Spring naar inhoud

- - - - -

waar kattenbak

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 12 november 2009 - 12:00

sneeuwwitje zei:

als je goed voer/kattengrid hebt riek je bijna niks

Ik vind ook dat kwaliteitskattenbakzand heel wat scheelt qua geurhinder.  
Qua voer hebben wij hier Bento premium, maar ik vind toch dat die korrels een geur hebben.  Ofwel is mijn reukzin te scherp afgesteld :ha .  

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 12 november 2009 - 12:03

Bij ons staan er 3 in de gang en eentje in de badkamer. de gang geeft uit op zowel de keuken, de woonkamer als de slaapkamer, dus zijn ze altijd snel op t toilet als ze moeten gaan.

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 12 november 2009 - 16:17

Wij hebben voor 4 katten nog drie bakken maar ga er wel 1 bijhalen.
Één bak staat in de woonkamer, één in het halletje, één boven op de overloop. Die andere ga ik ook boven op de overloop plaatsen.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_tinne68_*
Guest_tinne68_*

#19 Geplaatst 12 november 2009 - 16:28

ik heb voor drie poezen twee kattenbakken in de keuken staan.
waar ze staan maakt volgens mij niet echt uit, als je kat maar weet dat ie er staat en waar ie staat ...

Guest_*LeS*_*
Guest_*LeS*_*

#20 Geplaatst 12 november 2009 - 16:41

Ik heb één bak voor 2 katten.  Gaat perfect hoewel ik er aanvankelijk niet zeker van was of het kon of niet.  We hebben geen al te groot appartement dus ik keek op tegen een nieuwe kattebak maar blijkbaar is het geen probleem voor hen om hem te delen.  Ik schep hem 1 maal daags schoon en ik ververs hem volledig (+ uitwassen met een sopje en bleekwater) 1 x per week.  Geen last van geurhinder (hij staat in de hoek van de living vlak naast de uitgang van de keuken).  Ik gebruik Snow White kattebakvulling (grote plastic zak met kleine witte klontervormende korrels te verkrijgen bij Tom & Co).  Zeer tevreden over de prijs-kwaliteit verhouding!

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#21 Geplaatst 12 november 2009 - 18:07

Hier staan er 2 in de badkamer en de rest staat in de 2 kleine slaapkamers. Die gebruik ik toch niet...

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#22 Geplaatst 12 november 2009 - 18:11

Kattenbak in de living, helaas ja, maar kan niet anders, staat wel in een hoekje verstopt. Andere kattenbak is een driehoekige, die staat in de veranda waar onze bureaus staan.
De meeste katten hebben een grooooooooooote kattenbak, lees bos. Alleen de ninja's gebruiken de kattenbakken binnen.

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 13 november 2009 - 11:05

Kattenbak staat in de keuken, in een nis tussen de muur en een kast. Ik vind dat ook geen ideale oplossing maar het is een tijdelijke woonst. De andere optie was kattenbak in het zicht in de woonkamer of kattenbak in de berging met deur tussen keuken en berging steeds open (in de berging staat er geen verwarming). Ik gebruik klontervormend grit (maar de naam ontsnapt mij nu toch :wall: ) , schep dat 2 x per dag uit en dat ruik je eigenlijk niet. In mijn nieuw huis moet er een doorgang met luikje zijn naar de berging zodat de kattenbak daar gezet kan worden en niet meer in de keuken staat.
Ik ontbijt alleen maar in de keuken, avondeten gebeurt steeds in de eetkamer (ben ouderwets in die dingen...)
Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#24 Geplaatst 13 november 2009 - 11:37

Toen ik alleen woonde stonden de kattebakken eerst in de berging waar mn wasmachine stond maar eens het winter werd heb ik ze dan in de kattekamer gezet. Nu ik bij mijn vriend woon heb ik een Litter Robot voor 4 poezels en die staat bij hun krabpalen in de gang. Heb totaal geen geurhinder.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 13 november 2009 - 11:43

Ik heb een gesloten Jumbo kattenbak met filter. Deze staat in de keuken (waar vroeger de oven stond), dus in een inham. Dat is de enige kattenbak in huis en nog nooit hebben ze ergens anders iets gedaan (heb 2 katers).

Guest_brit_*
Guest_brit_*

#26 Geplaatst 13 november 2009 - 12:18

ik heb er ook 2 staan een in de living en 1 in de keuken in de keuken heb ik plaats voor een vaatwas (die ik niet heb) en daar staat de kattenbak nu in de living staat hij naast de krabpaal in de hoek ff foto zoeken Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#27 Geplaatst 13 november 2009 - 12:21

De kattenbak staat bij ons in de veranda (lees: kattenkamer) in een hoekje, ver weg van eten en drinken... maarja, wij hebben (voorlopig toch nog ;) ) dan ook maar één katje...

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 13 november 2009 - 13:41

Hier staat hij in de garage, maar er gebeurt niets in ze gaan buiten, dus dat is wel gemakkelijk !  In de keuken zou ik hem persoonlijk ook niet zetten, eerder in de berging of de gang.
Geplaatste afbeelding

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#29 Geplaatst 15 november 2009 - 19:45

hier 2 katten en 2 kattenbakken, 1tje in de keuken en 1tje in de living. Met goed klittende vulling en dagelijks uitscheppen ( 1 keer in de week helemaal verversen en uitwassen) bijna geen geurtjes of tis de dag voor ze weer helemaal verschoont worden :) .

groetjes
f&c
mientje en fientje

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 18 november 2009 - 22:36

sneeuwwitje zei:

Denk dat de badkamer te vochtig zou zijn?

Bij mij staat de kattebak in de badkamer.
Ik vind dat ideaal, omdat het toch geen echte 'leef'ruimte is.

En als de bak moet uitgewassen worden, dan doe ik dat gewoon in de douchebak.

Ik heb voor de kattebak een soort matje met gaatjes liggen, dat je aan de meter kan kopen (wasbaar). Daar valt eventuele uitloop in: plakt niet aan de voeten en wordt niet verder uitgelopen!