Communicatie met katten
#1 Geplaatst 11 november 2009 - 11:33

#2 Geplaatst 11 november 2009 - 11:55

Bij ons is het wat anders...Beide mientje en fientje zijn niet zo vocaal dus echt geluid produceren ze niet buiten wat piepende geluidjes ( enkel als ze de dierenarts moeten bezoeken kan je spreken van echt geluid

Enkele worden kennen ze ook ( dat denk ik

bitjes= eten
neen= eraf
kom= kom eens dat ik je een grote knuffel geef
kusje= geeft mientje een kusje met fientje lukt dit ( nog) niet
volgens mij kan het wel beter, maar ik denk dat je er een levenlang mee bezig moet zijn voor je ook maar 1/3 van hoe een kat denkt en hoe en welke talen ze beheersen echt begrijpt en kent
leuk onderwerp wel

groetjes
f&c
mientje en fientje
#3 Geplaatst 11 november 2009 - 13:11
Wel grappig ^^
#4 Geplaatst 11 november 2009 - 13:13

We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat

#5 Geplaatst 11 november 2009 - 13:16

Ik denk trouwens dat Syrah verliefd is op Basiel, ze kijkt altijd zo verliefd als hij op zijn koer zit

Bewerkt door sneeuwwitje, 11 november 2009 - 13:20.
#6 Geplaatst 11 november 2009 - 14:00
- Ik ben aan het spelen (muisjes/ balletjes vangen)
- Ik moet kaka doen
- Ik heb honger
- Ik wil aandacht
En hij begrijpt het woord NEEN ook prima. Als hij ergens op of onder wil kruipen en ik zeg NEEN, dan kan hij zo echt mopperen , miauwen op de toon zoals een kindje zou zeggen van "mama, ik mag hier ook niks

#7 Geplaatst 11 november 2009 - 15:43

#8 Geplaatst 11 november 2009 - 16:32
Enkele woorden begrijpen ze allemaal, nl "jammekes" en "buiten spelen!"

#9 Geplaatst 11 november 2009 - 16:48

Ik stel dan wel korte vraagjes natuurlijk, een heel gesprek kan hij nog niet aan

Maar als ik soms dan vraag : wat is er? wat moet je hebben? Dan loopt hij naar de keuken en gaat hij daar een beetje op me zitten wachten

#10 Geplaatst 11 november 2009 - 20:05
Eens het 7 uur 's morgens is begint Pimmeke heel luid in de gang te miauwen en als dat niet helpt naast mijn bed. Echt miauwklagen om eten. Maar je kan ook met hem babbelen hij antwoord altijd terug, nu moet ik wel redelijk luid tegen hem praten want door zijn ouderdom hoort hij slecht.
Aan Filou zijn gemiauw weet ik direct of het voor naar buiten te gaan is of eerder voor een lekker snoepje. Als je vanalles aan hem vraagt antwoord hij ook terug maar als hij iets doet wat niet mag dan spreek ik kort tegen hem en dan antwoord hij ook op een andere toon en op zo momenten moet hij ook de laatste miauw zeggen na mijn woorden.
Tigri miauwt alleen heel zagerig en heel lang klank om naar buiten te gaan, en Bébé die doet meer prrrrr geluidjes en ons Lily die zegt niks behalve als we haar kammen dan miauwt ze heel klagelijk precies of ze hulp roept.

#11 Geplaatst 11 november 2009 - 20:24
catherine zei:
Eens het 7 uur 's morgens is begint Pimmeke heel luid in de gang te miauwen en als dat niet helpt naast mijn bed. Echt miauwklagen om eten. Maar je kan ook met hem babbelen hij antwoord altijd terug, nu moet ik wel redelijk luid tegen hem praten want door zijn ouderdom hoort hij slecht.
Aan Filou zijn gemiauw weet ik direct of het voor naar buiten te gaan is of eerder voor een lekker snoepje. Als je vanalles aan hem vraagt antwoord hij ook terug maar als hij iets doet wat niet mag dan spreek ik kort tegen hem en dan antwoord hij ook op een andere toon en op zo momenten moet hij ook de laatste miauw zeggen na mijn woorden.
Tigri miauwt alleen heel zagerig en heel lang klank om naar buiten te gaan, en Bébé die doet meer prrrrr geluidjes en ons Lily die zegt niks behalve als we haar kammen dan miauwt ze heel klagelijk precies of ze hulp roept.

#12 Geplaatst 11 november 2009 - 20:56
Zo kan Willow met een heel indringende blik proberen duidelijk maken dat er iets in de weg ligt op mijn bureau, waardoor hij er niet op kan gaan liggen als ik zit te computeren; zal Indy luidkeels laten weten wanneer hij honger heeft, een knuffel wil of naar het toilet moet, en Axxes... tja... dat brutale nest heeft altijd wel iets te zeggen!

Pixel zal zelden haar stem gebruiken, maar zij heeft dan weer een erg expressief snuitje waar zowat alles wat ze denkt op af te lezen valt. En ook zij is erg bedreven in non-verbale communicatie.
Bijvoorbeeld: als we vergeten de stekker van de waterfontein in het stopcontact te steken ('s nachts trekken we die uit, omdat er dan toch niemand de fontein gebruikt), dan gaat ze ervoor staan, en kijkt dan telkens van de fontein naar ons en terug, om te zeggen "kijk er komt geen waterstraaltje uit!".
We spreken dan wel niet dezelfde taal, maar op één of andere manier begrijpen we mekaar toch erg goed.