Spring naar inhoud

- - - - -

Zusje voor Amon

• Log in om te reageren
55 reacties op dit onderwerp
English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 11 november 2009 - 17:15

Hoi iedereen
Zoals iedereen allicht weet heb ik dus een Ragdoll van 7 maanden, Amon. Hij is een echte schat, maar hij kan NIET zonder mij. Als ik hem alleen moet laten als ik ga werken, dan breekt mijn hart. Soms geeft hij ook over dan, van de stress denk ik. Omdat ik zo gek op hem ben heb ik al vaak gefantaseerd over hoe het zou zijn met een 2de poezel erbij. Ik woon op een app en dat is niet zo enorm groot. Maar ik weet ook niet echt of het zo veel verschil maakt of er nu een kat of meerdere aanwezig is. Ik zou wel geen raskat nemen, heb ik nu even geen geld voor. Maar dan een asielkatje :love3: Ze zijn zo schattig, de dutskes! Een aantal vrienden hebben het mij afgeraden omdat ze denken dat het niet zal samengaan, dat ze binnen niet zal kunnen aarden, maar VOORAL dat ik er Amon geen plezier mee zou doen. Dat hij liever alleen is dan dat hij zich bedreigd zou voelen :s Is het ook waar dat hij door een 2de kat minder aanhankelijk en knuffelig zal worden? Wat is jullie mening hierover? :trance: Ik raak er niet uit. En het is nu goed zo, en wat als ze niet met elkaar kunnen opschieten?

Bewerkt door Manon Vancampfort, 02 december 2009 - 15:19.

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 11 november 2009 - 17:25

Dat huiskatten niet zouden kunnen wennen aan een binnenleven, is de grootste fabel die ik al ooit gehoord heb. Een van onze katjes is een huiskatje, en die hebben we van kitten af aan ook als binnenkatje grootgebracht, dat vormt geen enkel probleem. Wij hebben zo'n beetje een mengelmoesje van vanalles bij ons: een huiskatje (poes), een Oosters Korthaar (kater) en 2 maine coonkaters, en een derde coontje (poes) op komst.
Ohja: wij wonen ook op een appartement. ;) Maar door ze voldoende speelmogelijkheid te geven (grote krabpaal, heel veel speeltjes, ze mogen behalve in de logeerkamer overal komen en ons balkon is afgezet en daar kunnen ze een luchtje scheppen), kunnen ze zeker hun energie kwijt en kunnen ze ook eens even ergens alleen gaan liggen als ze dat nodig zouden vinden. Meestal vinden we ze toch wel allemaal in dezelfde kamer terug hoor.
Het belangrijkste waar je op moet letten bij de keuze van een tweede katje, is eigenlijk het karakter van de kat die je nu hebt en je ook daarop baseren voor de keuze van het nieuwkomertje. Dan kun je toch een beetje gericht een keuze maken, zodat je een grotere kans hebt dat ze vriendjes zullen worden. Maar je katje nu is nog jong, dus zal het normaal gezien wel vrij makkelijk gaan om er nog een katje bij te zetten hoor.

Ze worden trouwens niet zozeer minder knuffelig hoor, maar het is natuurlijk wel zo dat ze eerder geneigd gaan zijn bij een andere kat te gaan liggen om te slapen en dat ze ook het liefst van al met mekaar ravotten. Althans bij ons toch. Maar knuffels komen ze allemaal nog bij ons vragen hoor!

Bewerkt door Karolientje, 11 november 2009 - 17:26.
Reden van bewerken: typo

Geplaatste afbeelding

Guest_ellentjeverh_*
Guest_ellentjeverh_*

#3 Geplaatst 11 november 2009 - 17:32

wij hebben een kater van iets meer als 5 maanden in huis die net zoals  die van jou heel veel aandacht nodig heeft. omdat wij 12uren shiften werken soms wel eens hele dag allebei weg zijn vonden we dit niet langer kunnen. eerst dachten we ja na een jaartje ofzo komt er wel een tweede bij, maar dit is dus heel wat vroeger geworden! eentje van echter maar een maand jonger wel :love3: in het begin dachten we ook van hebben we wel het juiste gedaan??de eerste drie dagen waren vol geblaas/gegrom/ gevechten/ etc. maar toch zag je dat ze elkaar om de beurt hiervoor gingen uitdagen en als het om slapen ging deelde ze hun plaats wel :love3: dus zoveel vijandigheid was het dan toch niet hé!! ons misleiden tssss...nu gaat alles prima na een 10 tal dagen, ik moet wel zeggen dat er eentje ziek is ( de oudste) en daardoor hij echt lusteloos was waardoor het vechten is gestopt :x maar nu hij aan de betere kant is spelen ze al wel terug samen op het gemakje...we hebben er echter geen spijt van dat we zo vroeg een tweede ebij hebben genomen! als wij niet thuis zijn weten we dat ze niet alleen zitten. als we naar de DA gaan, was onze gizmo altijd aan het miauwen miauwen, nu pakken we casper ook mee en hupla opgelost het probleem! voor te castreren gaan we ze ook tesamen laten gaan, kunnen ze elkaar lekker gezelschap houden :love3:

ik denk dat het er wat persoonlijk van kat tot kat afhangt hoe het gaat gaan natuurlijk. wij hadden ook schrik dat onze gizmo niet wou delen. maar het was juist andersoms denkik 8) want gizmo was een echte stalker naar de nieuwe kat toe! en nu komt er geen één kat flodderen savonds maar twee!! als wij eens even geen tijd voor hun hebben, na allebei een drukke dag werken, moeten we ons niet schuldig voelen want dan spelen ze gewoon met elkaar ipv ons te "attaqueren".
+ we hebben nu dubbelzoveel plezier om hun samen te zien spelen! geen tv nodig bij ons :LOL:
er zullen waarschijnlijk wel ook mensen zijn met totaal andere verhalen en misschien is het aan ons ook nog wat vroeg (na nog maar 10 dagen) om hier een uitspraak over te doen. maar wou je dit toch even meedelen! veel succes in je beslissing!

Guest_ellentjeverh_*
Guest_ellentjeverh_*

#4 Geplaatst 11 november 2009 - 17:33

dit was ik ook nog vergeten, ook wij wonen op een Appartementje, maar hebben toch op die paar maand al heel wat speelgoed verzameld! en natuurlijk een grote kattepaal! dus beweging hebben ze wel genoeg denk ik... snachts komt dan nog eens de slaapkamer tot hun terein erbij! :love3: bij het kiezen van ons tweede katje, wouden we ook wel dat hij speels was! gizmo had er natuurlijk niets aan als deze hele dag zou slapen en slapen hé. en het is idd een speels katertje ook!!

Bewerkt door ellentjeverh, 11 november 2009 - 17:35.

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 11 november 2009 - 17:37

Ja, ik zou zeggen neem er een ander katje bij. Hij zal niet meer zo gefocused op jou zijn en in de dag als jullie werken zijn zal hij al een deel van z'n energie kwijt kunnen met z'n maatjes. Gewoon de tijd geven om aan elkaar te wennen.
Wat betrefd een appartement en 2 katjes.Dat is geen probleem. M'n dochter woont op een 65 vierkante meter groot appartement en ze heeft 4 Maine Coons daar rondlopen en dat is echt geen probleem.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 11 november 2009 - 17:51

Bedankt voor de reacties :) Ik dacht al wel dat het geen probleem zou zijn. Maar wilde toch ff checken. De mensen die mij dit trouwens afraden zijn bijna allemaal mensen zonder katten dus :d Die weten toch niet waarover ze spreken. En die klagen dan maar over mogelijke geurhinder en haar in het salon enz... Maar dat hoort erbij en als je alles goed onderhoudt valt dat heel goed mee. En trouwens, als je kinderen hebt dan kunnen die ook vlekken maken in je salon of op de muren beginnen kleuren met stiften. Dus dat is geen argument. 8)
Bobje.jpg
Dit is trouwens het katertje dat ik op het oog heb. Het opvanggezin zegt dat het een heel rustig knuffelkaterje is... net zoals Amon dus :heart: Want zo een zeer actieve deugniet zou niet bij hem passen denk ik. Ik kijk er zo naar uit ze samen te zien spelen !!!!

Geplaatste afbeelding

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 11 november 2009 - 17:51

Hallo Manon, ik kan de meningen hierboven enkel bevestigen.  Wij hadden ook eerst één kater en na een half jaartje hebben we er een poesje bij gehaald.  De eerste drie weken was 't grommen en blazen maar vanaf dan waren ze maatjes.  Ze kwamen idd wel wat minder knuffelen maar dat had ik er voor over, zoveel plezier hadden zij samen... :love3:  Tuur is jammer genoeg gestorven maar we hebben toch een nieuw katje in huis gehaald want ons overblijvertje miste z'n maatje echt.  (in dit geval drie à vier dagen en ze waren vriendjes) En ook ik woon op een appartement, weliswaar met een klein tuintje vooraan waar ze wel dagelijks komen.  Maar ik zie niet in waarom je er geen binnenkatjes van kan maken.
Ik denk dat jouw Amon héél erg blij zal zijn met wat gezelschap...
Dus volgens mij moet je 't niet enkel bij fantaseren laten... :d
En o ja, ze kwamen dan wel wat minder knuffelen maar kwamen hun aaikes en kusjes toch nog altijd halen hoor !

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 11 november 2009 - 17:54

Zo'n schattig katertje !
Om op te eten... en dat vlekje over de neus...  :love3:

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 11 november 2009 - 17:57

Marjananas zei:

Zo'n schattig katertje !
Om op te eten... en dat vlekje over de neus... :love3:

Ja he :goofy: ik ben echt verliefd op hem!!! En die witte sokjes :heart: dat maakt de pootjes net een stukje schattiger dan bij andere katten vind ik. Hij heet Bobke ... Past niet echt bij Amon, dus over de naam moet ik nog eens denken 8) Ik zal sebiet eens bellen om te vragen wanneer ik em mag komen bekijken. Hij woon wel ver, in Leuven :( Maar ja, dat is nu niet het einde van de wereld.

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#10 Geplaatst 11 november 2009 - 18:08

Manon Vancampfort zei:

Bedankt voor de reacties :) Ik dacht al wel dat het geen probleem zou zijn. Maar wilde toch ff checken. De mensen die mij dit trouwens afraden zijn bijna allemaal mensen zonder katten dus :d Die weten toch niet waarover ze spreken. En die klagen dan maar over mogelijke geurhinder en haar in het salon enz... Maar dat hoort erbij en als je alles goed onderhoudt valt dat heel goed mee. En trouwens, als je kinderen hebt dan kunnen die ook vlekken maken in je salon of op de muren beginnen kleuren met stiften. Dus dat is geen argument. 8)
Bijlage monthly_11_2009/post-1342-1351068495,9644.jpg
Dit is trouwens het katertje dat ik op het oog heb. Het opvanggezin zegt dat het een heel rustig knuffelkaterje is... net zoals Amon dus :heart: Want zo een zeer actieve deugniet zou niet bij hem passen denk ik. Ik kijk er zo naar uit ze samen te zien spelen !!!!

Och Bobke, toch een lieverdje hé.
Hij is niet gewoon om buiten te gaan en zal dan ook niets missen als hij bij jou binnen moet zitten.
Wanneer ga je kijken bij Leen?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 11 november 2009 - 18:10

:geluk: :geluk: :geluk: met je nieuwkomertje, het ziet er een schatje uit :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 11 november 2009 - 18:11

Lies zei:

Och Bobke, toch een lieverdje hé.
Hij is niet gewoon om buiten te gaan en zal dan ook niets missen als hij bij jou binnen moet zitten.
Wanneer ga je kijken bij Leen?

Aah jij kent em al :) Ja heb em gevonden via CatShelter. Ik heb het nummer van Leen net gekregen dus ik zal eens bellen se.

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 11 november 2009 - 18:32

Wat een schattig katje! Hopelijk is er een klik tussen jullie! ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#14 Geplaatst 11 november 2009 - 18:34

Oh wat een schattig ding, een 2e katje erbij  is een heel goede keuze van je!

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#15 Geplaatst 11 november 2009 - 18:41

Als je niet graag alleen naar leuven rijd ga ik graag met je mee :LOL:
ik wil Bobke ook wel een keertje zien en Amon natuurlijk ook :catangel

véél succes! ik hoop dat als je voor bobke kies hij vlug vriendjes word met amon

ohja, zelf heb ik ook 2 katjes: kater en kattin, ze zijn het wel gewend van kleins af aan samen te zijn (broer en zus) die 'fikfakken' ook wel eens maar dan ist enkel om te spelen
katers zijn wel altijd meer de knuffelkonten heb ik zo de indruk (hier ook hoor)

Bewerkt door Saskia, 11 november 2009 - 18:42.