Spring naar inhoud

- - - - -

Behoefte binnen doen na verhuis

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_Veertje_*
Guest_Veertje_*

#1 Geplaatst 09 november 2009 - 20:16

We hebben zonet een verhuis achter de rug. Nu zitten we al een weekje in ons nieuwe huis. Onze poes is een klein tuintje gewoon, maar ik wil haar nu toch enige weken binnen houden, want ze was nogal bang toen ze hier voor het eerst binnen kwam, en ik heb het gevoel dat ze nog altijd niet helemaal op haar plooi is.

We hebben nog nooit problemen gehad met Lena, ze deed altijd braaf op haar bak en is normaal gezien een erg proper beestje.

Maar nu heeft ze haar behoefte al twee maal binnen gedaan. Nochthans kan ze perfect aan haar bak, ze heeft eten en drinken, kan buiten kijken. Ze heeft niet direct iets tekort.

Nu ze daarnet weer binnen heeft gedaan (ze deed haar behoefte op ons nieuw gelegd parket), heb ik me echt kwaad gemaakt en haar toch even opgesloten.

Zou dit door de stress komen? Ze doet het ook altijd op dezelfde plek, beneden in de living.

Ik hoop echt dat dit komt doordat ze gedesoriƫnteerd is en dat dit geen blijvend probleem geeft.

Heeft iemand tips om hier mee om te gaan?

Dank je wel!

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 09 november 2009 - 20:24

Je mag zeker niet boos worden op Lena. Het kan zijn dat Lena binnen plast door de stresserende situatie van de verhuis, maar het kan even goed een medische oorzaak hebben. Als het probleem blijft aanhouden, moet je toch eens naar de dierenarts zodat je er zeker van bent dat ze geen blaasontsteking heeft. Dan pas kan je verder zoeken naar andere oorzaken.

Bewerkt door Bibie, 09 november 2009 - 20:25.

Geplaatste afbeelding

Guest_Veertje_*
Guest_Veertje_*

#3 Geplaatst 09 november 2009 - 20:28

Ze plast niet binnen, ze doet haar grote behoefte binnen.
Kon het echt niet laten eens kwaad te zijn want nu zie je echt bruine plekken op ons nieuw parket.

Ik begrijp gewoon niet waarom ze dit nu plotseling doet :(

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 09 november 2009 - 20:30

Dat kan omwille van stress zijn. Sowieso wel eerst naar de DA om medische redenen te laten uitsluiten. Als het psychisch is, dan wordt het geduld hebben en zeker niet boos worden, want het dier kan er ook niet aan doen.
Stop een feliwayverdamper in het stopcontact (te koop bij de dierenarts en apotheek); en neem eventueel even contact op met Lies hier op het forum ivm een behandeling met bachbloesems.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 10 november 2009 - 13:24

Heb je de plaats waar ze haar behoefte doet grondig gereinigd, zodat de geur ook voor haar volledig weg is ? Je kan ook proberen om haar kattenbak op die plaats te zetten, en zo stilletjesaan hem terug op te schuiven naar de plaats waar jij hem wil. Als ze naast de bak doet, kan je ook het drolletje oprapen en in haar bak leggen. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Veertje_*
Guest_Veertje_*

#6 Geplaatst 10 november 2009 - 18:11

er ligt nu een dikke laag vernis op die plek (ze zijn net parket ah leggen), dus ik hoop dat ze het daar niet meer doet.

Zal inderdaad afwachten worden, ze zal het wel gewoon worden hoop ik?