Spring naar inhoud

- - - - -

Overgeven

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#16 Geplaatst 15 maart 2009 - 17:48

Heeft ze niet een beetje stress terwijl ze eet, mss is ze wel bang dat Vibeke het komt opeten?
Als ze te snel eten geven ze meestal ook alles over. Het kan ook komen door zot te spelen na het eten.
Je zult morgen mss iets meer weten bij de DA. :)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#17 Geplaatst 16 maart 2009 - 20:30

als ze wat stress heeft kan ze idd gemakkelijk overgeven ja

waarom geven jullie eigen flessenwater? Dat is eiiigenlijk minder goed dan kraantjeswater qua mineralen. Als je perse flessenwater wilt geven, moet je afwisselen van merk.

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 17 maart 2009 - 08:54

Ze eet volgens ons gewoon veel te veel! We hebben ze gisteren eventjes geobserveerd...Dieuwke knabbelt niet op de korreltjes maar slikt ze gewoon binnen en wil haar potje zo snel mogelijk leeg... :s Ik denk dat ze bij de cattery maar af en toe eten kreeg en wij wegen 's morgens het aantal brokjes af en zetten die de hele dag door... We gaan vandaag proberen om de hoeveelheid korreltjes te doseren: er staat nu 20 gram, vanmiddag 20 gram, late namiddag 20 gram en als we gaan slapen 20 gram...
Ze speelt wel nog, wast zich en is absoluut zottekes! Het braaksel zijn ook uitsluitend niet-verteerde korreltjes...

We gaan vanavond pas naar de DA, maar ik denk dat ik de oorzaak wel gevonden heb... NIels heeft ook een beetje braaksel in een zakje gestoken zodat we dat aan de DA kunnen geven...

We geven onze poezies trws fleswater omdat we onze leidingen voor geen haar vertrouwen :) De vuiligheid en viezigheid die we soms in ons toilet vinden van de leidingen (nee van niets anders!!! O:) )... dat laat ik mijn poezies niet opdrinken ze! :) Vibeke heeft het nogal voor Aquarelwater trouwens..
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#19 Geplaatst 17 maart 2009 - 09:11

Wel, Zwartje heeft dat ook soms. Meestal in de zomer. Dan is hij zo gehaast om naar buiten te gaan en te gaan zonnen, dat hij zijn brokjes snel snel door slikt. Gevolg: ze komen er weer uit... Ook de kat van de buren doet dat: oeh! eten! vreten! iek! misselijk! kots! ;)

Onze DA zegt: kan niet zoveel kwaad zolang het geen gewoonte begint te worden. Maar Dieuwke moet dan idd wel leren om te kauwen he ;)

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 18 maart 2009 - 21:22

Oordeel van de DA: Het kan zeker en vast dat Dieuwke te veel ineens eet en dus lieverk leinere porties heeft... Dus we zijn goed bezig met dat nu op te splitsen. Mocht ze toch opnieuw overgeven, moeten we't laten weten aan DA en Dieuwke mss speciale voeding geven dat makkelijker verteerbaar is... Voorlopig denkt DA hetzelfde als ik: te veel ineens willen en het niet gewoon zijn dat er de hele dag door eten staat... Gisteren en vandaag heeft ze toch niet meer overgegeven en hopelijk ligt dat nu dus aan die kleinere portietjes...
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#21 Geplaatst 18 maart 2009 - 21:23

Komt wel goed! :d

Guest_Asrael_*
Guest_Asrael_*

#22 Geplaatst 19 maart 2009 - 10:57

Vosse zei:

Wel, Zwartje heeft dat ook soms. Meestal in de zomer. Dan is hij zo gehaast om naar buiten te gaan en te gaan zonnen

En hij is al zo zwart !!! :LOL: