Spring naar inhoud

- - - - -

spullen katten / kinderen

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
krijo
krijo
  • 22 berichten

#1 Geplaatst 11 november 2009 - 23:19

Hoi,
Een vraagje voor degenen met kleine kindjes: hoe zorgen jullie ervoor dat de spullen van de katten en de kinderen wat gescheiden blijven? Bijvoorbeeld: dat de kinderen niet in de kattenmand gaat zitten enzo (en zo vol haren hangen O:) ??

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 12 november 2009 - 00:09

Vroeger kroop de kat ook nog al eens in de babysit of het park van de kleine maar nooit als de baby erin zat want dat vonden de katten niet leuk ze hadden liever die babyplaats voor hen alleen. En als de kinderen peuters waren gingen zij ook al eens in de kattenmand zitten, dan haalde ik ze eruit en zij boos tegen hen dat het niet mocht. In feite heb ik dit nooit als een probleem aangezien. Katten speelgoed kan je mss in een box zetten waar de kindjes niet aankunnen en af en toe een paar speeltjes aan de poezen geven en als ze er niet meer mee spelen terug de box in. En zo mss ook doen met het kinderspeelgoed. Het is denk ik niet te vermijden dat ze met mekaars speelgoed spelen juist kijken dat het geen kleine prulle dingetjes zijn die de kids in hun mondje kunnen steken en inslikken.

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#3 Geplaatst 12 november 2009 - 10:51

Hier loopt alles eigenlijk in elkaar over. De kinderen spelen met het speelgoed van de kat en de katten met het speelgoed van de kinderen :x .
De jongste heeft wel eens het idee in haar hoofd om de krabpaal te beklimmen maar dat vind ik niet zo'n goed idee dus daar haal ik haar direct weer vanaf en ze weet het goed genoeg dat het niet mag maar soms is het natuurlijk effe leuk om je moeder uit te dagen hé :lachen: .
In mandjes zitten doen ze niet en aan het eten komen ze gelukkig ook niet meer (raisa heeft het wel eens gegeten toen ze nog heel klein was :trance: )
Verder heb ik wel boven de deuren dicht van de slaapkamers, ik wil niet dat de poezen lekker in het bed gaan liggen van de kinderen, dat is echt verboden terrein voor ze.
Tja, ze hebben wel eens haren aan hun kleren maar dat is meer van ze eens lekker te knuffelen en te aaien en dat wisten we natuurlijk dat dat zou gebeuren, ze vinden het zelf gelukkig heel leuk om met de kleerborstel hun kleren weer proper te maken :x
Wij maken er dus niet echt veel problemen van. Oh ja wat ook erg leuk is volgens mijn dochters om de balletje enz. te verkopen in hun supermarktje en dan de spulletjes van het supermarktje zelf in de krabpaal te leggen voor de poesjes :x

Umbaba
Umbaba
  • 343 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 12 november 2009 - 12:46

Hier wordt ook speelgoed uitgewisseld. De katten mogen wel niet op de kinderkamer.
Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 12 november 2009 - 13:09

hier wordt niets speciaal gedaan als mijn kleinkind hier is

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 13 november 2009 - 18:27

*mikkeke* zei:

De jongste heeft wel eens het idee in haar hoofd om de krabpaal te beklimmen maar dat vind ik niet zo'n goed idee dus daar haal ik haar direct weer vanaf en ze weet het goed genoeg dat het niet mag maar soms is het natuurlijk effe leuk om je moeder uit te dagen hé :lachen: .

Hoe schattig! :love4:  Wat een grappige meid! Heel je verhaal is leuk eigenlijk :) .

Letten jullie er dan speciaal op dat je speelgoed voor katten en kinderen koopt dat niet ingeslikt kan worden door beiden? Of niks met touwtjes ofzo? Dus geen kattenspeelgoed dat gevaarlijk kan zijn voor kinderen, en omgekeerd.

Umbaba
Umbaba
  • 343 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 13 november 2009 - 21:46

Ik koop voorlopig niks met kleine inslikbare onderdelen of ik moet ze eraf kunnen halen. Mijn zoontje begint nu wel een beetje minder geneigd te zijn alles te willen proeven, als hij nu iets in zijn mond steekt is het meer om uit te dagen dan wat anders.
Geplaatste afbeelding

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#8 Geplaatst 14 november 2009 - 09:10

dat de kinderen niet in de kattenmand gaat zitten enzo (en zo vol haren hangen

daar is nog nooit een kind aan dood gegaan hoor!
Mijn kinderen zijn ook groot geworden met katten en het enige wat ik niet zo op prijs kon stellen was dat ze aan het katteneten zaten, maar hebben ze eigenlijk niet echt gedaan en daar is wel een oplossing voor. Bezoekkindjes heb ik wel eens uit de kattenbak zien vissen, maar dat was dan hun mama haar schuld, sommige moeders letten niet zo hard op hun kroost.
Mijn zoon is nu 17 en begint zich nu wel te ergeren aan de haren op zijn kleren, maar ik heb hem een plakborstel cadeau gedaan.