Spring naar inhoud

- - - - -

Baby stikt onder slapende kat

• Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp
Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#16 Geplaatst 10 november 2009 - 15:22

:o :o :o

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 10 november 2009 - 15:28

:o :o :o

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#18 Geplaatst 10 november 2009 - 17:37

Oei ik heb hetzelfde topic geopend maar in discussie dan. :o

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#19 Geplaatst 10 november 2009 - 17:56

ja heel erg dat zoiets kan gebeuren
maar kindjes buiten laten slapen is wel heel goed voor de weerstand en is gezond, goed dichtgestopt dan wel he
er zijn verschillende creches denk ik die dat doen

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#20 Geplaatst 10 november 2009 - 18:00

maar dan blijf je die kinderen toch in t oog houden?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#21 Geplaatst 10 november 2009 - 18:45

Kinderen buiten zetten of ermee gaan wandelen als het koud en vriest is niet slecht en daar doen ze dat om de weerstand omhoog te krikken. Maar ze buiten zetten zonder toezicht en in de miezerige regen onder een zeil is compleet gek. Sorry maar in mijn ogen verdienen die mensen geen kinderen. Wie laat nu zijn babytje zonder toezicht alleen buiten. :o :catscratchhead
En die kat zal ook gezocht hebben naar een warm droog plekje. Sorry hier zijn geen excuses voor. :evil:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#22 Geplaatst 10 november 2009 - 19:12

Ik vind het helemaal niet raar dat ze dat kind zo buiten gezet hebben... dat is een eeuwenoude praktijk, oorspronkelijk gestart door de vikingen, om de weerstand te verhogen. Vroeger liet men vaak een pasgeborene een nacht buiten slapen, als die dat overleefde was ie sterk genoeg om de komende winters ook te overleven en kon men er zijn energie in steken. En minder kans op wiegendood trouwens... dat is een ziekte die vooral is opgekomen bij de moderne mensheid.

Dat even terzijde, ik denk dat het probleem was dat de kat niet kon zien waar ie op ging liggen... Kan evengoed binnen gebeuren denk ik.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#23 Geplaatst 10 november 2009 - 20:09

Vosse zei:

Ik vind het helemaal niet raar dat ze dat kind zo buiten gezet hebben... dat is een eeuwenoude praktijk, oorspronkelijk gestart door de vikingen, om de weerstand te verhogen. Vroeger liet men vaak een pasgeborene een nacht buiten slapen, als die dat overleefde was ie sterk genoeg om de komende winters ook te overleven en kon men er zijn energie in steken. En minder kans op wiegendood trouwens... dat is een ziekte die vooral is opgekomen bij de moderne mensheid.

Dat even terzijde, ik denk dat het probleem was dat de kat niet kon zien waar ie op ging liggen... Kan evengoed binnen gebeuren denk ik.

Ja in de vrieskou maar toch niet in de regen. Niks zo ongezond als natte lucht.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 10 november 2009 - 20:13

catherine zei:

Ja in de vrieskou maar toch niet in de regen. Niks zo ongezond als natte lucht.

Mee eens!
Daarenboven leven we ook al lang niet meer in de tijden van de Vikingen, en vind ik het eigenlijk vooral vrij onverantwoord dat ze dat kind zolang zonder toezicht buiten hebben laten liggen. Hadden ze een oogje in t zeil gehouden, dan hadden ze die kat op tijd opgemerkt en leefde hun kindje wellicht nog.

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#25 Geplaatst 10 november 2009 - 20:15

dat buitenzetten vind ik 1 ding... maar dat buitenzetten zonder toeszicht... dat vind ik niet kunnen

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*

#26 Geplaatst 10 november 2009 - 20:18

Karolientje zei:

Mee eens!
Daarenboven leven we ook al lang niet meer in de tijden van de Vikingen, en vind ik het eigenlijk vooral vrij onverantwoord dat ze dat kind zolang zonder toezicht buiten hebben laten liggen. Hadden ze een oogje in t zeil gehouden, dan hadden ze die kat op tijd opgemerkt en leefde hun kindje wellicht nog.

Niet mee eens! Zoek maar eens op: in Noorse landen zijn er veel minder allergiën dan hier...wie heeft er nu geen snotterend of ander-allergisch familielid? Eerlijk? Dat is omdat we onszelf veel te veel beschermen!
Wel mee eens dat je een kind niet onbewaakt laat buitenliggen, zon, regen of vrieskou. De kat kan er niets aan doen en hopelijk gaat dat beestje er niet voor boeten op één of andere manier.

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#27 Geplaatst 10 november 2009 - 21:27

eigen schuld zou ik zeggen, wie laat er nu in godsnaam een kindje zonder toezicht achter? Das hetzelfde principe met een hond, je laat die ook niet alleen met kinderen, hoe 'braaf' ze ook mogen zijn, vertrouw dat maar nooit!

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#28 Geplaatst 10 november 2009 - 22:32

Ik vind dat wel straf hier. Denken alle KS-ers dat zij 24/24 en 7/7 een oog op hun kind kunnen houden? Ik ben dan zelf geen moeder natuurlijk, maar ik kan me toch voorstellen dat je regelmatig je kind toch even alleen laat. Een mens moet zo toch wel eens naar de wc, bijvoorbeeld. En om te stikken heb je maar een paar minuten nodig hoor...

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#29 Geplaatst 10 november 2009 - 22:41

Het is gewoon een zeer triestig ongeval.
Misschien had er toezicht kunnen zijn, akkoord maar zoals reeds gezegd je kan niet altijd bij je kinderen zijn.
Als mijn dochtertje van 1 1/2 jaar 's middags naar bed gaat of 's avonds blijf ik er ook niet naast zitten tot ze weer wakker is.
Ik ben wel vrij zeker dat er regelmatig een kinderverzorgster gaat kijken of niemand ligt te huilen.
Verstikking duurt niet zolang.
Geplaatste afbeelding

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#30 Geplaatst 11 november 2009 - 10:06

Vosse zei:

Ik vind dat wel straf hier. Denken alle KS-ers dat zij 24/24 en 7/7 een oog op hun kind kunnen houden? Ik ben dan zelf geen moeder natuurlijk, maar ik kan me toch voorstellen dat je regelmatig je kind toch even alleen laat. Een mens moet zo toch wel eens naar de wc, bijvoorbeeld. En om te stikken heb je maar een paar minuten nodig hoor...

om een beet te krijgen van een hond ook...!, En hoeveel moeten er dat nog tegenkomen tegen dat ze dat ns vatten, een kind heeft geen verweer en geen verbod dus als je niet om kunt kijken naar je kind op zo'n moment plaats ze dan ergens veilig! Idem voor je huisdier!
een verantwoordelijke ouder denkt toch even na dacht ik