Spring naar inhoud

- - - - -

Ben ik nu een poezenmens ?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_Ria_*
Guest_Ria_*

#1 Geplaatst 07 november 2009 - 22:18

Ik beschouw mezelf als dierenliefhebber maar had toch vooral een zwak voor honden en paarden en hun combinatie .

Een viertal jaar geleden haalde ik Nancy uit het asiel omdat ik de huismuizen beu was en geen vergif wilde gebruiken met honden en kleine kinderen in huis en uilen in de buurt die beter geen halfvergifde muizen opeten (muizenklemmen hielpen onvoldoende).

Ons Nancy deed haar werk goed . Hoewel ze de eerste dagen niet vanonder het schoenkastje uitkwam vond ik haar enkele dagen na aankomst terug in de living alwaar ze een muis veroberde . Ik was als lichte slaper gewekt door het gekraak van beentjes .

In onze nieuwbouw zitten er minder muizen maar nog steeds Nancy . En nu sinds dit jaar ook Floddertje (15 april jl onderkomen meegenomen van een parking) en Bertje 21 mei jl als piepkleine kitten gevonden in een berm .

Redelijk wat poezels in huis nu en ik vind dat leuk !
Ons hondje (Prinses)vind dit wel minder . Twee jaar geleden gaf ik Sepje (middelgrote straathond) af en besloot om niet meteen weer andere hond in huis te halen omdat Prinses dat niet zo leuk zou vinden .

Ondertussen kwamen er 2 poezen bij en daar is Prinses ook niet mee gedient .

Verdorie , een trouwe, perfecte hond is onvervangbaar maar ik word nu stilaan precies een poezenmens !

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 08 november 2009 - 10:44

:LOL: :LOL: :LOL: , ze weten je helemaal in te palmen hé die poezels. Ik was vroeger ook een echt hondenmens hoor. Tot mijn man me de poezen leerde kennen, tja, en nu helemaal verkocht aan de poezels :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 08 november 2009 - 10:46

Ik heb het al van kindsbeen af toch net een tikkeltje meer voor poezels gehad dan voor honden. Mijn mama noemde me al plagend een "poezenmama" vroeger, en dus is ze ook helemaal niet verbaasd dat katten nog altijd centraal staan in mijn leven. Er is bij mij dus helemaal niks veranderd wat dat betreft.

Geplaatste afbeelding

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#4 Geplaatst 08 november 2009 - 11:00

Hier van 't zelfde laken een broek!
Vroeger 2 dobermannen in huis maar toen ze beiden overleden waren besloten om voorlopig geen huisdieren in huis te halen (allebei voltijds werken en 4 kinderen ... werk genoeg!)
Tot dochterlief begon te zagen voor een poes ... 1 jaar hebben we het uitgesteld ... tot mijn grote spijt! ;-))
Boef woont nu anderhalve maand bij ons en in die tijd haalden we Polis er nog bij ;-)) Een is immers geen ;-)))

Poezen ... ik zou ze ni meer kunnen missen! Die vriendschap ...

Bewerkt door beetle, 08 november 2009 - 11:02.

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 08 november 2009 - 11:44

Het heerlijke vergif dat men poezenliefde noemt is duidelijk binnengeslopen bij jou!!
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 08 november 2009 - 11:52

Ik was een hondenmens...volledig! Thuis hadden we ook twee hondjes en toen ik ging samenwonen, miste ik de aanwezigheid van een diertje...

Niels was altijd een poezenmens... En hij deed me beseffen dat het onmogelijk is om een hond in huis te halen als je allebei fulltime werkt en op een appartement woont... Logisch natuurlijk. maar ik moest en zou en wou een huisdier hebben!

Hier zit ik vandaag, met een hart gevuld van poezenliefde...met twee pluisprinsesjes die ik nooit meer zou kunnen missen...

En het moet gezegd, de karaktertjes die ik in Vibeke en Dieuwke zie, heb ik nooit in Sjarel en Juul gevonden (hoewel dat ook twee speciallekes zijn ;) )... En zo ben ik bekeerd... ;) :)

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 08 november 2009 - 12:12

Hier al van kinds af een poezenmens
altijd poezen gehad ook!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#8 Geplaatst 08 november 2009 - 20:12

Vroeger was ik beiden maar nu volledig gewonnen voor de poezels! :LOL:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 08 november 2009 - 21:28

Ik heb al heel mijn leven poezels gehad, bij mijn ouders waren er altijd wel katten of kittens dus heb het met de paplepel ingekregen. Het eerste jaar dat we gingen samenwonen hebben we een hondje gekocht op de markt maar ben altijd liever katten blijven zien.
Eens we getrouwd waren dus een jaartje later en verhuisden naar een huis met tuin ben ik direkt naar het asiel gegaan en heb onze eerste kat Pimmeke meegenomen en die is hier na 18j en 7 maanden nog altijd bij ons. Ondertussen zijn er katten bij gekomen en heb ik er spijtig genoeg ook moeten laten gaan naar de hemel maar zo gaat het in het leven. Ik denk dat hier wel altijd katten zullen rondlopen bij ons thuis en mss ooit nog eens een hondje en shit tzu dat ras zie ik graag. :)

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 08 november 2009 - 22:01

Ik ben ook altijd een poezenmens geweest. Ik heb niks tegen honden ofzo, maar ik heb er geen band mee. Met poezen echt wel, en met paarden ;) alleen zijn poezen iets makkelijker in onderhoud en kosten dan een paard :d een paar zal altijd een droom blijven. Maar de band die ik nu heb met Amon is zo geweeeeeldig :heart:

Geplaatste afbeelding