Spring naar inhoud

- - - - -

senior voeding

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 10 november 2009 - 17:37

ik krijg nogal tegenstrijdige berichten over senior voeding te horen.

de een zegt katten vanaf 10 jaar op proteine arme dieten te zetten (senior voeding) om nierfalen tegen te gaan.

de ander zegt dat dit komplete nonsens is en dat studies beweren dat dit niet helpt. Meer nog katten hebben echt nood aan die proteienen. Zo'n dieet is dan allen goed als er al sprake is van nierfalen.

Dus help, want ik weet het niet meer. :help:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 10 november 2009 - 17:42

Mijn Pimmeke is 18j en 7 maanden en hij eet gewoon mee met de andere katten. Ik heb hem bewust niet overgezet op senior omdat hij het goed deed op gewoon katteneten. Ik denk als het medisch niet nodig is je het niet hoeft te geven.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#3 Geplaatst 10 november 2009 - 22:20

Zwartje kreeg tot zijn 10 jaar whiskas (ik wist toen nog niets van de betere voeding af). Hij begon echter dit over te geven en volgens de dierenarts was er niets meer aan te doen en zou hij sterven.

Ik heb hem toen op seniorvoedin van IAMS gezet. Daarmee is hij heel snel weer beter geworden. Hij heeft dat jaaaaaren lang gekregen.

Nu moet ik in alle eerlijkheid zeggen: het zou kunnen dat hij gewone IAMS voeding bijvoorbeeld even goed had verteerd, maar dat heb ik nooit geprobeerd. Hij heeft het wel erg goed gedaan op de IAMS Senior. Tot hij steentjes kreeg in zijn urineblaas. Maar dat zou ook kunnen omdat hij sinds die IAMS minder natvoer kreeg per dag en eigenlijk betrekkelijk weinig dronk.

Conclusie: ik denk dat het zeker goed voer is, maar ik heb geen idee of het werkelijk zoveel scheelt met een gewoon voer van een premiummerk. Persoonlijk zou ik even navragen bij de dierenarts.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 11 november 2009 - 15:14

Ik heb Tijger ook nooit overgeschakeld op senior voeding. Ik ben het eens met Catherine, zolang het medisch niet echt nodig is om andere voeding te geven zou ik niet overschakelen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 11 november 2009 - 16:37

de een zegt katten vanaf 10 jaar op proteine arme dieten te zetten (senior voeding) om nierfalen tegen te gaan

Het gaat om de kwaliteit van de eiwitten, niet om de hoeveelheid. ;) Ik zou er voor zorgen dat je kat elke dag een goed portie rauw/natvoer binnen krijgt van hoge kwaliteit.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 13 november 2009 - 15:19

momenteel staan ze op whiskas senior, maar ik was van plan ze over te schakelen naar deels carnibest en deels een zweeds merk (vanwege de strengere wetgeving op dierenvoer). Goh, ik ben de naam weer kwijt, bozita of zoiets. da's te koop bij zooplus.

voor brokjes dacht ik orijen.