Spring naar inhoud

- - - - -

Poes wil NU buiten !

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Guest_Ria_*
Guest_Ria_*

#1 Geplaatst 07 november 2009 - 21:55

Ik heb ze liever allemaal binnen 's avonds .

Dat lukt meestal ook . Mooi weer en lange avonden zijn voorbij . Bertje en Floddertje genieten van het binnenleven .

Ons Nancy echter heeft haar buikje vol en wil weer buiten . Ze mag niet van mij maar ze zit te mauwen en aan de deur te krabben dat het niet meer schoon is .
Ik weet dat als ik sebiet in bed kruip ze vredig aan mijn voeten komt liggen , ik haar uitgebreid kan aaien en ze tevreden is . Maar nu wil ze buiten !

's Nachts rond een uur of 4 moet ik haar buitenlaten want dan begint ze "opvallend" in de kleerkast te rommelen . Mij goed, maar nu moet ze binnen blijven !

Zijn er hier nog poezels die voor het buitenleven kiezen maar die bij verplicht huisarrest toch genieten van het bed of de zetel ?

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 07 november 2009 - 21:57

Ik heb enkel binnenhuiskatjes die sowieso niet naar buiten gaan (behalve op ons afgeschermd terras); dus heb geen ervaring met katten die bedelen om 's nachts buiten te zijn. :)

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 07 november 2009 - 22:16

Hier gaan ze ook niet buiten alleen op een af gesloten terras :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 07 november 2009 - 22:59

Ook mij poesjes zin binnenkatten ,maar liggen weg op bed ook..
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 07 november 2009 - 23:04

Toulouse is een binnenkat die graag eens buiten mag gaan aan een tuigje.  Ons Tijsje daarentegen hou je niet binnen hoor als die buiten wil... oooooooonee...

Bewerkt door Aldhissla, 07 november 2009 - 23:31.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 07 november 2009 - 23:23

Bij mij blijven ze ook binnen en als het goed weer is mogen ze buiten in mijn katproof tuintje, als er ééntje zaagt en het is niet zo'n mooi weer dan mag het niet.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 07 november 2009 - 23:23

Bij mij hebben ze een afgezet tuintje
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 08 november 2009 - 10:59

Hier zitten ze ook allemaal altijd binnen, alleen bij mooi weer mogen ze in hun kattenren. Maar nu het wat kouder is buiten, gaan ze zelfs niet buiten ook al zou ik hun luikje naar de kattenren open zetten.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 08 november 2009 - 11:48

Wij hebben onze buitenkatten ( de ouwe huiskatten) getraind om s'avonds binnen te komen door ze alleen dan vers voer te geven. Ik heb er ( behalve bij mooie zomeravonden) geen last meer mee om rond 19 a 21/22 uur ( naargelang de zomer of de winter) de katten binnen te krijgen. Nadat ze hun natje en hun droogje gekregen hebben blijft de deur DICHT. Het is vaak een kwestie van volhouden en daarna is het dan heel gemakkelijk om de katten te hebben waar jij ze wilt hebben.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 08 november 2009 - 12:12

Mijn schatjes gaan overdag ook buiten van halfnegen 's ochtends tot een uur of vier 's avonds, vanaf vijf uur wordt de avondklok ingesteld en is het gedaan met de fun.
Met regelmatige tussenpozen (héél regelmatig en vaak) komen ze naar binnen. Wat eten, wat flodderen, ff op de chauffage liggen en weer uit.
Ik ben hun privé portier: deurke open, deurke toe.
En dan s' namiddags gaan ze op vadrouille, op pad tot hun tijd er is en zonder problemen komen ze dan in. In de winter toch want in de zomer heb ik meer problemen en moet ik ze vaak lokken en roepen en met het laserlampke schijnen etc... :roll:
Eens dat ze lekker warm liggen vragen ze ook niet meer om uit te gaan, ze zijn het zo gewend en ook binnen hebben ze tal van speelmogelijkheden en ruimte om te crossen.
Wij hebben ook verplichtingen en dus vind ik dat de katjes zich ook maar moeten aanpassen, ze hebben zich ten slotte de ganse dag kunnen uitleven.
Volhouden en niet toegeven zou ik zeggen.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 08 november 2009 - 18:55

Mijn katers gaan ook buiten. Hier ben ook ik hun persoonlijke portier (hebben geen luikje). We hebben ze ook 'aangeleerd' binnen te komen 's avonds. Het uur schilt hier ook naargelang het weer buiten. Wanneer het al 11 uur (avond) is, mogen ze niet terug naar buiten. Tijger heeft er geen problemen mee, maar ook Sloeber durft hier ook wel eens aan de deur janken. Maar echt 'vervelend' janken. Ik geef gewoon niet toe en zijn 'jank' tijd neemt al af :LOL: .

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#12 Geplaatst 08 november 2009 - 19:48

Hier gaan Lily en Bébé onder begeleiding buiten in de tuin maar nu het slecht weer is zitten ze meestal binnen. Pimmeke, Filou en Tigri gaan vrij naar buiten maar moeten 's avonds wel binnen zijn.
Alleen Tigri die moet willen of niet naar buiten rond 4 à 5 u 's morgens en ik kan hem niet binnen houden want dan zet hij alles op stelten en miauwt hij heel hard. Dus van miserie sta ik op en doe de rolluik op en het raam open zodat mr naar buiten kan. Als het koud of nat weer is komt hij al terug binnen na een uurke dus weer opstaan raam open en Tigri binnen laten. Voor de rest van de dag speel ik portier voor de 3 die vrij buiten gaan. :) :evil:

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 08 november 2009 - 20:08

Toch ook héél herkenbaar dat "portierke-spelen" percies. :ha
Waar ik dus wel knetter van word is dat als je hier de deur opendoet ze je héél doordringend aankijken en ofwel in 't midden van de deuropening blijven zitten ofwel gelijk een pijl uit de boog wegschieten. Weer of geen weer, koud of niet koud, dat is gewoon een spelletje voor hen.
Vooral Lou vindt het geweldig als ik erop inga, één minuut later zit hij weer aan de deur, vrouwke doet ze open en hopla!!!!....daar spurt meneer weer weg en blijft aan het poortje naar me blijven staren met die gekke kronkel in z'n staart en pupillen zo groot als de wereldbol.
Zo kan die zich wel een paar uur amuseren....
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#14 Geplaatst 08 november 2009 - 21:57

kiki zei:

Toch ook héél herkenbaar dat "portierke-spelen" percies. :ha
Waar ik dus wel knetter van word is dat als je hier de deur opendoet ze je héél doordringend aankijken en ofwel in 't midden van de deuropening blijven zitten ofwel gelijk een pijl uit de boog wegschieten. Weer of geen weer, koud of niet koud, dat is gewoon een spelletje voor hen.
Vooral Lou vindt het geweldig als ik erop inga, één minuut later zit hij weer aan de deur, vrouwke doet ze open en hopla!!!!....daar spurt meneer weer weg en blijft aan het poortje naar me blijven staren met die gekke kronkel in z'n staart en pupillen zo groot als de wereldbol.
Zo kan die zich wel een paar uur amuseren....

Ja dat ken ik hier ook. Moest ik geld vragen bij elke keer dat ze in of uit gaan dan was ik nu stinkend rijk. :thumb:

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 08 november 2009 - 22:04

Solotje zei:

Bij mij blijven ze ook binnen en als het goed weer is mogen ze buiten in mijn katproof tuintje, als er ééntje zaagt en het is niet zo'n mooi weer dan mag het niet.

Waarom eigenlijk niet? Als je tuintje toch catproof is?