Spring naar inhoud

- - - - -

Poes probeert overal te plassen

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_celieneken_*
Guest_celieneken_*

#1 Geplaatst 07 november 2009 - 09:48

Hoi iedereen

Ik ben nieuw hier, maar goed ik heb een vraag.
Onze poes probeert overal te plassen vooral op kussens en elke keer komen er maar een paar druppeltjes uit, we hebben ook nog een andere kat, een kater, ze hadden samen kittens gekregen maar dat is al lang geleden. De laatste tijd maken ze steeds meer en meer ruzie, we laten ze deze winter bij ons in de woonkamer, normaal moeten ze altijd boven in de kamers blijven, daar staat hun eten en kattenbak, maar in de woonkamer hebben we ok 2 honden en de katten zijn best nog goed bevriend maar onze poes probeert steeds in hun mandjes te plassen en onze andere kater die slaapt daar altijd in. Weten jullie misschien wat ze kan hebben? :onzeker:

groetjes

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#2 Geplaatst 07 november 2009 - 09:58

ja blaasontsteking ga naar je dierenarts

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 07 november 2009 - 10:09

Geen idee. Heb daar geen ervaring mee. Een blaasontsteking lijkt me geen slecht 'voorstel'.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 07 november 2009 - 10:12

Ik denk ook aan een blaasontsteking, zeker als ze maar enkele druppeltjes plast. Miauwt ze terwijl ze plast? Kan je zien dat ze pijn heeft? Is de poes gecastreerd?

Je zal zowiezo snel naar de DA moeten..

Bewerkt door Bibie, 07 november 2009 - 10:12.

Geplaatste afbeelding

Guest_celieneken_*
Guest_celieneken_*

#5 Geplaatst 07 november 2009 - 10:13

de poes miauwt niet en heeft denk ik ook geen pijn maar ze is wel gecastreerd

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 07 november 2009 - 10:18

Vreemd dat het slechts enkele druppeltjes zijn. Plast ze ook nog voor de rest 'echt' (meer dus), bv. in haar kattenbak?
Een poezel laat wel niet altijd merken wanneer ze pijn heeft.
Over het vechten: misschien voelt ze zich niet goed en heeft daarom niet graag de kater in de buurt?? Ik weet het niet?

Ik zou in dit geval doen: alles waar ze al op geplast heeft behandelen met azijn (of misschien zijn er betere middelen??) zodat de geur voor de poezels weg is. Anders ga je misschien de kans hebben dat je kater hier ook begint te plassen.
En ik zou maandag toch maar eens naar de dierenarts gaan.
Dit is wat ik zelf zou doen.

Er moet een reden voor dit gedrag (ruzie + plasjes) zijn.

Guest_celieneken_*
Guest_celieneken_*

#7 Geplaatst 07 november 2009 - 10:22

We weten niet of ze in de kattenbak plast maar ik denk het niet, ze gaat er wel inzitten maar na een paar seconden komt ze er al uit en over het vechten onze katten zijn al meer dan 8-9 jaar bij elkaar en hebben toen niet vaak ruzie gemaakt maar nu de laatste tijd dat ze overal plast maken ze enorm veel ruzie en onze kater begin ook erg luid te miauwen

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#8 Geplaatst 07 november 2009 - 10:29

ze heeft blaasontsteking ga aub naar de dierenarts. dit is de enige reden waarom ze ook weer van de bak afschiet. ze heeft echt wel pijn vandaar misschien ook het knokken

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#9 Geplaatst 07 november 2009 - 10:31

Blaasontstking, blaasgruis,direkt naar de D.A. niet wachten tot maandag

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 07 november 2009 - 10:32

celieneken zei:

We weten niet of ze in de kattenbak plast maar ik denk het niet, ze gaat er wel inzitten maar na een paar seconden komt ze er al uit en over het vechten onze katten zijn al meer dan 8-9 jaar bij elkaar en hebben toen niet vaak ruzie gemaakt maar nu de laatste tijd dat ze overal plast maken ze enorm veel ruzie en onze kater begin ook erg luid te miauwen

Zeer waarschijnlijk een blaasontsteking, zo snel als mogelijk naar de dierenarts gaan, dit is erg pijnlijk voor de poes.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 07 november 2009 - 17:39

Ik denk dat iedereen duidelijk is : zo snel mogelijk naar de DA
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 07 november 2009 - 17:48

britjes zei:

ze heeft blaasontsteking ga aub naar de dierenarts. dit is de enige reden waarom ze ook weer van de bak afschiet. ze heeft echt wel pijn vandaar misschien ook het knokken

ook mijn eerste idee
niet mee wachten aub!!!

Geplaatste afbeelding

Guest_celieneken_*
Guest_celieneken_*

#13 Geplaatst 07 november 2009 - 19:56

ik weet niet, want we hebben de kattenbak weer ververst ookal was deze nog proper en nu gaat ze er wel in en plast ze nie meer op de kussens, maar als ze het nog eens doet ga ik het wel tegen mijn ouders zeggen (ben nog maar 13)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#14 Geplaatst 07 november 2009 - 20:13

Mss eens van kattenbakgrid veranderen.  

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 07 november 2009 - 22:07

Onze Noortjre had dit ook, ze plast zo weinig omdat ze door de blaasontsteking constant het gevoel heeft dat ze "moet". Ze mijdt de kattenbak, omdat het plassen pijn doet, en zij koppelt dat aan de kattenbak. Kortom, ze denkt dat de kattenbak de pijn veroorzaakt. Ga morgen naar de dierenarts met haar, dit is voor haar en voor jullie erg vervelend, en t kan binnen een paar dagen opgelost zijn.