Spring naar inhoud

- - - - -

bijna overgeschakeld op andere voeding

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#1 Geplaatst 08 november 2009 - 11:31

Na het lezen van verschillende feiten op andere discussies over voeding, dat wiskas, felix, friskies enz...niet goed zijn, had ik besloten eens zoomarkt te gaan inspecteren.
Uieindelijk na het zien dat hoogstaande voeding echt wel een stuk duurder is toch 2 dingen mee om eens uit te testen. Iams voor kittens, die ze echt met smaak opgegeten hebben ( hebben al 1 zakje gehad om te proberen, we hadden een verpakking van 4 zakjes van 100gr aangekocht ). het verschil in samenstelling is echt groot vergeleken met de supermarktmerken maar de prijs is ook een stuk hoger....Wil ik wel wat meer kopen samen met de supermarktmerken combineren dan, want de geldbeugel laat het jammer genoeg niet toe om 2 katten met Iams elke dag te voederen.

Nu eigenlijk wat ik even wou melden is een merk die ik echt nog nooit eerder zag: Real Nature, duits merk met zowat 66% gevogelte, en 30.5% vleesbouillon !!!!!!! Helemaal niet zo duur als de andere bekende merken van beter voedsel en bovendien een orginele landelijke uitziende verpakking in blik. Iemand al ervaring mee ? moet dit nog uittesten op de katjes, wat ze er van vinden...Maar moesten ze het met smaak opeten denk ik dat ik voor dit merk zal gaan........
Iemand die wat feedback kan geven over of dit product wel of niet goed is ?

groetjes
f&c
fientje en mientje

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 08 november 2009 - 11:50

heb daar eens een staaltje van gehad, maar ik heb het toen niet gegeven denk ik omdat er duidelijk opstond dat er groenten in zaten dacht ik
ik geef enkel blikvoer zonder granen of groenten ;)

voor de brok:
de high premium brok van de lidl is niet slecht qua samenstelling
in de tom en co hebben ze first class brok die ook niet slecht is
die zijn beiden nog een heel stuk goedkoper dan de iams ;)

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 08 november 2009 - 13:31

fannie zei:

Na het lezen van verschillende feiten op andere discussies over voeding, dat wiskas, felix, friskies enz...niet goed zijn, had ik besloten eens zoomarkt te gaan inspecteren.
Uieindelijk na het zien dat hoogstaande voeding echt wel een stuk duurder is toch 2 dingen mee om eens uit te testen. Iams voor kittens, die ze echt met smaak opgegeten hebben ( hebben al 1 zakje gehad om te proberen, we hadden een verpakking van 4 zakjes van 100gr aangekocht ). het verschil in samenstelling is echt groot vergeleken met de supermarktmerken maar de prijs is ook een stuk hoger....Wil ik wel wat meer kopen samen met de supermarktmerken combineren dan, want de geldbeugel laat het jammer genoeg niet toe om 2 katten met Iams elke dag te voederen.

Nu eigenlijk wat ik even wou melden is een merk die ik echt nog nooit eerder zag: Real Nature, duits merk met zowat 66% gevogelte, en 30.5% vleesbouillon !!!!!!! Helemaal niet zo duur als de andere bekende merken van beter voedsel en bovendien een orginele landelijke uitziende verpakking in blik. Iemand al ervaring mee ? moet dit nog uittesten op de katjes, wat ze er van vinden...Maar moesten ze het met smaak opeten denk ik dat ik voor dit merk zal gaan........
Iemand die wat feedback kan geven over of dit product wel of niet goed is ?

groetjes
f&c
fientje en mientje

Ik ken het merk Real Nature niet, maar het klinkt beter dan Iams.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#4 Geplaatst 08 november 2009 - 15:52

Wat ik ook een zeer goed alternatief vind is het merk van Aveve (den boerenbond in Belgiƫ) . De nieuwe soort Aveve plus vind ik zeer goed en als je het in samenstelling vergelijkt met rc , dan zit het bijna gelijk. Maar is wel veel goedkoper. Hier heb ik onlangs alleen de kittenvariant uitgeprobeert en vond het ook zeer goed. Geen enkel kitten had er last van en ze vonden het ook lekker.
Qua natvoer (als ik dat dan al eens geef) kies ik Iams, Holistic cat, rc babymousse en almo nature. Holistic cat vind ik nog het allerbeste (maar wel duur helaas)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 08 november 2009 - 16:10

Met werelddierendag heb ik zo'n klein blikje real nature meegebracht, en ze vonden het hier wel lekker, maar ben dit niet blijven geven, dus verder heb ik er geen ervaring mee.
Heb je al eens op zooplus gekeken ? Want ik vind daar toch ook blikvoer van hogere kwaliteit tegen redelijke prijzen hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#6 Geplaatst 08 november 2009 - 20:06

Ik ken het niet...

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 09 november 2009 - 12:06

Real Nature ken ik ook niet... Almo nature wel! En daar smullen ze hier elke dag van... ;) :)
Geplaatste afbeelding

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#8 Geplaatst 09 november 2009 - 12:36

feroesti zei:

Wat ik ook een zeer goed alternatief vind is het merk van Aveve (den boerenbond in Belgiƫ) . De nieuwe soort Aveve plus vind ik zeer goed en als je het in samenstelling vergelijkt met rc , dan zit het bijna gelijk. Maar is wel veel goedkoper. Hier heb ik onlangs alleen de kittenvariant uitgeprobeert en vond het ook zeer goed. Geen enkel kitten had er last van en ze vonden het ook lekker.
Qua natvoer (als ik dat dan al eens geef) kies ik Iams, Holistic cat, rc babymousse en almo nature. Holistic cat vind ik nog het allerbeste (maar wel duur helaas)

Ja dat voer van de Aveve heb ik ook pas sinds vorige week ontdekt. Ik geef mijn katten normaal de indoor of de light van Royal Canin, en de light van Aveve kwam daar inderdaad ook heel goed mee overeen qua samenstelling. Ze lijken het heel lekker te vinden, en mijn portemonnee ook! :)

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#9 Geplaatst 10 november 2009 - 19:15

bedankt voor de tips hier allemaal, het eten van de aveve zal ik zeker eens proberen aangezien we de kattenbakvulling er al gaan halen ! :)

groetjes
f&c
mientje en fientje