Spring naar inhoud

- - - - -

kattenliefde of kattenmishandeling?

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 11 november 2009 - 08:24

vreselijk... er zijn zo veel redenen te noemen om niet zoveel katten op elkaar te pakken....
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#17 Geplaatst 11 november 2009 - 09:53

Ik kan dit echt niet geloven ,
het eerste filmpje zag ik al eens

Die katten moeten ook doodongelukkig zijn :(
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 11 november 2009 - 09:57

Marjananas zei:

Ik was dit filmpje al enkele maanden geleden tegen gekomen.
't Is inderdaad waar dat het vééééél katten zijn maar op deze manier zijn ze toch van de straat, hebben 't warm, zijn niet alleen en krijgen eten ? Mijns insziens is dat nog altijd beter dan op straat te zitten met alle gevaren van dien.
Ik zou het niet in huis willen, echt niet maar deze dame heeft blijkbaar een veel te groot hart. Het enige waar idd zeker over te discussiëren valt is beschikbare ruimte voor de poezels...

Dat vind ik eigenlijk ook, ze zien er niet vuil of ongelukkig uit, zijn niet mager, als ze op straat moesten leven waren ze er veel erger aan toe.  Ik hoop dat die vrouw haar katten overleefd want ik moet niet denken wat ermee zal gebeuren eens ze er niet meer is.
Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 11 november 2009 - 10:00

wea zei:

ik heb er nog eentje gevonden en dit is er echt wel volledig over...

YouTube - Severe Animal Hoarding case in Indiana

dat geloof je toch niet dat daar een gezin woont. alleen die madam van de animal rescue mag ik niet zo (ze hebben alle maar katten laten inslapen!!!)

Ja dat ze die katten nu allemaal moesten laten inslapen vind ik nu ook niet nodig
Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 11 november 2009 - 10:35

snap zoiets niet, die katten lopen bijna over elkaar,
het eten geven lijkt eerder op kippen voedere of gras zaaien

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#21 Geplaatst 11 november 2009 - 10:41

Kan het laatste filmpje niet openen :s

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 11 november 2009 - 11:07

Roosje zei:

Dat vind ik eigenlijk ook, ze zien er niet vuil of ongelukkig uit, zijn niet mager, als ze op straat moesten leven waren ze er veel erger aan toe. Ik hoop dat die vrouw haar katten overleefd want ik moet niet denken wat ermee zal gebeuren eens ze er niet meer is.

Ik denk eerlijk gezegd dat als de katten op straat zitten en daar worden gevoerd ze veel gelukkiger zullen zijn dan ze zo op een hoop te zetten. medische behandeling zullen ze ook niet krijgen want hoe zie je in zo'n hoop een zieke kat zitten? en zullen die allemaal wel gecastreerd zijn?

Al deze katten zijn ten dode opgeschreven want ofwel breekt er een besmettelijke ziekte uit en sterven ze of moeten ze worden ingeslapen omdat men niet alle behandelingen kan betalen. Ofwel sterft die vrouw en geraak maar eens 600 katten kwijt!

proper of niet, in mijn ogen is het toch een vorm van dierenmishandeling. ze bedoelt het wel goed, maar ze kan die katten gewoon geen degelijke verzorging aanbieden omdat het er teveel zijn. nu ik eraan denk, ik heb hier met mijn 3 katten toch al moeten zoeken welke van de 3 diarree had, begin maar eens te zoeken in 600 katten.... :trance:

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 11 november 2009 - 11:20

Al deze katten zijn ten dode opgeschreven want ofwel breekt er een besmettelijke ziekte uit en sterven ze of moeten ze worden ingeslapen omdat men niet alle behandelingen kan betalen. Ofwel sterft die vrouw en geraak maar eens 600 katten kwijt!

proper of niet, in mijn ogen is het toch een vorm van dierenmishandeling. ze bedoelt het wel goed, maar ze kan die katten gewoon geen degelijke verzorging aanbieden omdat het er teveel zijn. nu ik eraan denk, ik heb hier met mijn 3 katten toch al moeten zoeken welke van de 3 diarree had, begin maar eens te zoeken in 600 katten.... :trance: [/quote]

[SIZE=4] Ja daar heb je een punt, als ze op straat eten en wat aandacht krijgen en zich kunnen verschuilen voor de koude zijn ze daar misschien niet zo slecht, die vrouw bedoelt het inderdaad goed maar neemt te veel hooi op  haar vork[/SIZE]
Geplaatste afbeelding

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#24 Geplaatst 11 november 2009 - 11:21

Mensen die zoveel dieren in huis halen zijn ofwel niet helemaal bij hun verstand of ziek....
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#25 Geplaatst 11 november 2009 - 12:54

Ik ben ook gek van dieren maar er zijn inderdaad grenzen. Je moet zelf ongeveer weten hoever je kan gaan, kijkend naar: budget, woonomgeving etc...

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#26 Geplaatst 11 november 2009 - 13:09

crazy_catlady zei:

ze kan toch onmogelijk genoeg persoonlijke aandacht per dier geven?
hoe komen die eigenlijk aan het geld om al die dieren eten te geven? en hoe groot is de kans dat ze dat kunnen blijven volhouden? zeker de laatste, als die constant moet kuisen thuis, kan die toch niet genoeg werken om ze allemaal te onderhouden?
En er zijn toch sowiso onderlinge gevechten tussen die katten, da s toch niet gezond want ze zijn met teveel om allemaal dagelijks te controleren...
Ze bedoelen het misschien goed, maar het zijn gewoon teveel katten op een te kleine ruimte met te weinig personeel.

inderdaad , just wat ik ook dacht! Als je al die dieren wil verzorgen, steriliseren/castreren, medische hulp geven dat kost handen vol geld, zie maar naar 1 kat als er iets fout gaat! :gek:

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#27 Geplaatst 11 november 2009 - 13:10

tiny zei:

snap zoiets niet, die katten lopen bijna over elkaar,
het eten geven lijkt eerder op kippen voedere of gras zaaien

ja! gelijk int kiekenkot ewa strooien! O:)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 11 november 2009 - 13:37

:trance: :trance: :trance:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 11 november 2009 - 17:30

wea zei:

Ik denk eerlijk gezegd dat als de katten op straat zitten en daar worden gevoerd ze veel gelukkiger zullen zijn dan ze zo op een hoop te zetten. medische behandeling zullen ze ook niet krijgen want hoe zie je in zo'n hoop een zieke kat zitten? en zullen die allemaal wel gecastreerd zijn?

Ben ik het helemaal mee eens...

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#30 Geplaatst 12 november 2009 - 10:36

Het eerste filmpke had ik alleens gezien, de andere zijn nieuw.
Pfff, dat kan idd niet gezond zijn als ze zo op elkaar moeten leven :trance:
Geplaatste afbeelding