zin meer om zo een spuit te laten zetten.  Ik had verleden jaar een gesprek met een kennis die in die branche zit en die laat zich zelf nooit inenten omdat hij weet wat in die spuiten zit zei hij me :s
Geplaatste afbeelding

Guest_Sheily_*
Guest_Sheily_*

#27 Geplaatst 10 november 2009 - 15:11

Word wel steeds moeilijker om te kiezen wat nu te doen door alle verschillende informatie.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#28 Geplaatst 10 november 2009 - 15:16

Roosje zei:

Ik heb me nog nooit laten inenten voor een griep en dat ga ik nu ook niet doen voor de mexicaanse. Als je hoort wat een vieze chemische spullen in die vaccins zitten dan heb je al geen zin meer om zo een spuit te laten zetten. Ik had verleden jaar een gesprek met een kennis die in die branche zit en die laat zich zelf nooit inenten omdat hij weet wat in die spuiten zit zei hij me :s

uhu, klopt... Olivier deelt die mening ook. Tja, als biomedicus is hij constant bezig met dergelijke dingen (nu niet specifiek voor de griep, maar dan wel weer voor andere aandoeningen). Plus ook dat ze er zo op blijven hameren dat het vaccin zoooo goed getest zou zijn. eummm in de extreem korte periode waarin het ontwikkeld is, kan het gewoon niet zo grondig getest zijn als andere vaccins. Normaal gaat er een veel langere testperiode aan vooraf. Wat ze ook beweren, ze kunnen op dit ogenblik nog altijd niet met zekerheid de gevolgen inschatten van het vaccin (en al helemaal niet op langere termijn). Vandaar dat ik het eigenlijk ook eng vind dat zwangere vrouwen zich zouden moeten laten enten. Ik begrijp wel dat de griep gevolgen kan hebben voor de baby. Maar welke gevolgen kan het vaccin hebben? Ik hoop van harte dat ze wat dat betreft 100% zeker zijn van de veiligheid, maar ik vrees er eerlijk gezegd toch een beetje voor...

Bewerkt door Karolientje, 10 november 2009 - 15:16.
Reden van bewerken: typfoutje

Geplaatste afbeelding

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 10 november 2009 - 16:33

In Antwerpen zijn het alleen risicopatienten die worden ingeend tegen de mexicaanse griep.  Ik heb astmatische problemen en kom niet in aanmerking, want dat heeft blijkbaar niets te maken met longaandoeningen.  Mijn jongste van 14 moet soms aerosollen wanneer ze ziek is, maar komt volgens de huisdokter ook niet in aanmerking.  Dus maar hopen dat alles goed gaat.  We zien wel :d

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 10 november 2009 - 17:27

Ik laat me niet vaccineren, ik ga ook uit van de redenering dat mijn lichaam de antistoffen zelf zal aanmaken.  Iemand die ik ken, longpatiënte, is drie dagen ziek geweest na inenting...
En ik heb ook een beetje mijn twijfels over wat ze ons juist willen inspuiten.
In de USA waren welzijnswerkers en ziekenhuispersoneel een tijdje verplicht zich te laten inenten.  Gelukkig heeft het gerechtshof beslist van hier tegen in te gaan en de mensen de vrije keuze te geven.
Hopelijk komt het hier niet zo ver...