Spring naar inhoud

- - - - -

Kira-problemen pfffff

• Log in om te reageren
96 reacties op dit onderwerp
Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#16 Geplaatst 08 november 2009 - 12:52

Probeer misschien eens wat Viyo?
Verder denk ik ook dat het teveel veranderingen ineens zijn voor Kira en dat ze het daar
door jarenlange stress heel moeilijk mee heeft. Zou anti depressiva niet helpen om haar
terug aan het eten te krijgen?

Bewerkt door MissKitty, 08 november 2009 - 12:54.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 08 november 2009 - 13:51

Tja, wellicht wel, maar ik kan haar dus geen pillen geven, ze is echt super agressief en antidepressiva ofzo zou ik in haar geval wel willen proberen, maar ik wil nu ook niet echt een week op AB gaan omdat ze me bijt?

Als ze nu gewoon zou eten dan zou ik pilletjes in haar eten kunnen doen, maar nu blijkt dus dat ze bij vorige eigenaars geen natte voeding kreeg, enkel korrels, dus dat ze daarom geen vlootjes zou willen eten? Dan kan ik ook geen pillen in haar eten doen hé (ALS ze al wil eten)

De DA waar ze zit probeert sowieso met viyo (btw: pixie heeft al viyo gedronken! ze heeft een zuigreflex, waar ik héél blij om ben!)

seonimtje
seonimtje
  • 811 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 08 november 2009 - 14:52

Zoals het er nu uitziet, zal ze dus zelf moeten beslissen wanneer ze weer zal beginnen eten.
Ik weet het, misschien wel makkelijk gezegd, maar zou je niet beter houden bij het eten dat ze vroeger altijd at ? Ik had hier vroeger ook zo'n koppig bang ding zitten, als er iets anders te eten stond vond ze het al heel verdacht.
Laat haar bekomen van alles en zoals ik lees hier komt ze zeker niets tekort.
Niets forceren, dat is zeker niet goed.

:hug: Veel succes met de pogingen om haar weer te doen eten.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 08 november 2009 - 14:56

merci! Het eten dat ze bij de fokkers kreeg was porta21, maar ik had hen overgeschakeld op royal canin maine coon brokjes, en dat vond ze veel lekkerder! Ze wilden zelfs die porta niet meer eten en lieten hun brokjes porta liggen.... Dusja, wat dan? Die maine coon brokjes kan ik natuurlijk wel geven aan haar, maar daar kan ik geen pilletjes indoen want die eet ze ook niet op.

En het probleem is dus dat ze ook amper drinkt, dus als ze niet wil eten en amper drinkt, hoelang zal ze het dan nog volhouden? Haar spieren zijn allemaal onderontwikkeld en ze heeft bijna geen vetreserve... :trance:

seonimtje
seonimtje
  • 811 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 08 november 2009 - 15:36

Vraag me eigenlijk af of ze geen pijn heeft ? Deed ze altijd al zo agressief tegen je als je haar vastpakte of heb je haar nooit kunnen vastpakken.
Je zou je echt suf beginnen denken aan oplossingen he.
:geluk: , er zal wel iets lukken, ik duim mee :thumb:

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 08 november 2009 - 16:18

ik heb eigenlijk zelf nooit geprobeerd om haar vast te pakken (mijn collega dus wel vrijdag, voordien nooit), ze loopt altijd weg hé!! Ik heb haar één keer uitgeput, zodat ze echt bekaf was en dan lag ze te hijgen en kon ik haar wel aaien.... :o ook ni ideaal
en ik heb daar geen moeite voor moeten doen, als je met 2 bent, en je staat op een meter afstand van haar dan vlucht ze in extremis, dus met 2 haar benaderen, elk op een meter afstand, zo doe je haar constant wegcrossen, en dit een paar keer en dan was ze al afgepeigerd... dat hebben doen we niet meer, das niet gezond voor haar, maar ik dacht dat ze veel vroeger zou opgeven!!
echt erachter jagen (achter haar aanlopen ofzo) hebben we nooit gedaan hoor, dus ik heb haar nooit kunnen pakken. Plus ze was bij de DA heel erg suf, en dan kon je ze aaien enzo, maar van zodra je haar bij het nekvel wil pakken ofzo begint ze super hard te spartelen en in't rond te blazen en te bijten....(heeft mijn collega aan de lijve ondervonden :trance: )
ik ken niemand die dat dier in bedwang kan houden, plus het is een groot risico (ze moest maar eens naar je gezicht vliegen hé)

qua pijn vinden we geen echte symptomen en al zeker geen oorzaak, plus ze heeft pijnstiller gekregen van die DA die haar verdoofd had. En toen werd ze nog steeds agressief als je haar wilde pakken...dusja, ik ben ten einde raad :(
ik vraag mij af wat die vorige eigenaars met haar hadden gedaan als ze ziek was geworden ofzo... want ze is altijd gezond geweest (enfin ja.. :louche: ) maar als die poes nu ouder wordt, stel die wordt toch 10 jaar, en die heeft iets aan haar blaas? of ze krijgt artrose? of iets anders? Hoe in godsnaam behandel je zo'n poesje zonder die elke 5 botten te verdoven?

Bewerkt door Dier, 08 november 2009 - 16:18.

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 08 november 2009 - 17:02

:duim: :duim:

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 08 november 2009 - 21:56

pfff moeilijk hoor. hier kwam ons noppes tevoorschijn met blikjes tonijn op water. Is een idee misschien?
Geplaatste afbeelding

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 08 november 2009 - 22:09

zet eens een open blikje tonijn binnen haar bereik en laat haar gerust of leg het op een schoteltje. Hier was dat absolut onweerstaanbaar... ik hoop zo dat het goed komt. Onze noppes eet geen kip of garnalen maar die tonijn....
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#25 Geplaatst 08 november 2009 - 22:12

Wij duimen hier volop mee dat het toch nog goed komt met je 2 schatjes. :hug:

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 08 november 2009 - 22:22

I shall try it!

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#27 Geplaatst 08 november 2009 - 22:34

Ik snap het niet goed, jij zei toch dat Kira wel lief was en dat je dacht dat ze nog meer uit haar schulp zou komen als Mori weg zou zijn? Dat hij bvb haar wegjaagde als ze bij jou op bed sprong enzo.. Is dat dan zo verslechterd nu hij weg is of hoe? :oops:

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 08 november 2009 - 22:40

MissKitty zei:

Ik snap het niet goed, jij zei toch dat Kira wel lief was en dat je dacht dat ze nog meer uit haar schulp zou komen als Mori weg zou zijn? Dat hij bvb haar wegjaagde als ze bij jou op bed sprong enzo.. Is dat dan zo verslechterd nu hij weg is of hoe? :oops:

JA kira was idd lief (nog steeds schuw maar als ze bij me kwam wel lief)
en in het begin toen mori weg was, had ze een herwonnen vrijheid hé (mori domineerde haar, maar erger nog werd agressief naar mij toe als ik kira wilde aaien) maar kira begon meer op ander plekjes te zitten en vond dat super fijn (leek het dus)

en een paar dagen nadat mori weg was, is dat idd terug erger geworden, maar ik weet niet of het door mori's verdwijning komt, of in het algemeen door al die veranderingen. Feit is dat ik kira ook nooit had proberen pakken voordien, en dat nu gebleken is dat als je ze pakt ze serieus agressief toehapt :o

Wat ik dus uiteraard niet wist op voorhand, want ik dacht dat ontworming toch nog wel moest kunnen gaan hé, of ontvlooien, maar dat gaat dus niet zonder verdoving blijkbaar....

Bewerkt door Dier, 08 november 2009 - 22:41.

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#29 Geplaatst 08 november 2009 - 22:46

Is Kira haar "agressie" niet puur uit angst, en of paniek?

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#30 Geplaatst 09 november 2009 - 01:55

Dier zei:

en een paar dagen nadat mori weg was, is dat idd terug erger geworden, maar ik weet niet of het door mori's verdwijning komt, of in het algemeen door al die veranderingen.

Is dat dan niet zowat gelijk met de komst van Pixie? Misschien geeft dat haar toch behoorlijk wat stress en heeft ze het toch echt nodig om alleen tot rust te kunnen komen? Ik kan ook alleen maar gissen natuurlijk :oops: