Geplaatst 12 november 2009 - 13:13
Ik heb ook goede ervaringen met benches, wij hebben vorig jaar eind september een angstige kat binnen genomen van bijna 15 jaar, neen het is geen schrijffout, ze leefde steeds op een zolder, kreeg elke dag wel haar eten, maar dat was het, kon af en toe naar buiten via het zolderraam, ik werkte er 4 jaar, had haar nog nooit kunnen strelen, ze bleef steeds op een kleine 2 meter van me. Baasje wilde de poes laten inslapen, tenslotte was ze toch al bijna 15 jaar, en wat had ze aan die poes ? En haar nageltjes waren volledig ingegroeid, dus er nog centjes aan besteden, neen laten inslapen is makkelijker......... Heb 10 dagen met haar bezig geweest, eer het ons lukte om in een vangbak te krijgen, hop naar de DA, ondanks dat ze daar naar haar baasjes beet, tot bloedens toe, wanneer meneer is ooit naar de spoed moeten gaan wegens enorme beet van Bobo'ke, hebben we haar pootje kunnen verzorgen zonder verdoving al stonk de wond enorm en vol etter, bloed laten trekken vooraleer ze naar ons toe kwam, alles in orde, maar dan ? In samenspraak met DA werken met benche minimum 10 weken, slik......... dacht ik toen, min 10 wk in een benche, tja, ze moet vertrouwen krijgen, weten dat handen ook lief kunnen zijn........ Dus benche gezet, dit doe ik steeds als er een nieuwkomer komt, maar meestal maar enkele dagen, kon ik dit wel, zo'n oud poesje ? Ik had twee strijdige gevoelens, een oude boom verplant je zo maar niet, maar kzag in haar ogen dat ik haar helpen kon, dus we gingen ervoor.
Thuis aangekomen, benche in, de eerste dagen zat ze in een hoekje, als ik kattenbak uitkuiste was het een gegrom, geblaas, proberen te krabben, ze klom gewoon langs de trallies naar boven, enorm, een panter was er niets tegen. Na een week van 1 benche (grote hondenbenche) 3 grote aan elkander gemaakt, heel de kamer stond vol benche bewijzen van spreken. In benche 1 de kattenbak, middelste benche het eten, 3de benche haar slaapplaatsjes. Elke dag ermee bezig geweest, liever 10 keer 10 minuten dan 1 keer een uur. Angsten heb ik gehad, dat kan ik jullie vertellen want ze viel ook andere poezen aan, en er liepen er wel 14 rond, dus helppppppppppp, de eerste weken vloog ze echt naar hen uit in de benche, een geluk die van ons gingen lopen, maar wat als die 10 wk om zijn ????? Na 6 weken mocht ik haar strelen, enkel haar rug, maar stilletjes aan kon ik verder en verder, ook het spelen vond ze leuk, in het begin met het hengeltje, daar had ze schrik van, maar toen ze onze poezen zag spelen, voelde ze heel voorzichtig aan het pluimpje, en na langere tijd, vloog het pluimpje in het rond. Heb haar behandelt met bach bloesems, feliway stak in, en na 10 wk benche open, in den dag kwam ze eruit, ging aan de andere poezels snuffelen, deed niets .......... S'nachts wilde ze nog wel in de benche slapen, ze zal haar er veiliger gevoeld hebben, maar na enkele dagen ging ze op de benches slapen, en stilletjes aan hebben we benches afgebroken, 1 voor 1 zodat ze nog steeds haar plekje had, nu een dik jaar verder is het een schat van een kat, spinnen, pootjes dappen als ik tegen haar spreek, volledig opengebloeit, dus waar een wil is is een weg, maar je moet er wel je tijd voor maken en het zien zitten, anders is het hopeloos, maar kheb het gewoon moeilijk als ze zeggen, pff, zo'n oude poes, lukt het gewoonweg niet meer, is niet waar, Bobo'ke is het bewijs.