Spring naar inhoud

- - - - -

Pixie is overleden (nieuwe update pagina 7)

• Log in om te reageren
136 reacties op dit onderwerp
seonimtje
seonimtje
  • 811 berichten
  • 5 katten

#31 Geplaatst 08 november 2009 - 09:42

:hug:
zal duimen dat alles toch weer in orde kom met arme Pixie, en veel sterkte en de moed niet verliezen hoor, is zeker jouw schuld niet wat Pixie overkomen is.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 08 november 2009 - 09:46

:hug

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#33 Geplaatst 08 november 2009 - 09:48

Shit meid, ik ben zelf m'n kitten verloren dat nog maar een dikke week bij me was, ik zie hem nog liggen wegkwijnen bij de DA, dat beeld vergeet ik nooit.
Ik hoop dat Pixie het haalt. Ik ben ook zo'n pechvogel die allemaal goed doet voor beestjes en keer op keer met verdriet word geconfronteerd, het is gewoon niet eerlijk!
ik brand een kaarsje voor Pixie
Geplaatste afbeelding

seonimtje
seonimtje
  • 811 berichten
  • 5 katten

#34 Geplaatst 08 november 2009 - 10:04

Fairy zei:

Shit meid, ik ben zelf m'n kitten verloren dat nog maar een dikke week bij me was, ik zie hem nog liggen wegkwijnen bij de DA, dat beeld vergeet ik nooit.
Ik hoop dat Pixie het haalt. Ik ben ook zo'n pechvogel die allemaal goed doet voor beestjes en keer op keer met verdriet word geconfronteerd, het is gewoon niet eerlijk!
ik brand een kaarsje voor Pixie

Ik sta waarschijnlijk ook op die lijst van pechvogels, het is alsof ik zieke katjes aantrek.

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#35 Geplaatst 08 november 2009 - 10:08

is er al nieuws ??? :(

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#36 Geplaatst 08 november 2009 - 10:29

Hoe is kleine Pixie de nacht doorgekomen?? :onzeker:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 08 november 2009 - 11:32

veel sterkte in deze strijd :rub: :rub: :rub: :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#38 Geplaatst 08 november 2009 - 11:35

Hoe gaat er vandaag mee?
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#39 Geplaatst 08 november 2009 - 14:19

ik heb daarnet telefoon gehad. Pixie is gelukkig stabiel gebleven deze nacht!!
Enfin, of dat goed nieuws is weet ik eigenlijk niet... maar wat zeker goed nieuws is, is dat ze viyo geslurpt heeft...zuigreflex is aanwezig, dus das super goed als ze wil eten!!

maar voor de rest ligt ze daar nog steeds te liggen als een klein hoopje ellende, dusja...ik ga vanavond kira halen en dan ga ik haar bezoeken! Ik hoop echt dat ze erdoor komt!

wat die DA betreft, is het wel een beetje geëscaleerd gisteren. Aan de telefoon had ze me 4 productnamen gegeven en 2 doseringen van de ontwormingen maar "tgoh ze was niet zo helemaal zeker". En dan heeft de verantwoordelijke van de zwerfkatten gemaild naar haar, voor de EXACTE doseringen enzo, en nu blijken de doseringen helemaal anders. Plus dat ze naar ik mij herinner toch echt meer gegeven heeft dan die dosissen, maar enfin. De verantwoordelijke heeft dat (met die DA in CC) doorgestuurd naar die DA waar pixie zit, met de vraag of ze de waarheid spreekt. (oké dat was mss een beetje to the point maar het is wel raar hoor)

mee belde die DA naar die zwerfkattenverantwoordelijke, best agressief eigenlijk: "en nee ik heb geen fout gemaakt, ik blijf bij mijn versie van de mail, ge moet mijn naam niet door het slijk halen..."

wel vreemd dat ze zo defensief gereageerd heeft hoor! Maar dus: in het beste geval heb ik mij vergist (ik dacht dat ze 2cc spuiten gebruikt had, ook voor het kitten) en dat had de verantwoordelijke in de mail gezet, nu zegt ze 1 cc spuiten maar toch heb ik mijn twijfels. IK HOOP ECHT dat ik me vergist heb en dat het 1cc spuitjes waren, want in dat geval is de overdosis niet zo erg en heeft pixie mss nog een kans op overleven!! In het geval dat ik me niet vergist heb is het dramatisch vrees ik.

Hoe je het ook draait of keert, en temidden gelaten welke spuiten gebruikt werden, de dosissen die ze laatst heeft doorgemaild (die dus veel lager liggen dan wat ze mij oorspronkelijk aan de telefoon gezegd heeft) zijn NOG veel te veel... en dat is bevestigd door de DA die pixie nu behandeld.
De vraag is dus nu: in het geval van deze overdosis, is het dan normaal dat pixie zo extreem slecht is?

ik bedoel dus: aan de foon werd eerst gezegd 0.3cc ivomec, en nu zegt ze een noromectine (wat ik niet als inspuitbare opl terug kan vinden) aan 0.05cc? Die 0.05cc is dus eigenlijk nog veel te hoog, en die DA van pixie zegt ook dan injectie ontworming sowieso al niet gedaan wordt bij kittens normaal (wat ik eigenlijk ook raar vond, maar goed, ik dacht toch dat ik de DA kon vertrouwen?)

Als ze nu niet zo defensief gereageerd had dan had ik er best rekening mee willen houden, maar ze heeft (al de rest buiten beschouwing gelaten) TOCH overgedoseerd...waaarom excuseert ze zich dan niet gewoon? :(

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 08 november 2009 - 15:56

:geluk: :geluk: :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#41 Geplaatst 08 november 2009 - 15:59

pff, lastig geval he.
Ik zou eens aan een onafhankelijke DA vragen hoe ze zo'n kitten ontwormen, de mijne hebben zeker niet zo'n spul gehad hoor.

Excuseren, bij mijn weten heeft nog nooit een DA/dokter dat gedaan. Ik heb ook straffe verhalen van kemels van DA's maar excuses, nooit gehoord.

Het kan altijd gebeuren dat je een fout maakt, iedereen maakt fouten, maar dan moet je toch zo eerlijk zijn om dat te zeggen, zeker als er een onschuldig dier bij betrokken is en iemand die nu zo in de zorgen zit om dat poesje als jij.
Ik hoop dat Pixie opknapt. Mijn poesje is gestorven, maar ik heb tenminste de DA niks te verwijten.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#42 Geplaatst 08 november 2009 - 16:25

Fairy zei:

pff, lastig geval he.
Ik zou eens aan een onafhankelijke DA vragen hoe ze zo'n kitten ontwormen, de mijne hebben zeker niet zo'n spul gehad hoor.

Excuseren, bij mijn weten heeft nog nooit een DA/dokter dat gedaan. Ik heb ook straffe verhalen van kemels van DA's maar excuses, nooit gehoord.

Het kan altijd gebeuren dat je een fout maakt, iedereen maakt fouten, maar dan moet je toch zo eerlijk zijn om dat te zeggen, zeker als er een onschuldig dier bij betrokken is en iemand die nu zo in de zorgen zit om dat poesje als jij.
Ik hoop dat Pixie opknapt. Mijn poesje is gestorven, maar ik heb tenminste de DA niks te verwijten.

ik heb al 3 andere, onafhankelijke, DA geraadpleegd, en ze zeggen alle 3 hetzelfde: overdosis. :louche:
Dusja... en inderdaad, als ze het gewoon zou toegeven dan heb ik helemaal geen probleem, ik ben erg realistisch in die dingen en fouten gebeuren nu eenmaal. Het is gewoon spijtig dat ze die fout niet inziet, maarja
Spijtig wel dat jouw katje overleden is, maar aan ziekte kan je niet veel doen hé, en als je alles gedaan hebt om ze te redden dan is het ergens ook een troost.
In mijn geval was het een gezond kitten dusja, doet echt pijn. En ik weet ook niet waar ik die grens moet trekken, want ze kan mss nog dagen aan het infuus liggen... goedkoop is dat niet, plus er is zero garantie dat ze er niks aan overhoudt. De kans op hersen- of leverbeschadiging is groot in dit geval dus misschien komt ze erdoor maar moet ik haar alsnog laten inslapen.
Pf die onzekerheid is killing me :cry:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 08 november 2009 - 16:43

Pff schandalig als het enkel door de DA zou komen, ik duim echt dat Pixie een groot meisje mag worden :geluk: :pray:

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 08 november 2009 - 16:58

wat een verhaal zeg, wie verwacht nu zo fouten van een da.
veel sterkte en we duimen dat alles in orde komt

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#45 Geplaatst 09 november 2009 - 13:43

pixie is nu "stabiel in slechte toestand". Ze gaat niet achteruit, maar ook niet vooruit. Ze blijft wel een beetje viyo drinken als je met een spuitje viyo geeft. Morgen ga ik weer op bezoek bij haar...
Het kan ook zijn dat ze hersenbeschadiging heeft opgelopen (dat zou nogal eens voorkomen met droncit overdosis..) maar we weten dus eigenlijk niks :(