Spring naar inhoud

- - - - -

Pixie is overleden (nieuwe update pagina 7)

• Log in om te reageren
136 reacties op dit onderwerp
Guest_Snow_*
Guest_Snow_*

#121 Geplaatst 14 november 2009 - 07:58

Ik vind het zo verschrikkelijk nieuws,
wat erg meid!
ik had nog gehoopt :cry:

Geplaatste afbeelding

veerlec
veerlec
  • 538 berichten
  • 2 katten

#122 Geplaatst 14 november 2009 - 11:56

Sterkte met het verlies van je kleine Pixie.

Guest_Rinoa242_*
Guest_Rinoa242_*

#123 Geplaatst 14 november 2009 - 23:23

:cry: :cry: **

Bewerkt door Rinoa242, 14 november 2009 - 23:23.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#124 Geplaatst 15 november 2009 - 11:20

Veel sterkte...

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#125 Geplaatst 15 november 2009 - 19:45

Ik hoop dat je snel zekerheid hebt... ga je het zo laten met die dierenarts? Of ga je stappen ondernemen als officieel blijkt dat het een overdosis was?

Ik heb ook al dierenartsen fouten weten maken... jammer genoeg... :( (maarja, de dood van mijn katje toen was toch wss onvermijdelijk, maar toch heeft dat veel pijn gedaan, die fouten daar nog eens bij).

Maar dit is toch wel een heel zware fout...

Veel sterkte en ik hoop dat je snel wat rust vindt. :hug:

Bewerkt door Nathalie, 15 november 2009 - 19:45.

Guest_Rinoa242_*
Guest_Rinoa242_*

#126 Geplaatst 15 november 2009 - 19:48

*@nathalie: Eén van mijn poezen ging binnen voor kattenziekte, 't enige wat die dierenarts gedaan heeft is haar onder narcose brengen en haar tanden schoongemaakt.*
Daarna is ze alleen maar wakker geweest toen ik thuiskwam de zondagavond en is maandagochtend overleden.*
Processen tegen die dierenarts leek me een onbegonnen zaak én duur vooral. Dier heeft de laatste maanden al zoveel kosten gedaan voor haar poezen, denk niet dat ze die kost ook nog eens gaat doen. Ze krijgt er Pixie niet mee terug eh :(

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#127 Geplaatst 15 november 2009 - 20:06

Rinoa242 zei:

*@nathalie: Eén van mijn poezen ging binnen voor kattenziekte, 't enige wat die dierenarts gedaan heeft is haar onder narcose brengen en haar tanden schoongemaakt.*
Daarna is ze alleen maar wakker geweest toen ik thuiskwam de zondagavond en is maandagochtend overleden.*
Processen tegen die dierenarts leek me een onbegonnen zaak én duur vooral. Dier heeft de laatste maanden al zoveel kosten gedaan voor haar poezen, denk niet dat ze die kost ook nog eens gaat doen. Ze krijgt er Pixie niet mee terug eh :(

Nee dat is waar... ik vroeg het me gewoon af... lijkt me ook heel moeilijk om tegen een dierenarts iets te beginnen.

Wat vreselijk van je kat Rinoa...

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#128 Geplaatst 15 november 2009 - 22:28

hmmm ik ga dat via het zwerfkattenproject proberen. De verantwoordelijke wil zelfs proberen om de pixie-rekeningen terug te vorderen. das over de 300 euro ondertussen, en kan mss nog oplopen... :o
als we bewijzen hebben kunnen we dat hé, want het was offlabel gebruik zonder mijn toestemming...

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#129 Geplaatst 15 november 2009 - 23:14

Dier zei:

hmmm ik ga dat via het zwerfkattenproject proberen. De verantwoordelijke wil zelfs proberen om de pixie-rekeningen terug te vorderen. das over de 300 euro ondertussen, en kan mss nog oplopen... :o
als we bewijzen hebben kunnen we dat hé, want het was offlabel gebruik zonder mijn toestemming...

Ja die rekening betalen is dan het minste wat ze kunnen doen... brengt Pixie niet terug, maar dat lost dan toch al wat financiële problemen op. Succes en sterkte ermee...

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#130 Geplaatst 16 november 2009 - 08:09

O, als Hilde zich daar in vastbijt, dan....
Ja, je krijgt idd Pixie niet terug, maar soms moet je gewoon het financiële aspect even voorrang geven, het is toch al te schandalig dat je zo'n rekeningen had door de schuld van die DA.
Ik vrees alleen dat het moeilijk gaat zijn, heel moeilijk, als ik iets kan helpen, zeg maar.

wea
wea
  • 6.108 berichten
  • 5 katten

#131 Geplaatst 20 november 2009 - 16:59

je kan tegen zo'n dierenarts klacht neerleggen bij de orde der DA. zij onderzoeken dat dan en de DA wordt op het matje geroepen als dat nodig is.

Ik dacht dat dat niks koste.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#132 Geplaatst 21 november 2009 - 23:18

wea zei:

je kan tegen zo'n dierenarts klacht neerleggen bij de orde der DA. zij onderzoeken dat dan en de DA wordt op het matje geroepen als dat nodig is.

Ik dacht dat dat niks koste.

neen das waar, maar ik heb van sommige mensen al wel te horen gekregen dat het hoofd van de praktijk "het wetsboek van binnen en vanbuiten kent" en dat "hij niet de eerste de beste is"...Het komt een beetje over als dreigement?
Verder had hilde met hem gebeld om te melden dat pixie overleden was, en out of the blue begon hij over een bepaald product dat als antigif had kunnen dienen...

Waarom dit niet vermeld geweest is tijdens de eerste telefonische contacten toen pixie nog leefde? geen idee... ik vermoed (maar ben dus niet zeker) dat ze dat niet wilden aankaarten, want als dat antigif had gewerkt dan was het zeker dat het om een OD ging en dan hadden ze schuld bekend (wat ze nog steeds niet hebben gedaan ondertussen)

Ik krijg dinsdag de rest van het autopsieverslag binnen, tot nu hebben ze enkel klebsiella pneumoniae gevonden (een bacterie die standaard voorkomt eigenlijk, en begint te woekeren als een dier verzwakt is met longontsteking tot gevolg)
Ik heb dan ook met de behandelende DA gemaild, en die zeggen dat die longontsteking secundair moet zijn, want pixie heeft geen koorts gemaakt en ook geen symptomen gehad van longontsteking (ik heb al longontsteking gezien: reutelende moeilijke ademhaling, pus uit de longen,...en dat had pixie niet)

pixie vertoonde verlammingsverschijnselen, het product van overdosis was een zenuwgif (paralyseert de wormen en bij overdosis vb. bij een veulen paralyseert het ook de gastheer).. voor mij is 1+1=2 dan.. of heeft iemand van jullie ooit zenuwsymptomen gezien bij longontsteking?

Bewerkt door Dier, 21 november 2009 - 23:18.

wea
wea
  • 6.108 berichten
  • 5 katten

#133 Geplaatst 21 november 2009 - 23:50

hij mag dan het wetboek kennen...maar als de orde vind dat hij een fout heeft gemaakt, wordt hij op de vingers getikt. mss dat hij de volgende keer dan voorzichtiger is.

Op het internet kan je de verslagen van zulke nederlandse zaken vinden (wel anoniem gemaakt). Maar ja, nederland staat zoveel voor op het gebied van dierenwelzijn....

hermelinda
hermelinda
  • 9 berichten

#134 Geplaatst 05 december 2009 - 20:59

Het is verschrikelijk om zo je lieverd te verliezen.
Veel sterkte.

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#135 Geplaatst 18 juli 2010 - 07:00

Ooh lieve hemel, ik lees dit nu pas...

Mss wat laat, maar héél veel sterkte... :hug: :hug:

Gisteren is mijn Pixie 'ontsnapt' en zo kwam ik via 'verwante topics' op jou topic. (Omdat de zelfde naam in de titel staat)

Ik kan me echt niet voorstellen wat je nu (nog) voelt, maar wens je alle steun en sterkte toe...

En dan zo'n gedoe met die DA er nog bij, veel moed ermee, laat je zeker niet doen!!

Bewerkt door Leenaria, 18 juli 2010 - 07:03.

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy