Spring naar inhoud

- - - - -

betekent dit iets?

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
enza
enza
  • 158 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 08 november 2009 - 09:28

ik heb een kater van 8 maanden oud. Hij is altijd flink in de kattenbak gegaan maar de laatste twee weken plast hij op een mat die ik voor hem gekocht had en kakt hij vlak voor de bak. (deze bak is niet altijd volledig proper aangezien wij beiden een hele dag werken zijn en dus tegen het einde van de dag er wel wat kakjes en plasjes in kunnen liggen).
de mat heb ik ondertussen maar weggedaan...
hij doet het meestal als we er niet zijn, maar vandaag kakte hij voor mijn neus voor de bak... ik heb hem opgepakt en in de bak gezet....
Hij is nog niet begonnen met "sproeien" maar is dit er misschien een voorteken van of waarom doet hij dit. en hoe kan ik ervoor zorgen dat hij zijn bak weer goed gebruikt???
(hij is trouwens het enige huisdier in huis en moet zen bak dus niet delen)

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 08 november 2009 - 10:11

eens goed uitwassen met javel.... dit trekt poezels aan om te plassen... heb je zand of zo veranderd van merk??soms als ze bang zijn van iets kunnen ze er ook naast plassen en idd dit is de castratie leeftijd ook dus het naast de bak plassen kan verschillende oorzaken hebben

enza
enza
  • 158 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 08 november 2009 - 10:33

ja dat truckje met javel heb ik op het forum net nog gelezen dus ga ik zeker uitproberen.
voor de rest is er niks veranderd, ik en mijn vriend zijn wel een weekendje weg geweest en volgens mijn moeder kan dat er ook mee te maken hebben omdat hij veel alleen gezeten heeft....
we gaan ook een afsrpaak maken om hem te laten castreren hoop dat het dan voorbij is...

enza
enza
  • 158 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 08 november 2009 - 11:02

meer tips of raad is natuurlijk altijd welkom :LOL:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 08 november 2009 - 11:04

even langs de da gaan. En een medische oorzaak uit laten sluiten.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 08 november 2009 - 12:07

als het eemalig was is er niks aan de hand... als hij dit blijft doen ga je idd best es langs de DA langs...
eenmalig kan zijn uit schrik of stress...

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 08 november 2009 - 12:35

Ga naar de dierenarts om hem te laten castreren en sluit dan tegelijk een medische reden zoals blaasinfectie uit.
Anderzijds denk ik ook dat als hij alleen in huis is geweest terwijl jullie wegwaren dat hij dit uit protest doet omdat zijn baasjes hem achtergelaten hebben. Hij kan het ook uit protest doen omdat hij zo veel alleen is. Hebben jullie geen andere huisdieren??Dan zou het misschien aan te raden zijn dat je hem een vriendje kado doet. Dan is hij in de dag als jullie werken niet meer alleen en heeft hij daar meer bezigheid aan.
Om nu te voorkomen dat hij het verder blijft doen op die plek is heel goed opkuisen noodzakelijk.Zolang die plek blijft ruiken naar pies en kaka zal hij daar verder zijn behoefte blijven doen. Goed schoonmaken met groene Biotex of met Febrése tegen dierenluchtjes of zoiets is noodzakelijk. Verder er goed op toezien dat de bak toch zo proper mogelijk blijft.
Maar als hij  het pas recent sinds jullie weekend doet en het is niet medisch dan denk ik dat het inderdaad een protest aktie is.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 08 november 2009 - 13:57

Ook schoonmaken met gloor kan wel misschien iets helpen..

en misschien dan toch twee bakken voor dat je werk en hij ook eind van de dag een schoone bak heeft nog..

Bewerkt door brithany, 08 november 2009 - 13:58.

Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 08 november 2009 - 15:55

brithany zei:

Ook schoonmaken met gloor kan wel misschien iets helpen..

en misschien dan toch twee bakken voor dat je werk en hij ook eind van de dag een schoone bak heeft nog..
O:) chloor en javel is hetzelfde britje :oops:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 08 november 2009 - 16:06

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#11 Geplaatst 08 november 2009 - 19:22

Katten die nog niet steriel zijn kunnen hun territorium ook afbakenen door hun "kakjes". Na zijn castratie zal dit wél gedaan zijn.

Zet ook mss een bak extra. Sommige katten doen hun plasje in de ene bak, en hun drolletje in de andere. Ons mama heeft zo eentje rondlopen :d