Spring naar inhoud

- - - - -

Kat bijt speelgoed direct kapot

• Log in om te reageren
47 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 07 november 2009 - 15:33

Het gaat dus over onze Fearemans. We dachten eerst dat hij het enkel alleen deed met het ritselballetje. Als hij dat in zijn bezit heeft, neemt hij het op en draagt hij het naar zijn eetbakje waar hij het dus rustig zit op te knabbelen. Gelukkig horen we dat altijd direct zodanig dat we op tijd kunnen ingrijpen.

Nu blijkt dat hij het niet alleen meer doet met die balletjes, maar met muisjes en wie weet welk ander speelgoed nog allemaal ook ondertussen :o

Het moet echt allemaal kapot, het is wel spijtig, want elk speelgoed dat in zijn pootjes terechtkomt is na enkele minuten al volledig kapot.

Wat een andere kat in de lucht gooit, achterna springt, vliegt, naar mept, naar toe springt, gaat hij in zijn eentje oppeuzelen :catnoknow

Gelukkig hebben we niet direct gevaarlijk speelgoed, maar toch...

Ik vroeg me af of er nog mensen waren met soort gelijkaardige ervaringen? Het is dus niet sabbelen he mensen, het is zoals hij een stukje vlees zou opeten.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 07 november 2009 - 16:02

mss mist hij iets waar hij op kan knagen?
je kan hem eens een vleesbot geven? :catnoknow

Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 07 november 2009 - 16:04

Kan je niet helpen :o . Maar dat is echt wel vervelend. Amon doet het gelukkig niet, al is het ene muisje sneller stuk dan het andere... Soms kan dat al zijn na een uurtje spelen O:) Ge moet met zo'n knullen altijd een voorraad aanleggen he.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 07 november 2009 - 16:12

Aldhissla zei:

mss mist hij iets waar hij op kan knagen?
je kan hem eens een vleesbot geven? :catnoknow

Dat zou misschien wel eens een goed idee kunnen zijn, maar dan gaat het wel voor iedereen van toepassing zijn. Anders is het niet eerlijk he :) Kan dat kwaad voor hun gezondheid? :catnoknow

Bewerkt door Spanishke, 07 november 2009 - 16:14.

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 07 november 2009 - 16:18

Speelgoed opeten doen ze bij ons niet. Wel speeltjes verzuipen in de drinkbak, of speeltjes aflikken (vooral als er catnip en/of valeriaan in zit), maar opeten, dat heb k nog niet meegemaakt hier.

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 07 november 2009 - 16:33

Spanishke zei:

Dat zou misschien wel eens een goed idee kunnen zijn, maar dan gaat het wel voor iedereen van toepassing zijn. Anders is het niet eerlijk he :) Kan dat kwaad voor hun gezondheid? :catnoknow

zolang het geen varken is is het zelfs gezond ;)
kijk maar in de topics van ester ^^

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 07 november 2009 - 16:45

De kleintjes hier spelen er mee, Finn vermoordt ze eerst en legt ze dan in de kattenbak of verdrinkt ze of legt ze in de etensbak maar Gabriƫl... die bijt de muisjes ook kapot hoor.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 07 november 2009 - 17:48

Ik denk toch, ook al lijkt het speelgoed op het eerste zicht niet gevaarlijk, dat het niet zo gezond is. Als hij het speelgoed echt gaat opeten, want dit kan mettertijd obstipatie veroorzaken. Jammer genoeg kan ik je geen tips geven om het af te leren. Misschien is het niet slecht om hem een soort van bijtring, bot te geven waarop hij kan knagen. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 07 november 2009 - 18:31

Hier eten ze geen speelgoed, behalve de muizenstaartjes, daar durft vooral Samson nogal aan te knabbelen, weet ook niet hoe je het moet afleren - misschien zoals Peggy zegt met een bot
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 07 november 2009 - 18:41

Ja zo'n bijtring, maar buiten die van Petstages met Catnip vind ik er niet direct eentje en dan gaat elke kat erop afstormen, Fear is niet zo gek op catnip als de andere hier O:)
Hij heeft zo echt iets nodig dat alleen voor hem zou zijn, want hij gaat een plekje zoeken om er dan op te knabbelen.

Bewerkt door Spanishke, 07 november 2009 - 18:42.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 08 november 2009 - 01:44

Spanishke zei:

Ja zo'n bijtring, maar buiten die van Petstages met Catnip vind ik er niet direct eentje en dan gaat elke kat erop afstormen, Fear is niet zo gek op catnip als de andere hier O:)
Hij heeft zo echt iets nodig dat alleen voor hem zou zijn, want hij gaat een plekje zoeken om er dan op te knabbelen.

De catnip in Petstages is niet zo straf.. Niet zoals het appeltje van yeowww en de stinkstrikken en andere.. Je ruikt het amper. Het is het proberen waard :)

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 08 november 2009 - 10:26

reageert hij wel op valeriaan?
toulouse reageert eigenlijk niet op catnip maar wel op valeriaan ;)

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#13 Geplaatst 09 november 2009 - 08:36

Toch opletten dat hij zijn speelgoed niet opeet he, dit kan namelijk obstructie veroorzaken en dat kan levensbedreigend zijn. Ik ken iemand die haar kat zo is verloren, en ken meerdere katten die er flink ziek van zijn geweest. (oa door het eten van die rode regenboogballetjes en van die harde rubberen stekelballetjes)

Voor de zekerheid zou ik enkel speelgoed laten slingeren van bont het lijkt mij dat dat minder erg als hij dat opeet, aangezien het natuurlijk is. En verder misschien van die kauwstokjes van gedroogd vlees die men aan honden geeft. Misschien dat hij gewoon veel behoefte heeft aan knabbelen.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#14 Geplaatst 09 november 2009 - 08:48

Gebbie trekt hier ook al het speelgoed uiteen. Alleen de papieren balletjes vindt ze te leuk om stuk te maken.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 09 november 2009 - 09:17

Smitten Kitten zei:

Toch opletten dat hij zijn speelgoed niet opeet he, dit kan namelijk obstructie veroorzaken en dat kan levensbedreigend zijn. Ik ken iemand die haar kat zo is verloren, en ken meerdere katten die er flink ziek van zijn geweest. (oa door het eten van die rode regenboogballetjes en van die harde rubberen stekelballetjes)

Voor de zekerheid zou ik enkel speelgoed laten slingeren van bont het lijkt mij dat dat minder erg als hij dat opeet, aangezien het natuurlijk is. En verder misschien van die kauwstokjes van gedroogd vlees die men aan honden geeft. Misschien dat hij gewoon veel behoefte heeft aan knabbelen.

Ik weet het... elke keer als ik met een muisje rammel heb ik direct zijn aandacht en rent hij er achter als een zot. Daarna gaat hij dan een plekje op zoeken om erop te knabbelen.
Eigenlijk krijgt den arme duts nu zeer weinig speelgoed tot zijn beschikking. Plastic balletjes, grote pluchen muizen, een muis met chip die geluid maakt (ook pluche), een pluchen konijntje liggen er nu speciaal voor hem. Hij kan dus niets eten van speelgoed als we er niet zijn ;) en als we er zijn, zijn we zeker op tijd om in te grijpen. Simon is ook thuis tot eind deze maand :)

Bewerkt door Spanishke, 09 november 2009 - 09:26.

Geplaatste afbeelding