Spring naar inhoud

- - - - -

mexicaanse griep

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 10 november 2009 - 18:24

Ik laat me ook niet enten, teveel nare verhalen gelezen.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Sjalot
Sjalot
  • 128 berichten
  • 8 katten

#32 Geplaatst 10 november 2009 - 19:16

Gelukkig is het in NL niet verplicht, ook niet voor risicogroepen.
Mijn man laat zich wel enten en ik niet.
Ik heb 15 jaar geleden voor het laatst een keer griep gehad.
Hoop er ook nu verschoond van te blijven.
Groetjes van Charlotte

6 Maine Coons & 2 Heilige Birmanen

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 10 november 2009 - 19:23

tash zei:

ik niet! niettegenstaande ik in de verpleging sta, ben ik er eigenlijk volledig tegen. maar dat geld ook voor de gewone griepvaccin. Ik ben er van overtuigd dat een gezonde mens een griep en een mexicaanse griep gerust kan overwinnen.

Je zegt het zelf: "een gezonde mens".
Eén van de redenen dat verplegend personeel zich zou moeten laten vaccineren, is dat zij dan de patienten (die de facto niet gezond zijn) niet kunnen besmetten...

Bewerkt door Alicia, 10 november 2009 - 19:24.

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#34 Geplaatst 11 november 2009 - 18:29

Deze morgen mijn inenting gekregen.
Jammer genoeg heb ik nu al de hele middag hoofdpijn en een stijve arm. Hopelijk blijft het daarbij... :onzeker:

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#35 Geplaatst 11 november 2009 - 19:22

Alicia zei:

Je zegt het zelf: "een gezonde mens".
Eén van de redenen dat verplegend personeel zich zou moeten laten vaccineren, is dat zij dan de patienten (die de facto niet gezond zijn) niet kunnen besmetten...

patienten die idd "niet gezond zijn" moeten zich maar laten enten hé, zij komen in aanmerking voor het vaccin omwille van hun medische toestand. Ik ga mijn gezondheid niet op spel zetten voor anderen, sorry,kan mss cru overkomen maar zo is het nu eenmaal. Mensen die op een afdeling van intensieve zorgen werken, waar patienten idd heel weinig weerstand hebben, dat zij hun laten vaccineren, daar kan ik begrip voor opbrengen. maar bij ons in de thuisverpleging? nee, toch niet. trouwens, mijn patienten komen allemaal ook de straat op, en komen ook in contact met anderen. als ze dan naar de winkel gaan, dan zou je de kassiersters ook al moeten verplichten om hun te laten enten.......Tja, dan is op de lange duur de ganse belgische bevolking ingeent hé ;)

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Guest_ellentjeverh_*
Guest_ellentjeverh_*

#36 Geplaatst 11 november 2009 - 19:59

ik werk echter op een intesieve dienst neonatologie. ik wou mij eerst helemaal niet laten vaccineren (gratis vanuit werk en enorme promotie voor), uiteindelijk heb ik alleen voor de mexicaanse griep gedaan. puur moreel dan...als je dagelijks kindjes van 26 weken verzorgd of met bepaalde ziektes/aandoeningen, jah dan doe je het wel daar voor natuurlijk! O:) dus ook niet voor mezelf maar om echter geen besmettingsbron te zijn O:) over zelf ziek worden maak ik mij geen zorgen, ben zelden ziek en in goede gezondheid maarja bij mijn patientjes zal het niet echter goed aflopen denk ik :s

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#37 Geplaatst 11 november 2009 - 20:45

Ik laat me niet inenten, ik heb een enorme weerstand tegen veel soorten ziekten. Ik ben in 5 jaar tijd nog maar één keer ziek geworden... Dus echt zorgen maak ik me niet. :) Hopelijk vergis ik me niet. Maar het zou raar zijn moest ik nu ineens griep krijgen terwijl ik nog nooit griep heb gehad tot zover ik mij herinner...

Een klasgenoot heeft wel de mexicaanse griep gehad twee weken geleden. Het kwam ineens opzetten en het was heviger dan gewone griep zei ze.

Ik vaccineer me dus niet, en ook omdat ik niet tegen naalden kan. Telkens ik een spuitje krijg, val ik bijna flauw. Nu moet ik altijd een kwartier blijven liggen op de dokterstafel. De dokter eiste dit van me omdat ik de vorige keer moest overgeven na een spuitje (was tegen baarmoederhalskanker). :d

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#38 Geplaatst 12 november 2009 - 00:43

Ik heb me wel laten eten.De prik zelf voel je niets van (en ik heb een enorme haat voor spuiten,en vroeger panische angst ! ). De tetanus voelde ik veel meer.Ik heb gisteren laten doen,en enkel een beetje een stijf gevoel in arm.Verder kiplekker.Ik ben dit weekend zwaar ziek geweest, en de weken ervoor ook ziek op en af.Ik heb bovendien astma, dus ik heb het voor zekerheid wel gedaan.Mijn eigen weerstand is niet zo goed nu, daar ik veel ziekjes ben geweest heeft mijn lichaam nog geen kans gehad veel reserves te bouwen.Nu nog mexicaanse griep erbij kan ik best missen.Ik laat me normaal NOOIT enten tegen griep, maar hier nam ik liever het zekere voor het onzekere, en ik voel me er TOTAAL niet ziek van. Mensen die er mss bijwerkingen van krijgen zijn misschien al een beetje ziek?(ook al weten ze dit zelf niet?) Geen idee,zal afhangen van persoon tot persoon.Bij tetanus heb ik 2dagen ziek in bed gelegen met 39 tot 40 graden koort, en ik heb geen eiwitallergie.Dus ik klaag niet, en ik ben blij dat ik het toch gedaan heb.Al de mensen rond mij waar ik kom zijn ziek.Ik voel me toch iets geruster nu :LOL:
Geplaatste afbeelding

Guest_raggedy cats_*
Guest_raggedy cats_*

#39 Geplaatst 12 november 2009 - 01:22

Ik ben net genezen van een bacteriele infectie op de luchtwegen anderhalve week lang en kan de griepen missen voor het ogenblik maar ik ben niet oud, heb geen immuunziekte en sta niet op scholen of in een kliniek (werk op de bank) dus ik mag ze zelfs nog niet gaan halen.

Ik weet niet of ik het ga doen, het kost telkens wel veel geld he, in totaal 3 keer de spuit gaan halen...

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#40 Geplaatst 12 november 2009 - 10:40

Ik ga mij morgen laten inenten, om 17.50u heb ik een afspraak. Ik zit in een risico groep en normaal wou ik het niet laten doen, maar mijn huisarts heeft mij zelf opgebeld met de mededeling dat ik het best laat doen :( Dus zullen we maar luisteren ;) Het probleem is als ik de M-griep krijg, dan mag ik mijn wekelijkse medicatie niet meer inenemen, en die heb ik nodig... Want die wekelijkse medicatie niet nemen is een groter risico voor mijn gezondheid, dan de M-griep krijgen. Mijn huisarts zei dat ik morgen een 4-tal Brufens moest innemen, zodat het risico minder is op bijverschijnselen...

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#41 Geplaatst 12 november 2009 - 14:11

Griep krijgen zou voor mij nu een kleine ramp zijn, maakt niet uit welke griep. Ik ben sowieso altijd minstens 2 weken echt ziek van de griep omdat mijn imuunsysteem niet goed werkt (niet eens zelf kunnen rechtzitten, drinken enz, daar nog minstens een week herstellen bij...).

Ik begin aan mijn stage volgende maandag, die duurt nog tot februari en ik mag gewoon niet ziek zijn. Wegens andere gezondheidsproblemen ga ik minder werken op stage en moet ik in mijn lesvrije week en de kerstvakantie al dagen inhalen. Dus als ik ziek ben kan ik mijn stage nooit meer inhalen. Dan zit ik in grote problemen.

Het andere probleem is dat ik geen vaccinaties verdraag, dus me laten inenten is ook al geen oplossing. Ik kan alleen maar hopen dat ik geen griep krijg voor 6 februari. Daarna heb ik weer gewoon les, dan kan ik wel een week of 2 missen :onzeker: .

Brrr ik haat griep!

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 13 november 2009 - 08:21

ik laat mij zeker niet enten want dan krijg ik een tak met bladeren ergens :lachen:
en nee ik laat mij ook niet inenten, dat is alleen voor risico patienten ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#43 Geplaatst 13 november 2009 - 09:00

ik laat mij zeker niet enten want dan krijg ik een tak met bladeren ergens

kijk, dat is nu eens de meest zinnige opmerking die ik al hoorde :d

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#44 Geplaatst 13 november 2009 - 09:00

linda zei:

ik laat mij zeker niet enten want dan krijg ik een tak met bladeren ergens :lachen:
en nee ik laat mij ook niet inenten, dat is alleen voor risico patienten ;)

Fairy zei:

kijk, dat is nu eens de meest zinnige opmerking die ik al hoorde :d

:ha :ha :ha :ha
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#45 Geplaatst 13 november 2009 - 11:49

Ik laat mij ook niet inenten hoor, al te veel "negatieve" verhalen gehoord en als het niet echt nodig is... Snap natuurlijk wel dat mensen die tot de risicogroep behoren dat die hun wel laten inenten he... Heb mij ook nog nooit tegen de gewone griep laten inenten dus zie niet in waarom ik het nu wel zou doen.