Spring naar inhoud

- - - - -

Ander eten na castratie

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#1 Geplaatst 10 november 2009 - 12:28

Mickey is gecastreerd (sinds een week of 2) en ons dottie gesterriliseerd.
mijn DA raadde me aan om over te schakelen naar neutered young male

mijn poezels zijn beide nog royal canin kitten 36 gewend waar ze smorgens 24, smiddags 24 en savonds 24 van kregen (ongeveer)
ondertussen had ik beide korrels al onder elkaar gemengd zodat ze de neutered ook leerde eten, dit ging prima

sinds gisteren staan ze volledig op die neutered (ook van royal canin)
en de DA zei dat ze genoeg zouden hebben met 45g/dag dus krijgen ze nu 22gr smorgens en snamiddags nog eens 22 gr... zitten ze dus op 44gr
maar ik merk dus (vandaag) dat ze honger hebben smiddags

zou ik hen nu 2 of 3 gr geven zodat ze toch nog iets hebben?

nog even een vraagje: hoeveel keer per dag krijgen jullie poezels eten en wanneer?

alvast bedankt :)

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 10 november 2009 - 13:11

Bij ons staan er altijd brokjes klaar, kunnen ze eten wanneer ze willen, s`avonds krijgen ze een beetje blikvlees, jammer genoeg willen ze geen vers, ook hier zijn ze allemaal gecastreerd.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 10 november 2009 - 13:15

Bij ons krijgen ze onbeperkt droogvoer, ze zijn nu al enige tijd gecastreerd/gesteriliseerd en krijgen RB Brittenbrokjes en Sensible.
Ik doe 's ochtends de bakjes vol en ik laat ze eten naar behoeven. 's Avonds krijgen ze ook nog Almo of vers.
Geplaatste afbeelding

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#4 Geplaatst 10 november 2009 - 13:28

Bij ons staan ook de ganse dag brokjes klaar, hebben we eigenlijk nog nooit afgemeten.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 10 november 2009 - 13:39

Hier staan ook de ganse dag brokjes, dan kunnen ze eten wanneer ze willen en hoeveel ze willen :LOL: Zolang ze geen overgewicht krijgen is het zelfs niet nodig om speciaal over te schakelen opander voer na een castratie/sterilissatie hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#6 Geplaatst 10 november 2009 - 13:55

De DA had het berekend voor mij hoeveel ik met RC 36 betaalde per maand en dan nu met die neutered en het scheelde toch wel wat

ik denk dat ik vanaf morgen ze gewoon smorgens ieder 50gr geef en dan 'moeten' ze er maar de ganse dag mee toekomen

wat ik soms wel merk is dat als ze samen beginnen met eten en dottie stopt en ze durft wat eten laten staan dat gegarandeerd mickey het opeet waardoor dottie dus minder eten heeft eigenlijk

ik heb van begin af aan alles goed afgemeten omdat toen ze nog echt ukkies waren kregen ze te veel melk waardoor ze constant aan de diarree zaten... daardoor heb ik nu soms ook wat schrik dat ze te dik gaan worden :oops:
en dan let ik liever nu op wat ze krijgen en hoeveel dan dat ik nadien eten moet 'afpakken' opdat ze zouden vermageren.

nuja eenmaal ze buiten gaan zullen ze zelf ook wel op zoek gaan naar eten, alleen hoop ik ze nog binnen te kunnen houden tot na de winter :oops:

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 10 november 2009 - 14:08

Hier krijgen ze ook droge korrels.  Ik heb nog nooit hun korrels afgewogen, maar ze krijgen dan ook zelden iets anders.  1 of 2 keer per week  krijgen ze een traktaat met tonijn op eigen nat of kippewit.   Ze mogen naar believen korreltjes eten omdat ik merk dat ze er geen misbruik van maken, ik bedoel, ze zitten niet constant aan hun potje eten maar gaan af en toe eens enkele korreltjes eten.  
Met onze vorige katten deden we het ook zo en die bleven constant op hetzelfde gewicht, ze deden het uitstekend op die manier.  Van overgewicht was er geen sprake.  
Onze Chopin is sinds gisteren gecastreerd maar ik ben niet van plan om z'n voeding te gaan veranderen.  Op dat vlak neem ik een afwachtende houding aan en ik hou hem goed in de gaten op tekenen van blaasgruis.  

Geplaatste afbeelding

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#8 Geplaatst 10 november 2009 - 14:41

ohja dit eten zou ook goed zijn om blaasgruis te voorkomen
dat was ik vergeten te melden :)
en nu klink ik misschien naief, maar ik vertrouw mijn DA + het eten wat ze nu krijgen doen ze langer mee en kost me op termijn minder als de RC36
deze korrels kunnen ze ook blijven hebben tot 7 jaar en ook als ze naar buiten gaan :)

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 10 november 2009 - 15:22

Van welk merk zijn die korrels dan die de DA jou aangeraden heeft?  

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#10 Geplaatst 10 november 2009 - 17:49

ik heb hier proefzakjes gekregen van hills
maar ik geef binnekort de sanabellle light denk ik voor charlie die anders te dik word

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#11 Geplaatst 10 november 2009 - 18:22

ik geef niks van de da. ik heb 4 katten geholpen en ook 1 kater van 13 jaar en krijgen allemaal het zelfde hoor... vroeger bestond het ook allemaal niet en zjn ze er ook oud mee geworden.... :oops:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#12 Geplaatst 10 november 2009 - 18:42

Ik heb hier ook nooit eten afgemeten, die 44gr lijkt me toch wel erg weinig hoor. Hier staat de hele dag droogvoer voor hen klaar en ze eten wanneer ze goesting hebben, en natvoer krijgen ze ook nog eens 's morgens en 's avonds soms zelf nog eens 's middags. Ik heb 3 htk die binnen en buiten gaan en 2 binnenkatten. En iedereen behalve Lily krijgt hetzelfde eten, zij krijgt RC voor perzen.

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#13 Geplaatst 10 november 2009 - 18:45

britjes zei:

ik geef niks van de da. ik heb 4 katten geholpen en ook 1 kater van 13 jaar en krijgen allemaal het zelfde hoor... vroeger bestond het ook allemaal niet en zjn ze er ook oud mee geworden.... :oops:

Idd, blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Ik geef Lara voor gevoelige katten van Versele Laga en/of Multifit dat ik koop in Zoomart, dit kost een 9€ voor een zak van 10 kg of zo. Het bestaat in drie soorten en ze zijn er gewoon dol op. Ik heb twee bakken met container staan dus ze eten wanneer ze willen, en ze maken me duidelijk dat het op is, of dat het in de container blijft steken en ze er niet aan kunnen. :d
Soms koop ik eens Whiskas of Friskies in de super als ik niks meer heb en niet meer naar de dierenwinkel raak en alles gaat er grif binnen en... je hebt ze gezien, ze zien er allemaal stralend uit. :LOL:

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#14 Geplaatst 10 november 2009 - 19:20

@ Marieke: het is ook van Royal Canin

@Catherine: volgens de tabel is het voor een kat van 3kg: 45g per dag

Guest_jacqueline_*
Guest_jacqueline_*

#15 Geplaatst 17 november 2009 - 14:23

al mijn 4 de katten zijn geholpen
ze krijgen daardoor geen ander voer
er staat overal in huis eten ze eten hier na behoefte
afmeten doe ik niet