Spring naar inhoud

- - - - -

waar kattenbak

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
krijo
krijo
  • 22 berichten

#1 Geplaatst 11 november 2009 - 21:54

Hei,
Ik zit met het 'probleem' dat ik misschien een kattenbak moet bijplaatsen en dat niet echt zie zitten, per kat een bak +1 in mijn keuken. Hoe doen jullie dat, waar staan jullie kattenbakken?
En staan er kattenbakken in elke ruimte waar de katten soms zitten, of komen ze dan naar die ene ruimte toe voor hun behoefte?
't Gaat me om de plek dat die (geef toe - lelijke) dingen innemen en de moeite om in elke ruimte die bakken te checken /  uit te scheppen én erop toe te zien dat de kindjes er niet aanzitten.

Guest_Marii._*
Guest_Marii._*

#2 Geplaatst 11 november 2009 - 22:00

In de keuken mogen de katten niet komen, de kattenbak hier staat bij ons in de living. Niet de meest ideale plaats maar hier was er maar weinig keuze. Moesten we een tweede kattenbak zetten dan weet ik ook niet waar dit dan zou moeten hoor...
Veel succes nog met het zoeken voor een geschikte plaats...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 11 november 2009 - 22:04

Bij ons staat er ene in de keuken en de andere naast de douche in de badkamer boven. In mijn living wil ik geen kattenbak staan hebben.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 11 november 2009 - 22:07

Hier staan de kattenbakken enkel in de kattenkamer, ideale plaats ervoor.
Met de kittens stonden er toen ook in de living en wij hebben daar eigenlijk zeer weinig last van ondervonden. Het spijtige was wel dat al dat grit nog eens dubbel zoveel verspreid werd.
Als er 1 plaats is waar ik hem niet zou zetten, is het de keuken, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 11 november 2009 - 22:09

mijn katttenbakken staan in de keuken ik wil geen kattenbak in mijn woonkamer ,en in de keuken kunnen de poezels altijd terecht als het nodig is
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#6 Geplaatst 11 november 2009 - 22:12

hier ook in de keuekn twee en de rest op hun kattenzolder, waar ze overigens doelgelukkig mee zijn, men katte zie ik niet veel meer beneden, tenzij ze ho,ger hebben :d

krijo
krijo
  • 22 berichten

#7 Geplaatst 11 november 2009 - 22:25

Spanishke zei:

Hier staan de kattenbakken enkel in de kattenkamer, ideale plaats ervoor.
Met de kittens stonden er toen ook in de living en wij hebben daar eigenlijk zeer weinig last van ondervonden. Het spijtige was wel dat al dat grit nog eens dubbel zoveel verspreid werd.
Als er 1 plaats is waar ik hem niet zou zetten, is het de keuken, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Sja, ik heb geen kattenkamer, ze zitten hier in de living, berging / buiten of zwerven ze rond in de hal (is een grote).  De kinderen zitten in de living, dus kattenvoer en -bak in de keuken, d'r is toch geen deur tussen die twee ruimtes maar wel nog genoeg afstand om in te grijpen als m'n kruipende zoon eraan komt :) Het liefst van al had ik geen kattenbak in living of keuken maargoed, als de katten daar zitten ...

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 11 november 2009 - 22:36

Wij hebben twee bakken en twee katten.
Ze staan in onze (open) keuken, onder de aangebouwde tafel die we niet gebruiken om te eten, het katteneten staat daar ook onder (in een afgesloten emmer ! :LOL: )
Wel grappig, de ene bak wordt gebruikt voor plasjes en de andere voor hun kakjes...

LittleDIAMOND
LittleDIAMOND
  • 422 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 11 november 2009 - 22:56

Bij ons staat de kattebak in de garage. Vroeger heeft ie ooit in de keuken gestaan, maar dat stonk te hard als er ene net iets had gedaan :mrgreen: (en dan is da erg als we aan 't ete zijn).
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 12 november 2009 - 11:41

Hier staat er een kattenbak in de veranda en 1 op de kattenkamer. In het begin als er een nieuwkomer is plaats ik een extra kattenbak in de hal.

Bewerkt door PeggyJ, 12 november 2009 - 11:42.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#11 Geplaatst 12 november 2009 - 11:46

als je goed voer/kattengrid hebt riek je bijna niks, bij mij staat die in de keuken/eetkamer (er is geen deur tussen) maar achter een muurtje zodat je hem niet echt ziet staan.Geen last van!

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#12 Geplaatst 12 november 2009 - 11:47

Denk dat de badkamer te vochtig zou zijn?

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 12 november 2009 - 11:56

Hier zonder problemen 1 gesloten kattenbak mét deurtje voor 2 katten.  Een gesloten bakje scheelt al voor de geur vind ik.  De bak staat in m'n bureau boven en een 2-tal keer daags schep ik de vuiltjes eruit.  Elke week ververs ik de bak volledig en kuis ik hem volledig uit.  De poezels maken het wel duidelijk als ze even naar boven moeten om hun behoefte te doen.  Ze hebben nog nooit een "ongelukje" gehad, behalve één keer toen ons Fientje eens niet akkoord was met de soort kattenbakvulling die ik gekocht had.  
Trouwens, hun voeding staat ook boven, ik vind dat die korrels ook maar stinken, dat wil ik liever niet beneden.  

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 12 november 2009 - 11:57

Ik heb er 2 in het waskot staan, eentje in de living (overdekte bak en staat achter een muurtje uit het zicht) en eentje in de badkamer.

die van de badkamer is uit het principe als berg niet naar de mohammed toegaat, zal mohammed naar de berg gaan :LOL: James had een sproeiplekje in de badkamer en nu dat de kattenbak daar staat, gaat hij daar gewoon op de bak. Als ik bad ga zet ik hem (de kattenbak, niet james :) ) wel even buiten de badkamer. Ik heb hier ook speciale vulling voor (niet kleivormend) maar van die kristallen omdat dit niet aan de pootjes blijft plakken en zo dan mijn hele badkamer vuil wordt en vanwege het vocht.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 12 november 2009 - 12:00

Hier staan 2 kattenbakken in de keuken (open keuken) waarvan een onder de tafel( die wordt door Dirk als bureau gebruikt). De andere kattenbak staat boven in de hal.
En ik vind ook dat het eten soms erger ruikt dat de kattenbak :oops:

Geplaatste afbeelding