Spring naar inhoud

- - - - -

Kira-problemen pfffff

• Log in om te reageren
96 reacties op dit onderwerp
Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#61 Geplaatst 12 november 2009 - 22:19

ik hoop dat Kira snel terug begint de eten!
het zou zo stom zijn dat je ook haar moet laten inslapen :(

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#62 Geplaatst 12 november 2009 - 23:45

ze heeft daarnet weer een beetje tunafish gegeten, dus vanaf nu wil ze enkel en alleen nog tunafish. pfrt.
Kan ik die nu voor de rest van haar leven tonijn geven? Want onze poezen eten ook wel liever tonijn hoor, maar die krijgen dat ook niet? Daarnet zaten 3 van onze poezen aan die deur te krabben met een verwijtende blik "ik wil ook tunafish!"

:wall: ben blij dat ze toch een klein beetje eet, maar why the heck moet die nu zo moeilijk doen?!  grmbl!

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#63 Geplaatst 12 november 2009 - 23:57

nee dat kan niet hoor. tonijn it blik is lang niet voedzaam genoeg en bevat ook best veel zout. Maar toch; je hebt dan tenminste iets wat ze eten wil. je zou eventueel bij de viswinkel een stukje tonijn kunnen kopen en kijken of ze dit danwel rauw danwel gekookt wil eten. is veel beter dan dat gezouten spul natuurlijk.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#64 Geplaatst 13 november 2009 - 10:53

Kan je onder de tonijn geen andere voeding mengen, bijv. de A/D van hills, dan heeft ze toch iets hoogwaardigere voeding mee binnen als ze de tonijn eet. :geluk: :geluk: :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#65 Geplaatst 13 november 2009 - 11:08

Bij de dierenarts bestaat er ook een produkt van rc dat zeer veel caloriën bevat. Het is een poeder dat met water dient aangemaakt te worden, de meesten zijn daar gek op.
Royal Canin Convalecense poeder.
Misschien helpt dit haar aan wat extra caloriën en vocht ?

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#66 Geplaatst 13 november 2009 - 11:46

Heb je al convalescence support poeder, hills AD, nutrigel, extra kracht, blikjes vlees van Royal Canin Convalescence support, viyo veterinary... geprobeerd?

Verder kan je gewoon heel veel verschillende dingetjes proberen aan te bieden, kies vooral dingen die fel ruiken. Dit is zo'n moment waarop je de whiskas mag bovenhalen, het belangrijkste is dat ze gaat eten.
Almo nature, paardenbiefstuk in kleine stukjes, viyo, geitenyoghurt zonder suiker, zakjes gournmet perle, etc etc... Probeer haar te verleiden met allerlei lekkers.

Moest ik in jouw situatie zitten zou ik in de dierenwinkel en de supermarkt van alles een potje meenemen van het kattenvoer en allerlei lekkere stukjes vlees enz. Iets moet haar toch kunnen verleiden??? Desnoods tonijn over ander eten?

En desnoods dwangvoederen he... het doel heiligt de middelen: kat in handdoek wikkelen, stevig onder de arm houden, bekje open, kleine bolletjes eten achteraan in de mond leggen, mondje toehouden en over de hals wrijven om de slikreflex op te wekken.

Bewerkt door Smitten Kitten, 13 november 2009 - 11:51.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#67 Geplaatst 13 november 2009 - 11:52

Smitten Kitten zei:

Heb je al convalescence support poeder, hills AD, nutrigel, extra kracht, blikjes vlees van Royal Canin Convalescence support,... geprobeerd?

Verder kan je gewoon heel veel verschillende dingetjes proberen aan te bieden, kies vooral dingen die fel ruiken. Dit is zo'n moment waarop je de whiskas mag bovenhalen, het belangrijkste is dat ze gaat eten.
Almo nature, paardenbiefstuk in kleine stukjes, viyo, geitenyoghurt zonder suiker, zakjes gournmet perle, etc etc... Probeer haar te verleiden met allerlei lekkers.

Moest ik in jouw situatie zitten zou ik in de dierenwinkel en de supermarkt van alles een potje meenemen van het kattenvoer en allerlei lekkere stukjes vlees enz. Iets moet haar toch kunnen verleiden??? Desnoods tonijn over ander eten?

En desnoods dwangvoederen he... het doel heiligt de middelen: kat in handdoek wikkelen, stevig onder de arm houden, bekje open, kleine bolletjes eten achteraan in de mond leggen, mondje toehouden en over de hals wrijven om de slikreflex op te wekken.

jaja potjes halen uit den tom & co: allemaal mogen weggooien. Convalescence support dat brengen ze normaal vandaag (krijg ik via de opvang, omdat ik ooit mijn zakje aan hen heb gegeven in spoedgeval)

Hills A/D: moeten weggooien
Viyo: moet ze maar héél sporadisch een beetje van hebben

Tonijn mengen wil ik ook proberen, maar je wil niet weten hoeveel geld ik ondertussen heb weggeflikkerd door haar! (en voordien at ze gewoon haar droge brokjes??)
Ik snap er niks meer van, die kat is extreem, té extreem, en als ze niet snel begint met meer te drinken/eten dan krijgt ze hoe dan ook problemen gezien haar slechte conditie

Dat dwangvoeren: be my guest, maar ik durf niet meer hoor (ze bijt, hard!) :o

Bewerkt door Dier, 13 november 2009 - 11:53.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#68 Geplaatst 13 november 2009 - 11:55

Dier zei:

jaja potjes halen uit den tom & co: allemaal mogen weggooien. Convalescence support dat brengen ze normaal vandaag (krijg ik via de opvang, omdat ik ooit mijn zakje aan hen heb gegeven in spoedgeval)

Hills A/D: moeten weggooien
Viyo: moet ze maar héél sporadisch een beetje van hebben

Dat dwangvoeren: be my guest, maar ik durf niet meer hoor (ze bijt, hard!) :o

Waar woont ze nu eigenlijk? Eventueel wil ik dat wel doen hoor. Heb toch nog recent een tetanusvaccin moeten laten zetten voor mijn studie ;) Ik heb niet zo'n schrik voor kattenbeten. Lukt het eventueel met twee denk je? Tja, je moet toch iets he?

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#69 Geplaatst 13 november 2009 - 14:07

Smitten Kitten zei:

Waar woont ze nu eigenlijk? Eventueel wil ik dat wel doen hoor. Heb toch nog recent een tetanusvaccin moeten laten zetten voor mijn studie ;) Ik heb niet zo'n schrik voor kattenbeten. Lukt het eventueel met twee denk je? Tja, je moet toch iets he?

Ik woon in mol (de kempen, 20 min van turnhout...) en ze zit dus hier op de kattenkamer
Ik ben ook gevaccineerd, al een sjans (ook met de studie hihi)

Ik heb ook geen schrik voor kattenbeten (en mijn collega nog veel minder)
we hebben met 2 DA assistentes (mijn collega en ik) geprobeerd haar te vangen en mijn collega haar arm zat onder de beten en krassen (het bloed drupte letterlijk op de grond :o ) ze moest een week AB pakken en is naar spoed gevlogen. En dat was omdat we een pipetje in haar nek wilden doen! :o

De DA die haar de laatste keer heeft onderzocht (de goede DA dus) die heeft het ook geprobeerd en ze is echt SUPER agressief... maar als je vrijwillig wil komen proberen mag dat altijd!! (hoewel ik vrees dat we echt niks in die gaan kunnen krijgen, maar dan hebben we geprobeerd hé)

op mijn profiel staat m'n email adres, en ik heb msn (voor als je zou willen afspreken)

Bewerkt door Dier, 13 november 2009 - 14:07.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#70 Geplaatst 13 november 2009 - 15:03

Het is maar omdat ik morgen in Arendonk moet zijn om mijn bestelling versvoer te gaan ophalen voor mijn katten. Als ik me niet vergis is dat in de buurt van Mol niet?

Als ik toch in de buurt moet zijn wil ik gerust wel even meeproberen te dwangvoeren. Heb hier ook een poes die ongelooflijk hevig kan zijn als ze tot iets gedwongen wordt (heeft ooit twee dierenartsen en 1 assistent een lesje geleerd en vervolgens van razernij hun schoenen ondergepist :LOL: ). Misschien zeg ik al snel als ik haar zie "oeps laat maar". Maar misschien lukt het toch?

Ik zou in de voormiddag in Arendonk moeten zijn, best voor ik mijn bestelling ga ophalen langs jou komen (want anders met dat vlees in de auto...). Moest dat gaan voor je, stuur je maar een pm met je adres ;)

Bewerkt door Smitten Kitten, 13 november 2009 - 15:05.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#71 Geplaatst 13 november 2009 - 18:29

Sterkte met Kira... ik duim voor jullie.

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#72 Geplaatst 14 november 2009 - 19:59

hoe is het vandaag???

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#73 Geplaatst 14 november 2009 - 20:46

Ik ben ook heeeel benieuwd....
Hopelijk volgt snel goed nieuws...

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#74 Geplaatst 14 november 2009 - 23:01

kira kruipt weg op de kleerkast. Al sinds gisteren. Heel af en toe ga ik op de tippen van mijn tenen kijken en soms vliegt ze als een sneltrein onder de zetel. Geen verbetering. Maar ze eet voorlopig terug (hoewel ze niet veel eet maar enfin..)
Eerlijk gezegd vraag ik me soms wel af of het van mij wel eerlijk is om haar zo te laten zitten...dat diertje heeft duidelijk geen leven, geniet niet van het leven en zit er maar wat apathisch bij... ik zie dat niet graag bij mijn dieren...

Bewerkt door Dier, 14 november 2009 - 23:02.

Guest_Rinoa242_*
Guest_Rinoa242_*

#75 Geplaatst 15 november 2009 - 03:16

Sjeses; wat ene verhaaaaal.*
Je hebt 't echt niet getroffen, eh.
'k Zou dus verder gaan met haar in haar eentje op die kamer te laten zitten, zet een radiozender op waar ze véél praten? Dan went ze aan stemmen zonder dat er effectief mensen in de kamer moeten zijn en raakt ze dat na lange lange tijd gewoon?
Maja, 'k heb niet gezien hoe ze er uitziet eh, k kan alleen maar zeggen wat ik zélf moest doen met mijn schrikkepierke Tijger.maar dat verhaal ken je wel, denk ik.
Er is er een van mijn huidige vriend ook zo bang, je kan ze alleen aanraken wanneer zij wil. Met mijn komst, werd ze meer teruggetrokken en t is ondertussen al bijna een jaar dat ze me kent en ze durft nu pas weer op bed komen te slapen. Echt erg om zien.
Maar, denk dat je Kira nu weer zal moeten laten wennen want het is weer een nieuwe omgeving én nieuwe mensen én ze hoort heus wel, dat er daar nog katten zijn...*

Jij bent hier wel degene met de meeste kennis van ons tweetjes, gezien je opleiding, ik kan alleen maar aanhalen wat ik met mijn schuwe spullementjes(hihi) gedaan heb.*

Succes, ik duim mee!