Spring naar inhoud

- - - - -

waarom mijn topic weg is

• Log in om te reageren
95 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#61 Geplaatst 10 november 2009 - 10:32

:trance: :trance: :trance: :trance: :onzeker:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Feniks_*
Guest_Feniks_*

#62 Geplaatst 10 november 2009 - 10:33

Lastige buren, ik kan er over meespreken!
Wij wonen nu in een huis, zalig, maar daar voor in een appartement, 10 jaar lang nooit problemen, tot de laatste maanden vóór onze verhuis een nieuwe eigenaar onder ons kwam wonen. In 't begin konden we er mee lachen, 't was een jonge ambitieuze gast, we dachten dat hij wat te veel werkstress had (eigen zaak etc), maar na een tijd was het echt niet plezant meer. Als we nog maar onze stoelen onder tafel schoven om te eten, telefoneerde die naar boven om te vragen of we aan het verhuizen waren :trance: Als de kat in de gang liep, kreeg ik een boze mail. Op de dag zelf dat we verhuisden, kwam hij van zijn tak maken waarom dat per sé in het weekend moest :o En hoe veel keer we nog over en het weer moesten (tja, we hadden geen verhuiswagen want we verhuisden maar een straat verder). In plaats van blij te zijn dat we eindelijk weg waren....
En wij deden thuis sloefen aan én de kids moesten altijd stil zijn van ons, wij zijn echt geen luidruchtige familie. Mijnheer onder ons daarentegen, mocht zijn radio én tv natuurlijk wél hard aan zetten, en af en toe hoorden we niet mis te verstane geluiden van hem en zijn vriendinnetje, onder de kinderkamer dan nog, de kids helemaal in de war, die vroegen of er iemand pijn had beneden :catscratchhead
Wat een verademing een eigen huis!

Guest_Snow_*
Guest_Snow_*

#63 Geplaatst 10 november 2009 - 10:56

Dit is heel laag van die buren,
dat zijn mensen die de waarde van het leven niet kennen en ook geen respect.
Spijtig lopen er zo veel rond,
die de anderen proberen het leven zuur te maken,

Meestal zijn dat mensen die zelf gefrustreerd zijn en niet gelukkig,
en heel laag van niveau en begrip en  menselijkheid!
Veel sterkte en je bent beter dan hun. :heart:

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#64 Geplaatst 10 november 2009 - 14:54

Feniks zei:

Lastige buren, ik kan er over meespreken!
Wij wonen nu in een huis, zalig, maar daar voor in een appartement, 10 jaar lang nooit problemen, tot de laatste maanden vóór onze verhuis een nieuwe eigenaar onder ons kwam wonen. In 't begin konden we er mee lachen, 't was een jonge ambitieuze gast, we dachten dat hij wat te veel werkstress had (eigen zaak etc), maar na een tijd was het echt niet plezant meer. Als we nog maar onze stoelen onder tafel schoven om te eten, telefoneerde die naar boven om te vragen of we aan het verhuizen waren :trance: Als de kat in de gang liep, kreeg ik een boze mail. Op de dag zelf dat we verhuisden, kwam hij van zijn tak maken waarom dat per sé in het weekend moest :o En hoe veel keer we nog over en het weer moesten (tja, we hadden geen verhuiswagen want we verhuisden maar een straat verder). In plaats van blij te zijn dat we eindelijk weg waren....
En wij deden thuis sloefen aan én de kids moesten altijd stil zijn van ons, wij zijn echt geen luidruchtige familie. Mijnheer onder ons daarentegen, mocht zijn radio én tv natuurlijk wél hard aan zetten, en af en toe hoorden we niet mis te verstane geluiden van hem en zijn vriendinnetje, onder de kinderkamer dan nog, de kids helemaal in de war, die vroegen of er iemand pijn had beneden :catscratchhead
Wat een verademing een eigen huis!

Dan begrijp jij heel goed wat wij momenteel meemaken, zij strijden ook alles af en wijzen de vinger altijd maar op ons. In een appartement hoor je altijd wel 'leven' en dat is normaal vind ik. Maar na 22u moet het stil zijn en 's nachts zeker. Wij horen onze bovenburen ook rondlopen, maar zij doet wel haar schoenen uit als ze binnenkomt en blijft niet heel het appartement aflopen enz. In het begin toen we nog overeen kwamen kreeg ik opmerkingen van ja amai uw wasmachine maakt nogal lawaai en amai dat hebben we serieus gehoord dat ge gepoetst hebt, juist alsof je het kot aan het afbreken waart.. pfff ja hallo moet ik dan ook om elke scheet gaan reclammeren???!!  Ge hebt uw grenzen van lawaai maken vind ik en ge moet ook rekening houden met anderen, zeker als ge dat respect wenst terug te krijgen.

Bv. Onder elke stoel, tafel,kast zelfs onze salon hebben wij viltjes geplakt. In de keuken staat nog maar welgeteld 1 stoel, de kat sprong er altijd op en dan verschoof hij dus om problemen te vermijden heb ik die stoelen weggenomen. Ik loop hier altijd op mijn sokken rond, de schoenen gaan uit van het moment dat wij hier binnenkomen.
In de hobbykamer van mijn vriend waar zijn pc staat hangt geluidsisolerende mousse tegen de muren. Ik heb altijd rekening gehouden met anderen en dan verwacht je dat ook wel terug... Maar als je er iets van zegt dan lachten ze het weg, de laatste keer kwamen ze al schreeuwend aan de deur staan. Ja dan is uw goesting om de volgende keer iets te zeggen ook weg en bel je de politie na 22u.
We hebben het ook proberen te negeren maar dit hielp ook niet want ze deden gewoon door...
Nuja ik denk gewoon dat die mensen niet gemaakt zijn om in een appartement te leven...

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#65 Geplaatst 10 november 2009 - 14:56

Je hebt volkomen gelijk van dat je altijd "leven" zult horen in een appartement... En sorry, no offence, maar als je daar niet tegen kunt, moet je niet in een appartement gaan wonen, maar ergens in de bos, in the middle of nowhere!!! :louche:

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#66 Geplaatst 10 november 2009 - 14:58

lizke zei:

Je hebt volkomen gelijk van dat je altijd "leven" zult horen in een appartement... En sorry, no offence, maar als je daar niet tegen kunt, moet je niet in een appartement gaan wonen, maar ergens in de bos, in the middle of nowhere!!! :louche:

Dat is ook zo, zo'n dingen weet je op voorhand en zij hebben nog het geluk dat zij op het gelijkvloers wonen dus zij horen alleen ons.. en dan nog niks kunnen verdragen ja man... verhuis dan hé

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#67 Geplaatst 10 november 2009 - 16:15

In een appartementsgebouw is toch wel altijd geluid ik noem dat leefgeluiden. Als je hier niet aan gewoon kan worden dan verhuis je toch gewoon. Wij woonden ook op het 7de verdiep van een blok van 99 appartementen. De buur achter ons liet de hele nacht zijn tv aanstaan, mijn buurvrouw boven mij liep constant van 6u 's morgens met hakken aan, ik werd er eigenlijk piepzot van. Wij hebben nooit iets gezegd en zijn gewoon op zoek gegaan naar een huis en verhuisd. Als zij daar beneden niks kunnen verdragen bij jullie dat ze dan gewoon ook verhuizen. Maar ik denk dat die dat doen uit gewoonte en plezier om te zien hoeveel huurders ze nog kunnen wegpesten.
Zeker niet opgeven de aanhouder wint. :hug:

Guest_Feniks_*
Guest_Feniks_*

#68 Geplaatst 10 november 2009 - 16:16

Ja, die leefgeluiden....weet je dat ik die zelfs miste in het begin toen we in ons huis woonden?

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#69 Geplaatst 10 november 2009 - 16:20

Feniks zei:

Ja, die leefgeluiden....weet je dat ik die zelfs miste in het begin toen we in ons huis woonden?

ja idd, zo weet je tenminste dat uw buren nog niet zijn doodgevallen hahahaha

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#70 Geplaatst 10 november 2009 - 16:41

Dat is inderdaad normaal in een appartement. Wij wonen nu ook tijdelijk in een appartementje waar het niet zo goed geisoleerd is of toch veel minder dan waar we normaal wonen. Onze onderbuurvrouw heeft nu al drie keer komen zagen dat de katten teveel lawaai maken en vanmorgen werd het mij ook teveel.

Ik kan de katten niet over heel het appartement laten lopen, want het bestaat uit 2 delen. De éne kant living en ongebruikte slaapkamer waar ik het eten en de kattenbak geplaatst heb en de andere kant de keuken, badkamer en onze slaapkamer.
Deze twee delen worden afgescheiden door een gemeenschappelijke gang waar de voordeur is dus ik kan onmogelijk de katten laten vrij rondlopen als ik er niet ben. Hierdoor steken we ze 's avonds altijd aan de éne kant (woonkamer en ongebruikte slaapkamer).

Blijkbaar slaapt onze onderbuurvrouw onder de woonkamer waar ook de katten 's nachts zitten. Zij kan ze dus horen van zodra ze van hun krabpaal springen. Nu staat mijn vriend altijd rond 5.30u op om te werken en de katten horen dat, waardoor ze nog tot 7u te horen zijn (ze lopen dan weg en weer, springen op de krabpaal, op de zetel,...). Zij vraagt nu om de katten van 's avonds in de slaapkamer te steken, zodat ze geen lawaai maken tot 's avonds 12u en vanaf 's morgens 5u.
Ik heb gevraagd aan mijn vriend om ze elke morgen in de slaapkamer te steken, want dan hoeven ze daar maar één uurtje te zitten en kan ik ze om 7u terug vrij laten en meenemen naar de andere kant terwijl ik mij aan het klaarmaken ben.
Nu vergeet mijn vriend dat wel eens en telkens dat gebeurt, is ze daar gezet om te zeggen dat ze weeral een uur heeft wakker gelegen.

Alé, waar gaan we naartoe. Ik zei echt dat ik er wel iets wil aandoen, maar dat ik niet meer kan doen dan vragen aan mijn vriend om ze elke morgen apart te zetten als hij gaat werken. Ik ga ook niet in het weekend speciaal om 5u opstaan om ze te verplaatsen en ik zal ze zeker niet van 's avonds 10u al in zo'n klein kamertje plaatsen. Het is daar al klein genoeg vergeleken met ons afgebrand appartement dat ik hen nu niet nog eens meer ruimte zal afnemen. Ik kan ze toch moeilijk kousen aandoen. Dat ze oordopjes in haar oren steekt hé :evil: .
Ik versta haar ergens wel, maar aan de andere kant, vind ik niet dat ik meer kan doen dan nu en eigenlijk wil ik dat ook niet echt. Als je al moet beginnen zagen over katten die  naar beneden springen en je kan horen, moet ze misschien maar eens aan de huisbaas betere isolatie vragen :)

Nu ja, nog een kleine twee maand en hopelijk zitten we weer in ons huidig stekje :dancer:
Geplaatste afbeelding

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#71 Geplaatst 10 november 2009 - 16:49

Mieke zei:

Dat is inderdaad normaal in een appartement. Wij wonen nu ook tijdelijk in een appartementje waar het niet zo goed geisoleerd is of toch veel minder dan waar we normaal wonen. Onze onderbuurvrouw heeft nu al drie keer komen zagen dat de katten teveel lawaai maken en vanmorgen werd het mij ook teveel.

Ik kan de katten niet over heel het appartement laten lopen, want het bestaat uit 2 delen. De éne kant living en ongebruikte slaapkamer waar ik het eten en de kattenbak geplaatst heb en de andere kant de keuken, badkamer en onze slaapkamer.
Deze twee delen worden afgescheiden door een gemeenschappelijke gang waar de voordeur is dus ik kan onmogelijk de katten laten vrij rondlopen als ik er niet ben. Hierdoor steken we ze 's avonds altijd aan de éne kant (woonkamer en ongebruikte slaapkamer).

Blijkbaar slaapt onze onderbuurvrouw onder de woonkamer waar ook de katten 's nachts zitten. Zij kan ze dus horen van zodra ze van hun krabpaal springen. Nu staat mijn vriend altijd rond 5.30u op om te werken en de katten horen dat, waardoor ze nog tot 7u te horen zijn (ze lopen dan weg en weer, springen op de krabpaal, op de zetel,...). Zij vraagt nu om de katten van 's avonds in de slaapkamer te steken, zodat ze geen lawaai maken tot 's avonds 12u en vanaf 's morgens 5u.
Ik heb gevraagd aan mijn vriend om ze elke morgen in de slaapkamer te steken, want dan hoeven ze daar maar één uurtje te zitten en kan ik ze om 7u terug vrij laten en meenemen naar de andere kant terwijl ik mij aan het klaarmaken ben.
Nu vergeet mijn vriend dat wel eens en telkens dat gebeurt, is ze daar gezet om te zeggen dat ze weeral een uur heeft wakker gelegen.

Alé, waar gaan we naartoe. Ik zei echt dat ik er wel iets wil aandoen, maar dat ik niet meer kan doen dan vragen aan mijn vriend om ze elke morgen apart te zetten als hij gaat werken. Ik ga ook niet in het weekend speciaal om 5u opstaan om ze te verplaatsen en ik zal ze zeker niet van 's avonds 10u al in zo'n klein kamertje plaatsen. Het is daar al klein genoeg vergeleken met ons afgebrand appartement dat ik hen nu niet nog eens meer ruimte zal afnemen. Ik kan ze toch moeilijk kousen aandoen. Dat ze oordopjes in haar oren steekt hé :evil: .
Ik versta haar ergens wel, maar aan de andere kant, vind ik niet dat ik meer kan doen dan nu en eigenlijk wil ik dat ook niet echt. Als je al moet beginnen zagen over katten die  naar beneden springen en je kan horen, moet ze misschien maar eens aan de huisbaas betere isolatie vragen :)

Nu ja, nog een kleine twee maand en hopelijk zitten we weer in ons huidig stekje :dancer:

Pfff amai, mja de mensen zijn deze tijd onverdraagzaam geworden hoor, dat is me ook al opgevallen. Het is toch ook maar tijdelijk dat je daar moet zitten daar kan ze dan toch ook wel rekening mee houden vind ik...
Ja wij hebben hier ook een draadloze hoofdtelefoon gekocht voor als die van onder ons teveel kabaal hebben, maar constant met dat ding op mijn hoofd zitten ja daar heb ik ook geen zin in :)

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#72 Geplaatst 10 november 2009 - 19:08

Ik heb fijn nieuws gehad, ik ben te weten gekomen dat mijn bovenbuurvrouw totaaaaaaaaal niks hoort van mij want ze zei : " ma allé, ik hoor Wendy totaal niet" dusssssssss... :)

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#73 Geplaatst 11 november 2009 - 18:23

Allé gisteren waren ze laat huis gekomen en we hebben totaal niets meer gehoord, wat fijn is.
Zouden ze het door hebben dat je met wederzijds respect meer bereikt? :d

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#74 Geplaatst 11 november 2009 - 20:37

Pinkbubblegum zei:

Allé gisteren waren ze laat huis gekomen en we hebben totaal niets meer gehoord, wat fijn is.
Zouden ze het door hebben dat je met wederzijds respect meer bereikt? :d

:thumb: Nu maar hopen dat dit zo blijft duren hé..

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#75 Geplaatst 11 november 2009 - 21:18

:s das inderdaad wel laag amaai, heb dit wel al gemerkt dat je via topics op internet sosm op dingen terecht komt waarvan je denkt oeps dit was niet nodig...misschien kan dit een rubriek maken die gesloten is voor het publiek voor zulke dingen zodat je altijd eerst aangemeld moet zijn vooralleer je de topics kan lezen, tis maar een suggestie...