Spring naar inhoud

- - - - -

Kira-problemen pfffff

• Log in om te reageren
96 reacties op dit onderwerp
griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#46 Geplaatst 10 november 2009 - 21:07

Ik heb nochthans een positieve ervaring met de benche. Mijn Prinneke is op 1,5 jarige leeftijd hier komen inwonen. Zij was niet sociaal naar mij toe en niet naar de andere katten. 9 maanden heeft zij in een krabpaal huisje geleefd. Ze durfde met moeite gaan eten (en het potje droogvoer stond vlak voor het krabpaalhuisje), en was hierdoor héél mager. Na haar sterilisatie heb ik op aanraden van mijn DA de benche gebruikt. Nu zit Prinneke in de benche, in de woonkamer, zij eet alle dagen haar 5 dubbele portie brokken, ligt languit te genieten, zowél van mij als van de andere katten. Als ik de benche openzet, dan komt zij er af en toe eens uit, en wanneer ze iets niet vertrouwt, dan vlucht ze terug in haar benche om dan languit in haar mandje te gaan liggen.

Voor de ene kat is het mss een oplossing, voor de andere kat mss niet...

Mss een tip, de benche ergens opzetten, vb op van die schragen

Bewerkt door griffel1977, 10 november 2009 - 21:09.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#47 Geplaatst 12 november 2009 - 12:44

het gaat niet super met kira.... :(
We hebben haar uit die bench gelaten, allemaal lekkers bij haar gezet, haar "eigen"krabpaal gehaald van op studio.

En ze is wéér in hongerstaking :(

Mijn DA (de goede) was erg duidelijk: eet ze niet deze week dan moet ik har laten inslapen
en een 2de euthanasie deze week kan ik echt niet aan :cry:

allé jong rotte kira: begint te eten, ge weet niet wa voor sjansaar ge zijt, met u poep in de boter gevallen zijt gij, en nog doet ge zo ondankbaar :cry:

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#48 Geplaatst 12 november 2009 - 12:46

:hug: :hug: :hug: :hug:
heel veel sterkte alweer.
En haar terug plaatsen bij de oude eigenaars???? Of zeg ik nu iets héél stoms??

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#49 Geplaatst 12 november 2009 - 12:56

komaan Kira, ETEN, het is zo belangrijk

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#50 Geplaatst 12 november 2009 - 12:58

kan je niet dwangvoederen?
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#51 Geplaatst 12 november 2009 - 13:13

Ik heb ook goede ervaringen met benches, wij hebben vorig jaar eind september een angstige kat binnen genomen van bijna 15 jaar, neen het is geen schrijffout, ze leefde steeds op een zolder, kreeg elke dag wel haar eten, maar dat was het, kon af en toe naar buiten via het zolderraam, ik werkte er 4 jaar, had haar nog nooit kunnen strelen, ze bleef steeds op een kleine 2 meter van me.  Baasje wilde de poes laten inslapen, tenslotte was ze toch al bijna 15 jaar, en wat had ze aan die poes ?  En haar nageltjes waren volledig ingegroeid, dus er nog centjes aan besteden, neen laten inslapen is makkelijker......... Heb 10 dagen met haar bezig geweest, eer het ons lukte om in een vangbak te krijgen, hop naar de DA, ondanks dat ze daar naar haar baasjes beet, tot bloedens toe, wanneer meneer is ooit naar de spoed moeten gaan wegens enorme beet van Bobo'ke, hebben we haar pootje kunnen verzorgen zonder verdoving al stonk de wond enorm en vol etter, bloed laten trekken vooraleer ze naar ons toe kwam, alles in orde, maar dan ?  In samenspraak met DA werken met benche minimum 10 weken, slik......... dacht ik toen, min 10 wk in een benche, tja, ze moet vertrouwen krijgen, weten dat handen ook lief kunnen zijn........ Dus benche gezet, dit doe ik steeds als er een nieuwkomer komt, maar meestal maar enkele dagen, kon ik dit wel, zo'n oud poesje ?  Ik had twee strijdige gevoelens, een oude boom verplant je zo maar niet, maar kzag in haar ogen dat ik haar helpen kon, dus we gingen ervoor.
Thuis aangekomen, benche in, de eerste dagen zat ze in een hoekje, als ik kattenbak uitkuiste was het een gegrom, geblaas, proberen te krabben, ze klom gewoon langs de trallies naar boven, enorm, een panter was er niets tegen.  Na een week van 1 benche (grote hondenbenche) 3 grote aan elkander gemaakt, heel de kamer stond vol benche bewijzen van spreken.  In benche 1 de kattenbak, middelste benche het eten, 3de benche haar slaapplaatsjes.  Elke dag ermee  bezig geweest, liever 10 keer 10 minuten dan 1 keer een uur.  Angsten heb ik gehad, dat kan ik jullie vertellen want ze viel ook andere poezen aan, en er liepen er wel 14 rond, dus helppppppppppp, de eerste weken vloog ze echt naar hen uit in de benche, een geluk die van ons gingen lopen, maar wat als die 10 wk om zijn ?????   Na 6 weken mocht ik haar strelen, enkel haar rug, maar stilletjes aan kon ik verder en verder, ook het spelen vond ze leuk, in het begin met het hengeltje, daar had ze schrik van, maar toen ze onze poezen zag spelen, voelde ze heel voorzichtig aan het pluimpje, en na langere tijd, vloog het pluimpje in het rond.  Heb haar behandelt met bach bloesems, feliway stak in, en na 10 wk benche open, in den dag kwam ze eruit, ging aan de andere poezels snuffelen, deed niets .......... S'nachts wilde ze nog wel in de benche slapen, ze zal haar er veiliger gevoeld hebben, maar na enkele dagen ging ze op de benches slapen, en stilletjes aan hebben we benches afgebroken, 1 voor 1 zodat ze nog steeds haar plekje had, nu een dik jaar verder is het een schat van een kat, spinnen, pootjes dappen als ik tegen haar spreek, volledig opengebloeit, dus waar een wil is is een weg, maar je moet er wel je tijd voor maken en het zien zitten, anders is het hopeloos, maar kheb het gewoon moeilijk als ze zeggen, pff, zo'n oude poes, lukt het gewoonweg niet meer, is niet waar, Bobo'ke is het bewijs.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#52 Geplaatst 12 november 2009 - 19:36

Ellenita zei:

kan je niet dwangvoederen?

je mag altijd komen proberen (op eigen risico)
bedenk daar wel even bij dat je haar niet kan ontwormen zonder dwangkooi... :louche:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#53 Geplaatst 12 november 2009 - 19:45

Waarschijnlijk is het toch een medisch probleem hoor. Katten laten zich niet zomaar verhongeren...Hopelijk heeft ze geen droge fip, daar verliezen ze ook hun eetlust door en worden ze heel mager.
Als het zo is heeft dwangvoederen ook weinig zin, katten met fip lijden enorm en takelen heel snel af.
Ze zou dit wel door stress kunnen gekregen hebben...
Het zou vreselijk zijn, maar inslapen is dan de enige oplossing.
Als ze echt aan het uitmergelen is, heeft je dierenarts wel gelijk hoor. Je mag haar dit niet aandoen, want verhongeren voor een kat is vreselijk. Het is wachten tot de nieren het begeven...
Heel veel sterkte en ik duim mee voor een goede afloop !!!!!
Komaan Kira eet nu toch !!!!!!!!!
:geluk: :cry: :cry: :geluk:

Bewerkt door feroesti, 12 november 2009 - 19:46.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#54 Geplaatst 12 november 2009 - 19:55

feroesti zei:

Waarschijnlijk is het toch een medisch probleem hoor. Katten laten zich niet zomaar verhongeren...Hopelijk heeft ze geen droge fip, daar verliezen ze ook hun eetlust door en worden ze heel mager.
Als het zo is heeft dwangvoederen ook weinig zin, katten met fip lijden enorm en takelen heel snel af.
Ze zou dit wel door stress kunnen gekregen hebben...
Het zou vreselijk zijn, maar inslapen is dan de enige oplossing.
Als ze echt aan het uitmergelen is, heeft je dierenarts wel gelijk hoor. Je mag haar dit niet aandoen, want verhongeren voor een kat is vreselijk. Het is wachten tot de nieren het begeven...
Heel veel sterkte en ik duim mee voor een goede afloop !!!!!
Komaan Kira eet nu toch !!!!!!!!!
:geluk: :cry: :cry: :geluk:

Als ik een fip test wil laten doen moet ze wéér in slaap.... maar ze vertoont niet echt fip-symptomen. En ze is nog nooit buiten geweest of in contact gekomen met de buitenwereld (is idd een mutatie maar op een kat van 5 jaar die nu pas die mutatie doormaakt? zou toch al straf zijn...)

ALS ik ze moet laten inslapen laat ik wellicht een autopsie doen, maar nu nog ff hopen dat ze wil eten! :censored: stom beest, die krijgt hier het allerbeste en nog zo onnozel doen, ARGH!

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#55 Geplaatst 12 november 2009 - 19:57

allemaal goed en wel... maar dan moet ze wel blijven eten hé!

Flashemieke zei:

Ik heb ook goede ervaringen met benches, wij hebben vorig jaar eind september een angstige kat binnen genomen van bijna 15 jaar, neen het is geen schrijffout, ze leefde steeds op een zolder, kreeg elke dag wel haar eten, maar dat was het, kon af en toe naar buiten via het zolderraam, ik werkte er 4 jaar, had haar nog nooit kunnen strelen, ze bleef steeds op een kleine 2 meter van me.  Baasje wilde de poes laten inslapen, tenslotte was ze toch al bijna 15 jaar, en wat had ze aan die poes ?  En haar nageltjes waren volledig ingegroeid, dus er nog centjes aan besteden, neen laten inslapen is makkelijker......... Heb 10 dagen met haar bezig geweest, eer het ons lukte om in een vangbak te krijgen, hop naar de DA, ondanks dat ze daar naar haar baasjes beet, tot bloedens toe, wanneer meneer is ooit naar de spoed moeten gaan wegens enorme beet van Bobo'ke, hebben we haar pootje kunnen verzorgen zonder verdoving al stonk de wond enorm en vol etter, bloed laten trekken vooraleer ze naar ons toe kwam, alles in orde, maar dan ?  In samenspraak met DA werken met benche minimum 10 weken, slik......... dacht ik toen, min 10 wk in een benche, tja, ze moet vertrouwen krijgen, weten dat handen ook lief kunnen zijn........ Dus benche gezet, dit doe ik steeds als er een nieuwkomer komt, maar meestal maar enkele dagen, kon ik dit wel, zo'n oud poesje ?  Ik had twee strijdige gevoelens, een oude boom verplant je zo maar niet, maar kzag in haar ogen dat ik haar helpen kon, dus we gingen ervoor.
Thuis aangekomen, benche in, de eerste dagen zat ze in een hoekje, als ik kattenbak uitkuiste was het een gegrom, geblaas, proberen te krabben, ze klom gewoon langs de trallies naar boven, enorm, een panter was er niets tegen.  Na een week van 1 benche (grote hondenbenche) 3 grote aan elkander gemaakt, heel de kamer stond vol benche bewijzen van spreken.  In benche 1 de kattenbak, middelste benche het eten, 3de benche haar slaapplaatsjes.  Elke dag ermee  bezig geweest, liever 10 keer 10 minuten dan 1 keer een uur.  Angsten heb ik gehad, dat kan ik jullie vertellen want ze viel ook andere poezen aan, en er liepen er wel 14 rond, dus helppppppppppp, de eerste weken vloog ze echt naar hen uit in de benche, een geluk die van ons gingen lopen, maar wat als die 10 wk om zijn ?????   Na 6 weken mocht ik haar strelen, enkel haar rug, maar stilletjes aan kon ik verder en verder, ook het spelen vond ze leuk, in het begin met het hengeltje, daar had ze schrik van, maar toen ze onze poezen zag spelen, voelde ze heel voorzichtig aan het pluimpje, en na langere tijd, vloog het pluimpje in het rond.  Heb haar behandelt met bach bloesems, feliway stak in, en na 10 wk benche open, in den dag kwam ze eruit, ging aan de andere poezels snuffelen, deed niets .......... S'nachts wilde ze nog wel in de benche slapen, ze zal haar er veiliger gevoeld hebben, maar na enkele dagen ging ze op de benches slapen, en stilletjes aan hebben we benches afgebroken, 1 voor 1 zodat ze nog steeds haar plekje had, nu een dik jaar verder is het een schat van een kat, spinnen, pootjes dappen als ik tegen haar spreek, volledig opengebloeit, dus waar een wil is is een weg, maar je moet er wel je tijd voor maken en het zien zitten, anders is het hopeloos, maar kheb het gewoon moeilijk als ze zeggen, pff, zo'n oude poes, lukt het gewoonweg niet meer, is niet waar, Bobo'ke is het bewijs.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#56 Geplaatst 12 november 2009 - 20:21

ja meisje je moet niet zo reageren ,
dat beestje is blijkbaar goed getraumatiseerd
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#57 Geplaatst 12 november 2009 - 20:37

Dier zei:

allemaal goed en wel... maar dan moet ze wel blijven eten hé!

Wie weet wanneer ze zich veilig voelt op 1 bepaald plaatsje dat ze terug gaat eten, en mijn katten komen ook niet buiten, werden voor alles ingeënt, en mijn Dopey is op 7-jarige leeftijd gestorven aan fip, dus.... (desondanks dat hij de inentingen had gekregen)

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#58 Geplaatst 12 november 2009 - 20:44

Flashemieke zei:

Wie weet wanneer ze zich veilig voelt op 1 bepaald plaatsje dat ze terug gaat eten, en mijn katten komen ook niet buiten, werden voor alles ingeënt, en mijn Dopey is op 7-jarige leeftijd gestorven aan fip, dus.... (desondanks dat hij de inentingen had gekregen)

Ik bedoelde dat niet slecht hoor :) komt allemaal wat ruwer over via fora hé! Ik krijg er gewoon kop nog staart aan en het is frustrerend om te zien dat niemand een oplossing heeft (ook de DA niet hé, iedereen is ten einde raad met haar)

STEL nu dat ze toch één of andere ziekte onder de leden heeft, dan nog kan ik haar niet onderzoeken (of laten onderzoeken) zonder narcose
(serieus, ik heb ze al bij de DA gehad en niemand kan die onder bedwang houden) We kunnen haar dus ook niet zomaar even onderzoeken op pijn (vb palpatie van de buik) want onder narcose reageren poezen niet hé.

Snap je mijn probleem? Van het vaccin tegen FIP is trouwens gekend dat het soms net een gezonde kat "besmet" met FIP, dus is het niet helemaal veilig, daarom vaccineren wij hier niet tegen...
Ik wil haar best laten onderzoeken hoor op fip, maar op de RX van de buikholte zagen we echt niks vreemd (het is sowieso al geen natte vorm) en echte FIP vaststellen (de droge vorm) kan je echt 100% zeker na autopsie (dus niet op levende poezen.. en die snaptests zijn ook niet betrouwbaar)

:( ik ben ten einde raad met haar, ik ga meteen nog wat tonijn zetten, hopen dat ze dat nu weer wel wil eten (A/D, royal canin brokken, VIYO, alles wat ze eerst wel at moet ze nu niet meer hebben... pfrrrt)

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#59 Geplaatst 12 november 2009 - 20:51

Ach ja, kweet wel dat je het zo niet bedoelde, was enkel goed bedoeld van me, maar drinkt ze ?  Wat ik soms doe, als ze niet willen eten, is kip afkoken en het sap laten opdrinken, of het mixen in een papje als je een goede mixer hebt, dat ze toch iets of wat binnen krijgt, maar dan moet ze wel willen drinken (meestal wel met dwangvoederen soms, maar dat lukt je niet en omdat ze zo reageert zou ik dit ook niet doen, nog meer stress voor haar en das niet de bedoeling) maar kzou zeggen probeer het eens ben ook mee aan het denken of echt verschillende merken in huis nemen van voer en alles proberen, als er iets binnen schiet, schrijf ik het hier wel

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#60 Geplaatst 12 november 2009 - 21:18

kip had ik op kot ook al geprobeerd (gekookte kiek hé) moest ze niet hebben (vroeger at ze dat wel bij de vorige eigenaars)

Drinken doet ze ook héél weinig, wat ik dus erg raar vind... sebiet is ze helemaal uitgedroogd :wall:
pfrtttt

wachten op het tonijn-effect, ik heb er een héél blik op een bord gekapt voor haar. Als dat morgen niet op is dan vlieg ik naar de DA! (weeral...)