Spring naar inhoud

- - - - -

kattenbakprobleempje

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_steph_*
Guest_steph_*

#1 Geplaatst 11 november 2009 - 19:03

hey
wanneer tommy op de kattenbak gaat zit hij nogal dikwijls met zijn staart of pootjes in zijn behoefte. heeft er iemand een idee hoe dit zou kunnen komen? ik weet me er geen raad mee :( ik dacht dat de kattenbak mss te klein is voor hem (overdekt) kan dit? of zou het aan de steentjes kunnen liggen? het is een noorse boskat dus hij heeft veel haar.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 11 november 2009 - 21:59

Mss is je kattenbak te klein of niet hoog genoeg.
Hier heb ik van de gesloten bak het deurtje eraf gedaan en meestal zitten ze met hun kop uit de bak om hun behoeften te doen. Ons Lily die is achteraf altijd zo ijverig alles aan het bestoppen dat ze soms er ook intrapt en zij is een pers dus met zeer lange haren ook.  Meestal als ik haar erin zie zitten en ze begint te krabben dan tik ik eens een paar keer tegen de bak en dan komt ze eruit en raap ik snel de kakjes op. :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 12 november 2009 - 11:47

Het is inderdaad mogelijk dat je kattenbak een beetje te klein aan het worden is.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_steph_*
Guest_steph_*

#4 Geplaatst 12 november 2009 - 17:17

merci voor de reacties, daar zal ik dan vlug iets aan doen en een jumbo kattenbak gaan halen :d

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 12 november 2009 - 17:39

Mijn Maine Coon's hadden daar als ze kleintjes waren ook soms last van.
Ik heb nu een jumbo kattenbak (niet afgedekt).

Om dit te voorkomen, moet je zeker een bak hebben die groot genoeg is en ook voldoende korrels in de bak doen (ook niet teveel).
Als dat niet helpt, kan je zijn broekje knippen / scheren.
Geplaatste afbeelding

Guest_steph_*
Guest_steph_*

#6 Geplaatst 13 november 2009 - 12:44

ben net een grotere kattenbak gaan halen, nu eens kijken hoe hij het ermee doet :) en korrels zitten er genoeg in. tommy is ook nogal ijverig, hij had soms de gewoone in de kleinere bak om te delven tot alle korrels aan 1 kant lagen...

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#7 Geplaatst 19 november 2009 - 21:42

En? Is het beter nu?