Spring naar inhoud

- - - - -

Toulouse's versvoertopic: DAG 4

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 07 november 2009 - 17:50

Ik ben begonnen met een plan om Toulouse weer vers te doen eten naast haar brokken, dat deed ze vroeger met veel plezier, maar de laatste tijd helemaal niet meer...

In dit topic ga ik foto's en updates plaatsen over de vorderingen :)

Bewerkt door Aldhissla, 10 november 2009 - 18:45.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 07 november 2009 - 17:52

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 07 november 2009 - 17:56

1) Vroeger gaf ik haar vers vlees steeds op een ander tijdstip en liet ik het staan
ik denk dat ik daar al in de fout ging om het niet maar een bepaalde tijd te laten staan
deze keer zal ze het dus steeds rond 6u vers krijgen en blijft het daarna slechts een half uurtje staan.

2) vroeger kon ze overweg met middelgrote brokken vlees, nu helemaal niet meer
dus heb ik daarnet al mijn moed samengeraapt en een aantal soorten vlees door elkaar gemixt tot prepare als het ware
hopelijk kan ik er stukken tussen beginnen mengen binnenkort en zal ze na verloop van tijd dan weer stukken eten ipv moes...

Hoe het vandaag ging (kon niet wachten tot zes uur vandaag O:) )
ik zet het bordje versvoer neer, toulouse komt ervan likken
Ze heeft er een minuutje van gelikt, daarna geen interesse meer.
Net voor het half uur om was is ze er dan toch nog van beginnen eten, ze heeft nu de helft op. :dancer:

behoorlijk resultaat voor Dag 1, al zeg ik het zelf. ^^

Nog even een vraagje aan de versvoerders hier: Als jullie het vlees weghalen, gooien jullie het dan onmiddellijk in de vuilbak of geven jullie het na een uurtje in de frigo nog een keertje een half uur?

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 07 november 2009 - 18:05

foto's van vandaag:

Bijgevoegde thumbnails

• BILD2301.JPG
  • BILD2302.JPG
  • BILD2303.JPG
  • BILD2305.JPG
  • BILD2306.JPG
  • BILD2307.JPG
  • BILD2308.JPG

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 07 november 2009 - 18:08

Persoonlijk vind ik het een vreeeeeeeeeeeeselijk vies papje
maar ik wil supergraag dat ze weer vers eet en als het zo lukt zou ik dat super vinden :oops:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 07 november 2009 - 18:25

Ik geef carnibest. Ik geef voor elke poes een 20g 's avonds, normaal eten ze het onmiddelijk op, maar als ze eens geen zin hebben, haal ik het ook weg, en krijgt de hond de overschot. Ik geef het niet terug. Misschien moet je beginnen met een kleinere portie, als je ziet dat ze het helemaal op kan, kan je nog altijd proberen om de portie ietsje groter te maken hé.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 07 november 2009 - 18:28

Ik laat het ook nooit staan, nu heb ik al een tijdje geen KVV meer gegeven maar gewoon rauw, dat eten ze liever maar ja ik moet oppassen om geen onevenwichtigheden de creëren dus ze krijgen natuurlijk blik en brok bij.
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 07 november 2009 - 18:33

Roosje zei:

Ik laat het ook nooit staan, nu heb ik al een tijdje geen KVV meer gegeven maar gewoon rauw, dat eten ze liever maar ja ik moet oppassen om geen onevenwichtigheden de creëren dus ze krijgen natuurlijk blik en brok bij.

het is geen kvv hoor ;)
gewoon vlees dat ik zelf gemixt heb :)

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 08 november 2009 - 01:46

Als onze CB langer dan een half uurtje blijft liggen, dan is hij om weg te gooien. Hij droogt helemaal uit en krijgt een grijziger kleurtje.. Dus ik denk niet dat het een goed idee is om het dan nog in de frigo te zetten. Veel succes :thumb: Over vieze papjes kunnen we hier meespreken ;)

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 08 november 2009 - 10:36

Zwijg me maar over vieze vleespapjes... :roll: Ik moet 's ochtends ook al mijn moed bijeenrapen als ik ze hier hun versvoer geef hoor... Zelf ben ik niet zo'n grote vleeseter en vooral 's ochtends bezorgt het aanzicht van rauw vlees (waar soms zelfs nog bloed uitkomt) me maagdraaiingen. :trance: Maar alles voor de beestjes he!

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 08 november 2009 - 10:56

Leuk dat je een topic gaat bijhouden!
Heb je er veel lever in gedaan? (aan de kleur te zien?) Lever werkt heel erg laxerend en katten hebben er niet zoveel van nodig.

Ik voer twee keer per dag op wisselende tijden en laat ook nooit wat staan. ;)
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 08 november 2009 - 11:05

er zit in:
een groot stuk biefstuk
2 stukken kalkoen
kipfilet
kiphart
1 kippenlever
rundshart

(vanalles dus :oops: )
ik weet dat lever laxerend werkt, maar er zit echt niet zooooveel lever in ;)

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 08 november 2009 - 11:28

of zou 1 lever toch te veel zijn?

toch nog even zeggen: het is dus echt niet mijn bedoeling kvv gemaakt te hebben!! ik heb totaal geen verhoudingen berekend en er zit geen bot in verwerkt!

Toulouse haar hoofdvoer is nog steeds brok dus het vers is een aanvulling ;)

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 08 november 2009 - 12:12

Nee, één lever is niet teveel hoor! Maar ik heb al een paar keer meegemaakt dat een kat veel lever werd gevoerd en toen diarree kreeg. ;)
Super als je het zo kunt afwisselen!
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 08 november 2009 - 19:08

Vandaag heeft Toulouse ook weer wat vers gekregen. ^^

Ik heb gemerkt dat ze haar vlees liever krijgt als het warm is, dus laat ik het ontvriezen in een zakje in warm water, zo ontdooit het snel en heeft het voor Toulouse een aangename temperatuur.

De reden waarom ik elke dag op een vast uur vlees wil geven is eigenlijk gewoon omdat Toulouse er dan op voorbereid is en niet 3 minuten voordien nog brokken gaat eten.  Anders komt er van dat vlees ook niet veel in huis. :LOL:

Vandaag kreeg ze dus opnieuw hetzelfde mixpapje (wat is het toch vies, ik geef veel liever volledige stukken), ze had vandaag al veel sneller door dat het wel degelijk te eten is en heeft er best meer van gegeten.
Ik denk alleen maar dat ze niet goed begrijpt waarom ik het niet langer dan een half uur laat staan.  Nadat ik het had weggedaan ging ze er natuurlijk naar zoeken. O:)

Bijgevoegde thumbnails

• BILD2310.JPG
  • BILD2311.JPG
  • BILD2312.JPG
  • BILD2313.JPG
  • BILD2314.JPG
  • BILD2315.JPG

Geplaatste afbeelding