Spring naar inhoud

- - - - -

HELP ! muurkalk , kan het kwaad ?

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#1 Geplaatst 08 november 2009 - 11:24

:help: :help: :help: dus het probleem was , de katten klommen tot boven in het vliesbehang op hoeken => alles kwam los !
nu hebben wij gistere al het behang in de hal afgedaan , en dachten we :ha gedaan met spelen
ze hebben uren zitten staren met hun hoofdje van link na rechts , en blijven kijken
nu gingen we slapen , en hoor ik iets , ik ging kijke :goofy: :goofy: :goofy: nu zitte ze benede aan zo een gaatje waar de kalk weg is , en wat dus loskomt
rara wat gaan ze doen , nu gaan ze aan dat gaatje prullen en dat groter maken
gevolg : heel de kalk valt naar beneden en ze gaan het in hun mond steken ze doen dus zo :dancer: :dancer: :dancer: en eten stukjes op
ze :ha naar ons ja
wat nu ? is kalk slecht voor hun en kan het kwaad
vanavond gaan we het wat gelijk schuren
katten he :-k :-k

Bewerkt door clyde, 27 november 2009 - 21:35.

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 08 november 2009 - 11:26

kalk als calcium is niet slecht voor ze, maar ik betwijfel of de kalk van de muur wel zo gezond voor ze is :gek:

Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 08 november 2009 - 13:58

haha, je hebt wat aan de hand hé met die 2 rakkers..... :oops:
Of het echt kwaad kan weet ik niet, mss kan iemand je meer zekerheid erover geven
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 08 november 2009 - 14:06

Geen idee of en hoeveel kwaad het kan eigenlijk... :onzeker:
Je hebt in ieder geval je handen wel vol he met die rakkers!!

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#5 Geplaatst 08 november 2009 - 14:50

:ha da kunt ge wel zeggen dat we ons handen vol hebben :ha ze vinden wel altijd iets uit

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 08 november 2009 - 16:19

Ik denk niet dat het gezond is. Als je de kalk eraf haalt gaan ze dan ook aan de bakstenen beginnen :lachen:
Ik denk dat je best overal tegels tegen zet, daar kunnen ze hun nagels of tanden niet inzetten.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#7 Geplaatst 08 november 2009 - 17:46

we gaan volgend jaar structuur er tegen zetten , iets wat pijn doet als wij zelf er tegen gaan

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 08 november 2009 - 17:59

Ik denk wel dat dit niet echt gezond is zoë .. pleisterl dus muurkalk is ook geen gewone kalk .. ik weet nog toen ze de muur boven de trap bezette met pleister dat er wat op het onbehandelde hout van de trap is terecht gekomen en dit gaf zwarte invreetvlekken die uit het hout moest worden uitgeschuurd.. dus ik denk als deze kalk in hun maagje terecht komt dat dit wel uiteindelijk iets anders geeft dan hun aanvulling calcuimbehoefte... :catscratchhead

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#9 Geplaatst 08 november 2009 - 18:07

ondertussen zijn de plekken ( want ze vonden er meer ) gelijk geschuurd , nu kijken wat ze doen

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#10 Geplaatst 08 november 2009 - 20:03

Het zijn precies echt wel deugnieten hé!

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 08 november 2009 - 21:39

kalk is heel erg gevaarlijk en kan maagzweren veroorzaken als het actieve kalk is. (deze methode werd vroeger in gevangenissen gebruikt om op de ziekenzaal te komen!) pas er dus goed mee op!
Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#12 Geplaatst 08 november 2009 - 21:44

het is 30 jaar oud , en wat is actieve kalk ?

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#13 Geplaatst 08 november 2009 - 21:46

:ha oke ondertussen kunnen ze geen kalk meer vast krijgen alleen stofkalk als ze gaan lekken aan de muur
maar nu zit er nog zo beetje vliesbehang :ha langs de verwarming , waar we nie aan kunnen
maar de katten natuurlijk wel :ha
nu gaan ze daar maar prullen

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 08 november 2009 - 22:12

actieve kalk is iets wat vroeger veel werd gebruikt op muren mar dat bleek dus wel slecht te zijn en wordt tegenwoordig niet meer veel gebruikt. geen idee of dat bij jou ook ongevaarlijk is maar ik zou oppassen hoor.
Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#15 Geplaatst 10 november 2009 - 23:27

actieve kalk is het niet denk ik maar 1 ding is zeker ZE BLIJVEN OVERAL AF en 1 ding is ook zeker binnen een paar jaar gaan we een aantal deuren moeten vervangen denk ik :ha als ze zo blijven krabben overal ( en ja wij doen dat omdat wij geen speelgoed hebben )