Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuwe thuis

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 10 november 2009 - 19:49

Hallo!

Ik heb eens een vraagje,
We mogen ons eerste poesje (britse korthaar) zaterdag gaan halen. We wonen op een appartement en hebben geen ander huisdier. Nu vroegen we ons af wat het beste is om haar hier te "verwelkomen"? Zodat het voor haar zo min mogelijk stress teweeg brengt...

Hartelijk dank alvast!!
Frances & Steven :)

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#2 Geplaatst 10 november 2009 - 19:58

Ik woon ook op een appartement en heb ook maar 1 kat, laat haar gewoon rustig alles verkennen.. ze zal zich waarschijnlijk gaan verstoppen maar haar vooral niet achterna zitten.
Ook voldoende speelgoed voorzien en een krabpaal aangezien ze alleen zit.
De kattenbak goed in het zicht en niet teveel verplaatsen.

In het begin kwam Sokkie ook niet bij ons zitten of liggen, we hebben hem ook maar laten doen maar na een paar dagen ging het beter en kwam hij zelf af :)

Veel succes en proficiat met je nieuwe poezeltje!

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 10 november 2009 - 20:18

Bedankt voor de reactie! :) :LOL:

Ja ik heb vanalles bij zooplus besteld en het kan elke dag aankomen. :) Maar het is soms wel wat moeilijk kiezen tussen al die speeltjes! zoveel aanbod dat je niet meer weet wat ze leuk zal vinden! Dus ik heb dan maar een krabpaal besteld (met een ton), vrij hoog, en dan nog muisjes die piepen en een stokje met pluimen aan en van alle balletjes :p Ik ben ook heel der dagen thuis (weinig les) dus alleen zal ze de komende 3 maand niet zitten.

Hopelijk voelt ze zich dan snel op haar gemakt. Soms lees ik dat het wordt aangeraden haar kamer per kamer te laten wennen. Dus vb de eerste dagen enkel de living en daarna dan de slaapkamer etc... is dit zo?

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 10 november 2009 - 20:36

als je haar helemaal wil verwennen: feliway verdamper gaan halen. daar worden ze rustig van en hebben ook minder stress. Het zijn feromonen die de kat zeggen dat alles veilig is. dat kan je bij de apotheker bestellen.

waarom maar 1 katje? Katten hebben graag een soortgenootje.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 10 november 2009 - 20:41

Laat haar gewoon maar op haar eigen wennen, en zeker veel mee spelen dat vinden ze meestal wel leuk. Niks dwingen. Ik heb mijn katten nooit kamer per kamer laten wennen hier konden ze gaan waar ze wilden, ze zal zich mss wel verstoppen onder de zetel of kasten de eerste dagen.
Zet ook haar eten en kattenbak niet te ver uit het zicht zodat ze weet waar die staan zet haar maar een paar keer in de kattenbak dan weet ze het direkt.
Alles op ze gemakske laten doen en dan komt dat zeker in orde. :thumb:
Proficiat nog met je lieve schatje. :heart:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 10 november 2009 - 21:12

Ok. Ja ben nog steeds aan het denken waar ik de kattenbak het beste kan zetten, maar dat zal beter te zien zijn als alle spulletjes er zijn :)

@ Wea: maar 1 katje omdat ikzelf vooral gezelschap wil & we willen eerst zien hoe het lukt met 1 poezel. Je weet nooit dat er een tweede komt, maar voorlopig beginnen met 1 :)

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 10 november 2009 - 21:18

Sorry dat ik er nogmaals op terugkom, ik wil niet zagen, maar katjes hebben echt wel veel aan elkaar als ze een speelkameraadje hebben.  Ik ben nog elke dag blij dat ik voor 2 katjes gekozen heb ipv voor ééntje.  Onze vorige poezel was maar alleen en dat was best wel zielig als ik hem alleen moest laten.  

Ik wens jou alle succes met je nieuwe katje!!!   ;)  Geniet er maar van!

Geplaatste afbeelding

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#8 Geplaatst 10 november 2009 - 21:33

Bwa dat 2e katje komt er nog wel denk ik hoor, net zoals dat er hier ook nog zal komen :x :x

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 10 november 2009 - 21:49

Ja het kan goed zijn, dat weten we nog niet. Eerst zien hoe het gaat met 1tje he! niet voorop lopen op de feiten haha :d

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 10 november 2009 - 22:00

Ik heb deze week ook beslist om na mijn ragdoll ook een asielkatje te nemen, ze breken mijn hart en als ik lees wat sommige meemaken. Ik zou ze zo allemaal mee naar huis willen brengen. Morgen bel ik om er een aantal te gaan bekijken :d Ik woon ook op een app. en ik wilde ook eerst afwachten hoe het met één zou gaan. Een 2de kan je altijd nog bijkopen. Geniet er maar van!

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 10 november 2009 - 22:06

Je hebt hier al goede tips gekregen, ben daar volledig met eens, zou ook wel eventjes wachten met die Feliway, ik heb dat zelf met nieuwe katjes nog nooit gedaan, je kan het nadien nog altijd gaan halen!
Proficiat met je schatje en geniet er maar van en hopelijk komt er snel een tweede :p .

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 11 november 2009 - 15:06

Proficiat met je nieuwe huisgenootje. Kamer per kamer laten verkennen raden ze wel eens aan als de ruimten te groot zijn en zo'n kleintje vind dan soms niet snel genoeg de kattenbak. Dus mocht je kleintje eens een ongelukje hebben met een plasje in huis, kan je haar best niet onmiddelijk in heel het appartement laten. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#13 Geplaatst 11 november 2009 - 15:24

het hangt ook wat van kat tot kat af eh, sommige hebben liefst een vriendje, sommige zijn liever alleen ;)

heel veel plezier met je nieuwe huisgenoot, verwen hem maar goed! ;)

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#14 Geplaatst 11 november 2009 - 20:12

Zoals hierboven al te lezen valt, rustig laten verkennen. Als hier een nieuwe kat kwam inwonen zette ik ze steeds in de kamer waar de kattenbak staat. En liet ik ze van daaruit rustig de omgeving verkennen.

Zet mss ook op 2 plaatsen een kommetje met eten en drinken...  

Het kan zijn dat ze zich de eerste uren ergens verstopt, maar het kan ook zijn dat ze gewoon direct op verkenning gaat. Dat hangt af van kat tot kat.

Succes met jouw nieuw poezenvriendje!

Guest_brit_*
Guest_brit_*

#15 Geplaatst 11 november 2009 - 20:24

mijn teddy was een enorm schuw klein katertje toen hij bij ons kwam (had nog nooit een kat gehad), dus wist ik niet goed wat of hoe
wij hebben ze ook met 2 gehaald (teddy is brits korthaar en buddy kruising maine coon men zus haar kitten)
ze hebben de hele dag samen verkend en savonds dan elk in zijn slaapkamer
toen heeft teddy men hart gestolen die is uit zen doos (waar zen eten drinken + kattebak instond) op men bed gekropen en in men armen gaan liggen met zen kleine lichaampje onder men deken en hoofd op men kussen dat heeft hij altijd gedaan (enkel in de slaapkamer) in de huiskamer mocht hij het natuurlijk niet laten zien he :-p

nu zijn men vriend, teddy en ik gaan samenwonen en heb ik er tog lowietje bijgehaald want teddy is niet graag alleen
als je veel thuis bent kan je gerust 1 poezel hebben maar eens je tot 8 uren weg bent is het beter e vriendje erbij he maar da komt wel :)

Bewerkt door brit, 11 november 2009 - 20:25.