Spring naar inhoud

- - - - -

Rainbow stofzuigers

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Guest_anneke_*
Guest_anneke_*

#1 Geplaatst 07 november 2009 - 22:50

Dit onderwerp blijft me bezighouden...
Via een katteshow hebben we zo een demo gehad van Rainbow stofzuigers.
We waren helemaal in de wolken en hebben ons laten overhalen om zo een toestel aan te schaffen, ook al was de prijs serieus boven ons budget (2245euro)
Die medewerker die bij ons was geweest, bleef mij maar contacteren of ik niet ook een centje wilden bijverdienen en via een speciale formule kon ik dus een gratis rainbow verdienen, die ik dan kond verkopen, zodat ik onze rainbow dus gratis had.
Ik moest op 3 maanden tijd 30 demos doen, met een minimum van 10 per maand... De verkoop zou héél goed meevallen (1op 3 zou kopen), dat was dan een extraatje.
Ik heb me laten overhalen en na een week training kon ik de baan op.
Het leek gemakkelijker dan het in werkelijkheid was. Je moest afspraken maken en dat lukte helemaal niet zoals was voorgesteld. En de mensen overtuigen van het 'super' toestel al evenmin. Toen de resultaten (van verkoop) uitbleven moest ik opnieuw op training. Hoe meer ik daar naartoe ging en werd voorgedaan hoe de mensen om de tuin te leiden, hoe meer ik er de pest inkreeg. Ikzelf was ook om de tuin geleid...
3 maanden en 30 demos later zou ik mn gratis rainbow krijgen, maar niets was minder waar. Ze begonnen opeens met data te goochelen zodat ik de 10 per maand niet haalden (ook al stonden de data op papier). Demos die ik had gedaan, waren geen juiste demos geweest enz

Uiteindelijk heb ik dus 30 demos gedaan van +-3 1/2 uur het stuk en heb ik 4 toestellen kunnen verkopen (aan familie en kennissen) wat me dan 1000euro heeft opgebracht. En nog geen gratis rainbow!!!

Zijn er nog mensen die zich ook een rainbow hebben aangeschaft? Of die zich hebben laten overhalen om die toestellen te verkopen???

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 07 november 2009 - 22:53

gelukkig niet zo te horen :trance:
wat een verhaal zeg, ik vind het ook wel heel erg veel geld voor een stofzuiger...
wat een klote-oplichters daar blijkbaar :catcurs :censored:

Geplaatste afbeelding

Guest_anneke_*
Guest_anneke_*

#3 Geplaatst 07 november 2009 - 22:59

Aldhissla zei:

gelukkig niet zo te horen :trance:
wat een verhaal zeg, ik vind het ook wel heel erg veel geld voor een stofzuiger...
wat een klote-oplichters daar blijkbaar :catcurs :censored:

En enkele maanden nadat ik daar was weggegaan, kwam er een stofzuiger op de markt, die identiek hetzelfde werkt, en die maar 400 euro koste...

Ik weet nu ook wel wie er het grote geld heeft binnen gehaald...

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 07 november 2009 - 23:03

anneke zei:

En enkele maanden nadat ik daar was weggegaan, kwam er een stofzuiger op de markt, die identiek hetzelfde werkt, en die maar 400 euro koste...

bah!
Ik heb een gloeiende hekel aan zulke praktijken! (Niet die van jou he, maar die van dat merk...)
Hopelijk kan dit mss een waarschuwing vormen voor wie er eentje tegenkomt.

Kvind het wel sneu voor jullie, wat een afzetters zeg! :censored:

Geplaatste afbeelding

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#5 Geplaatst 07 november 2009 - 23:17

Heu, wij hebben er 2, onze eerste is nu effe denken een dikke 15 jaar oud, als ie al niet ouder is en nog maar 1 keer kosten aangehad, en den 2de hebben we aan een spotprijs 2de hands kunnen kopen, maar is nu met een filter, persoonlijk vind ik allereerst model veel makkelijker.
Maar vorig jaar hadden we dus kosten met onze eerste, en die verkoper was ook zeer lastig en wilde ons ook laten verkopen, na 7 keer heb ik hem duidelijk gezegd dat we geen interesse hebben om dit werk te doen, ze leggen het allemaal netjes en mooi uit, maar kweet niet, m'n gevoel zei toch dat er iets niet klopte, is ook zo'n soort pyramide opwerking volgens mij, maar in ieder geval wij zijn er nog steeds heel tevreden over, toch zeker met onze vele diertjes, maar Anneke je mag steeds het merk van die andere stofzuiger doorgeven, want sleur nu nog steeds van 1ste naar 2de verdiep
In ieder geval het is niet leuk wat ze met je gedaan hebben !  Als je de demo's hebt gedaan en verkocht vind ik wel dat ze je moeten vergoeden met de afspraak die ze hadden gezegd.

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#6 Geplaatst 07 november 2009 - 23:22

anneke zei:

Die medewerker die bij ons was geweest, bleef mij maar contacteren of ik niet ook een centje wilden bijverdienen en via een speciale formule kon ik dus een gratis rainbow verdienen, die ik dan kond verkopen, zodat ik onze rainbow dus gratis had.

Die noemde toevallig toch niet Herwig, want dat was die ons zo pushte en maar bleef lastig vallen..........

Guest_anneke_*
Guest_anneke_*

#7 Geplaatst 07 november 2009 - 23:22

Het is een 'thomas' en is te koop bij mediamarkt. Werkt volgens hetzelfde principe als de rainbow

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#8 Geplaatst 07 november 2009 - 23:25

anneke zei:

Het is een 'thomas' en is te koop bij mediamarkt. Werkt volgens hetzelfde principe als de rainbow

Oké, thanks is steeds handig dat er nu iets moest aankomen, want helemaal in het beginnen blijven ze je lastig vallen, tot er iets misloopt, vind je er geen enkele, en die vorige die moet hier ook niet meer komen zene

Guest_anneke_*
Guest_anneke_*

#9 Geplaatst 08 november 2009 - 00:16

Flashemieke zei:

Die noemde toevallig toch niet Herwig, want dat was die ons zo pushte en maar bleef lastig vallen..........

Bij ons was het Timo. Maar het wordt hen duidelijk aangeleerd om zo te puchen hoor. En dat is ook één van de redenen dat ik gestopt ben. Je moet de mensen de vrije keuze laten en ze niets opdwingen.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 08 november 2009 - 01:07

goh, ik vind dat dit toch wel wat weg heeft van een pyramide spelletetje: als jij aan x mensen doorvoorkoopt kost het je niks....

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#11 Geplaatst 08 november 2009 - 01:33

Was die verloning in de vorm van een gratis stofzuiger dan niet contractueel vastgelegd?

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#12 Geplaatst 08 november 2009 - 10:02

Ik zou contact opnemen met Test Aankoop. Dit is niet te doen gewoon.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 08 november 2009 - 10:54

Helaas voor die verkopers, maar ik ben niet zo vlug omkoopbaar gelukkig. Ik heb een heel goed stofzuigsysteem, en ze moeten bij mij dus niet met eender welke andere stofzuiger aankomen.
Wel jammer dat ze je zo belazerd hebben.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#14 Geplaatst 08 november 2009 - 12:43

anneke zei:

In Hasselt zat ook zo'n bedrijfje, maar die stofzuigers noemde toen Kirby, ik had mij ook opgegeven om die dingen te verkopen maar op het laatste moment toch van gedacht veranderd aangezien die aankoopprijs zo hoog lag dat het quasi onmogelijk was om zo'n ding verkocht te krijgen.
Ik weet nog goed dat die bazin enorm kwaad was op mij aangezien ik van gedacht ben veranderd.  Volgens mij is dat hetzelfde bedrijf, maar onder een andere naam aangezien ze in Hasselt weg zijn...

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 08 november 2009 - 16:02

Ik heb sedert '97 zo'n stofzuiger en ik ben er supertevreden over.
Zou het wel nooit zien zitten om demonstraties te geven.
Kirby en rainbow zijn verschillende merken