Spring naar inhoud

- - - - -

Overgeven

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#1 Geplaatst 04 maart 2009 - 12:03

Vannacht om 4u werd ik wakker van lawaai. Toen ik keek wat het was zag ik dat Gebbie een beetje overgegeven had. Niet zo erg dacht ik, snel uit bed en met wat keukenpapier opvegen, het was toch niet veel.
Toen ik op mijn knieen zat om het op te vegen keek ik onder het bed. Daar lag een heel grote plas kots :misselijk:
Op een professionele wijze heb ik dat op geruimd en ben naar Gebbie gaan kijken. Er was helemaal niets aan haar te zien. Ze was al terug brokken aan het eten.
Deze ochtend heeft ze nog goed vlees gegeten. Dadelijk maar eens kijken hoe het met haar is (de middagpauze begint NU)

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#2 Geplaatst 04 maart 2009 - 13:09

En de middagpauze is gedaan.
Aan Gebbie is niets meer te zien. Ik was nog aan het denken dat het mss aan de orijen brokken lag. Normaal heb ik dat nooit in huis nu heb ik dat sinds maandag in hun pipolino gedaan.

Zorgen om niets dus.

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#3 Geplaatst 04 maart 2009 - 15:06

Ja veranderen van voer kan wel de oorzaak zijn. Blij dat het over is!

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#4 Geplaatst 04 maart 2009 - 18:45

Ja, 't zal wel eens met het eten kunnen te maken hebben. Gelukkig is ze in orde nu! 't is toch altijd verschieten hé als ze zoiets doen...

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 04 maart 2009 - 22:21

Had Noor ook van de week.. en helemaal naar me grommen als ik dr wilde oppakken, dat doet ze anders nooit. Was na een goede haarbal ook over :p

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 04 maart 2009 - 22:31

Pimmeke die doet dat ook eerst gaan eten dan daarna met heel veel geluid :misselijk: alles er terug uit gooien om daarna terug op zijn gemakske te gaan eten. En meestal doet hij het hier als hij te gulzig eet. :h :h
Alé ben blij dat Gebbie beter is.

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 05 maart 2009 - 07:28

hier gebeurd het ook wel eens dat ze overgeven, maar niets aan de hand ;)
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#8 Geplaatst 05 maart 2009 - 08:28

Volgens mij was het een test van mijn madammeke. Eens kijken of mijn personeel ook voor mij in het midden van de nacht uit bed komt.
Er is helemaal niets aan haar te merken. Maar goed. Want in december heeft ze een maagontsteking gehad. Toen at ze niet en als er iets in haar maagje zat kwam het er direct terug uit. De stress met de komst van Mirl was haar teveel.

Guest_Asrael_*
Guest_Asrael_*

#9 Geplaatst 05 maart 2009 - 08:51

Mijn Asrael moest vroeger dagelijks overgeven, ik vermoed dat het van de stress was. Sedert de komst van Gizmo en Koetje moet ze nog zelden overgeven.
Maar deze nacht, uitzonderlijk ging ze eens mee slapen met ons, ben ik dus ook mogen opstaan om kots te kuisen... :misselijk: Kan gebeuren hé... Deze morgen was ze alweer superfit!! K geef haar dan wel anti-haarbalpasta

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#10 Geplaatst 05 maart 2009 - 09:31

Gebbie heeft geen last van haarballen, ze heeft er nog nooit 1 langs voor uitgegooid. Maar omdat Mirl echt anti-haarbalpasta nodig heeft krijgt Gebbie ook wel altijd een beetje. Ze vind dat super lekker en lekt de tube altijd proper. :LOL:

Guest_Asrael_*
Guest_Asrael_*

#11 Geplaatst 05 maart 2009 - 11:14

Lies zei:

Ze vind dat super lekker en lekt de tube altijd proper. :LOL:

Hier idem! Ze moet nog maar zien dat ik de tube uithaal, en ze is daar al!!

Guest_catwoman27_*
Guest_catwoman27_*

#12 Geplaatst 12 maart 2009 - 20:00

tja onze katten geven regelmatig eens over. meestal omdat ze veel te gulzig gegeten hebben. er zou eens niets meer over moeten zij hé! ik zou me niet te veel zorgen maken. mag natuurlijk niet alle dagen zijn hé

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 15 maart 2009 - 17:32

Dieuwke heeft ook overgegeven :( Gisteravond een beetje, maar ik ging ervan uit dat het kwam omdat ze nogal heftig over en weer had gelopen met Vibeke... Ze at en dronk en speelde nog, dus 'k dacht dat het wel niets zou zijn. Nu komen we net thuis en Dieuwke had Vibeke verdreven van de bovenste ligplaats op de krabpaal. Wat geknuffeld, wat beginnen spelen en zonet heeft ze ook overgegeven... Al haar korreltjes. Na het overgeven begon ze direct heel nieuwsgierig in de keuken te kijken, maar ik ben er toch niet gerust in :o Ik ga morgen zowiezo met haar naar de DA, maar toch :s 'k Ben alweer wat in paniek... Ze stond gisteren en vandaag wel aan haar bakje te krabben... Vibeke heeft dat in het begin ook een paar keer gedaan, maar na een paar keer deed ze dat niet meer.

Kan het aan het water liggen? Ze krijgen hier flessenwater (momenteel spa)...

Bij de cattery at ze dezelfde korreltjes...En ze heeft donderdag een beetje natvoer gehad.

Helleup?!
Geplaatste afbeelding

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 15 maart 2009 - 17:35

Net dit nog op internet gevonden... Doen of niet doen?

Wat te doen bij overgeven

Als uw kat een keer onverwacht overgeeft geeft u hem minimaal 4 uur niets te eten of te drinken, wanneer hij binnen die tijd niet weer heeft overgegeven geeft u hem gewoon te eten en houdt hem 24 uur binnen om te zien of hij geen diarree heeft. Als hij binnen 4 uur weer overgeeft, geeft u de kat 24 uur niets te eten maar geef wel met tussenpozen van ruim een half uur telkens wat water.
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#15 Geplaatst 15 maart 2009 - 17:38

Misschien gewoon even afwachten of ze het nog doet? Je gaat toch zoiezo naar de DA hé dus dan kan je het misschien beter even op zijn beloop laten en zien of ze het nog krijgt zodat je hem paar voorbeelden kan geven? Behalve als ze vrij frequent zou overgeven hé..
Onze Noodle geeft soms ook over maar dat is dikwijls na heel forsig gedronken te hebben..dan komt zijn eten er terug uit en dan is het terug in orde..hij heeft het ondertussen wel geleerd om kalmer te drinken..
Hopelijk heeft ze het niet meer voor..