Spring naar inhoud

- - - - -

Generische medicatie

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp

Poll: Generische of merkprodukten (23 leden hebben gestemd)

Generische of merkprodukten

1. Gestemd Generische Medicatie (7 stemmen [30.43%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 30.43%

2. Medicatie van een merk (0 stemmen [0.00%])

Percentage van stemmen: 0.00%

3. Gestemd Beide (16 stemmen [69.57%] - Bekijk)

Percentage van stemmen: 69.57%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 11 november 2009 - 10:18

Roosje zei:

Ja dat vroeg ik me dus ook af, of het wel degelijk 100 % hetzelfde is, Ok eens dat het patent vervallen is kan het nagemaakt worden maar toch vraag ik me af of er geen goedkopere versies van bepaalde chemische stoffen inzitten (die weliswaar waarschijnlijk dezelfde werking toebedeeld krijgen) die misschien niet even zuiver zijn.

Denk dat er niet bij alle geneesmiddelen een echt verschil in werking zit tussen het merkproduct en het generische, maar bij sommige lijkt het mij toch ook wel dat er iets aan veranderd is, waardoor het toch niet helemaal hetzelfde effect heeft.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 11 november 2009 - 13:20

Ik koop hetgeen mijn dokter me voorschrijft, dus als hij een generisch middel voorschrijft is het dat en anders het merkprodukt.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#18 Geplaatst 11 november 2009 - 13:32

Ik neem alles generisch behalve mijn Jasmin pil, daar bestaat blijkbaar nog geen exact hetzelfde generisch middel van. Is wel een pak duurder dan mijn vorige pil...maarja als het beter is dan maakt dat niet zoveel uit niewaar!