Dat is inderdaad normaal in een appartement. Wij wonen nu ook tijdelijk in een appartementje waar het niet zo goed geisoleerd is of toch veel minder dan waar we normaal wonen. Onze onderbuurvrouw heeft nu al drie keer komen zagen dat de katten teveel lawaai maken en vanmorgen werd het mij ook teveel.
Ik kan de katten niet over heel het appartement laten lopen, want het bestaat uit 2 delen. De éne kant living en ongebruikte slaapkamer waar ik het eten en de kattenbak geplaatst heb en de andere kant de keuken, badkamer en onze slaapkamer.
Deze twee delen worden afgescheiden door een gemeenschappelijke gang waar de voordeur is dus ik kan onmogelijk de katten laten vrij rondlopen als ik er niet ben. Hierdoor steken we ze 's avonds altijd aan de éne kant (woonkamer en ongebruikte slaapkamer).
Blijkbaar slaapt onze onderbuurvrouw onder de woonkamer waar ook de katten 's nachts zitten. Zij kan ze dus horen van zodra ze van hun krabpaal springen. Nu staat mijn vriend altijd rond 5.30u op om te werken en de katten horen dat, waardoor ze nog tot 7u te horen zijn (ze lopen dan weg en weer, springen op de krabpaal, op de zetel,...). Zij vraagt nu om de katten van 's avonds in de slaapkamer te steken, zodat ze geen lawaai maken tot 's avonds 12u en vanaf 's morgens 5u.
Ik heb gevraagd aan mijn vriend om ze elke morgen in de slaapkamer te steken, want dan hoeven ze daar maar één uurtje te zitten en kan ik ze om 7u terug vrij laten en meenemen naar de andere kant terwijl ik mij aan het klaarmaken ben.
Nu vergeet mijn vriend dat wel eens en telkens dat gebeurt, is ze daar gezet om te zeggen dat ze weeral een uur heeft wakker gelegen.
Alé, waar gaan we naartoe. Ik zei echt dat ik er wel iets wil aandoen, maar dat ik niet meer kan doen dan vragen aan mijn vriend om ze elke morgen apart te zetten als hij gaat werken. Ik ga ook niet in het weekend speciaal om 5u opstaan om ze te verplaatsen en ik zal ze zeker niet van 's avonds 10u al in zo'n klein kamertje plaatsen. Het is daar al klein genoeg vergeleken met ons afgebrand appartement dat ik hen nu niet nog eens meer ruimte zal afnemen. Ik kan ze toch moeilijk kousen aandoen. Dat ze oordopjes in haar oren steekt hé

.
Ik versta haar ergens wel, maar aan de andere kant, vind ik niet dat ik meer kan doen dan nu en eigenlijk wil ik dat ook niet echt. Als je al moet beginnen zagen over katten die naar beneden springen en je kan horen, moet ze misschien maar eens aan de huisbaas betere isolatie vragen
Nu ja, nog een kleine twee maand en hopelijk zitten we weer in ons huidig stekje