Spring naar inhoud

- - - - -

ik heb mijn kat geslaan!

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
61 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 12 november 2009 - 10:41

Waarom praat je hierover niet met een goede vriend ofzo? Wij weten totaal niet hoe de situatie bij jouw thuis is...
Iedereen kan wel eens zijn beheersing verliezen, maar wow een dier... Ik heb eerlijk gezegd ook al eens iets stuk gegooid toen ik erg kwaad en verdrietig was. Maar dan zal nooit een dier daarvoor moeten boeten, in tegendeel, ik denk zelfs dat een dier op dat moment je enorm kan troosten... Die voelen zeer goed aan wat er scheelt! zonder een woord te zeggen...  zeer spijtig wat er gebeurd is (als het echt is...)

Dus ik steun de meningen van hierboven mij, ik zou erover praten met iemand die je kan helpen. Want in die mate je beheersing verliezen, is wel gevaarlijk .. :s

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#17 Geplaatst 12 november 2009 - 10:50

Zoek hulp!!!!

En plaats je dieren bij iemand die graag katten ziet! Want volgens mij ben jij die kat niet waard! Een dier heeft ook gevoelens, en je moet Uw frustratie niet uitwerken op iets dat zich neit kan verdedigen.

Vroeger kon ik na een ruzie met mijn partner ook woede aanvallen hebben, maar heb nog nooit mijn dieren iets misdaan, laat staan dat ik hen zou slaan! Sla iets stuk tegende grond, of spring ik je auto en rijd naar zee! Daar kan je uitwaaien en kom je als herboren terug!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 12 november 2009 - 11:31

:trance: :trance: :trance: In mijn ogen rechtvaardigd geen enkel excuus het slaan van dieren of kinderen. Dit zijn onschuldige wezens met gevoelens die trouwens nog heel kwetsbaar en breekbaar zijn. Zoals reeds eerder gezegd, neem contact op met een psycholoog en werk aan jou problemen, maar laat A.U.B. die onschuldige wezentjes niet het slachtoffer zijn.  
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#19 Geplaatst 12 november 2009 - 11:52

:trance: :trance: :trance: :trance:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 12 november 2009 - 11:54

PeggyJ zei:

:trance: :trance: :trance: In mijn ogen rechtvaardigd geen enkel excuus het slaan van dieren of kinderen. Dit zijn onschuldige wezens met gevoelens die trouwens nog heel kwetsbaar en breekbaar zijn. Zoals reeds eerder gezegd, neem contact op met een psycholoog en werk aan jou problemen, maar laat A.U.B. die onschuldige wezentjes niet het slachtoffer zijn.

Ik deel deze mening volledig
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#21 Geplaatst 12 november 2009 - 12:25

In de veronderstelling dat dit geen flauwe grap is zou ik hulp zoeken voor die agressie, wil je je kat nog houden dan ben je het aan deze verplicht dat je hulp zoekt voor dit probleem via een psycholoog. Maar zelfs dan is die kat eigenlijk beter af bij een ander baasje want ik denk niet dat ze je nog ooit gaat vertrouwen..

Guest_midnight_*
Guest_midnight_*

#22 Geplaatst 12 november 2009 - 12:46

Ik heb nu een afspraak gemaakt met een psychiater en met de dierenarts om hem te laten controleren. Ik wil ten koste wat het kost alles doen om dat beestje terug gelukkig te maken. Heb ondertussen al enorm veel opgezocht en ben gestuit op iets dat kattenfluisteraar heet. Als iemand een telefoonnr heeft zou ik die dan kunnen krijgen aub zou me heel veel helpen. dank u

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 12 november 2009 - 12:59

Als dit geen flauwe grap is, vind ik het niet voor de hand liggend dit toe te geven, dus chapeau hiervoor.  Ik hoop wel dat het de eerste en laatste keer is dat dit gebeurt !
Maar dit kan absoluut niet en dat besef je zelf ook, anders had je 't niet opgeschreven hier.
Naar mijn mening zijn er twee opties; ofwel een mooie thuis zoeken voor je kat(ten) ofwel hulp zoeken.  De eerste stap heb je al gezet, nl het toegeven en beseffen dat je fout was...  Laat dit niet gebeurd zijn voor niets maar doe er iets mee...  Jouw kat begrijpt niets van wat je gedaan hebt, voelt alleen de pijn die haar baasje haar geeft.  Zo wordt ze enkel nog angstiger en schuwer.  Wat vond je partner er trouwens van ?
Ik moet wel zeggen dat mijn mond open viel toen ik je verhaal las, ik probeer je niet te veroordelen want eerlijk gezegd, moest ik zoiets zien, zou ik niet instaan voor mijn daden denk ik.

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 12 november 2009 - 13:03

waarom gebruiken mannen in de eerste plaats hun vuisten en later maar hun verstand?????????????????????????????????????????????????

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 12 november 2009 - 13:06

ik hoop dat dit de eerste en de laatste keer was (alhoewel,mijn ervaring met vuisten,achteraf spijt,maar korte tijd later weer boempatat,altijd opnieuw,opnieuw,)

Bewerkt door tiny, 12 november 2009 - 13:10.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#26 Geplaatst 12 november 2009 - 13:07

Ik heb hier nog maar 1 opmerking over: Geweld lost nooit iets op, maar maakt de problemen alleen maar erger. Voor dergelijk agressief gedrag naar anderen toe (of dat nu naar dieren of mensen/kinderen is maakt mij niet uit) kan ik gewoon geen begrip opbrengen. Ik snap dat het soms eens teveel kan worden, maar om dan iets of iemand te gaan slaan, sorry, maar daar is gewoon geen excuus voor. Trouwens, als je een dier kunt slaan, dan is de stap naar het slaan van een kind of een mens maar heel erg klein. Dus ik hoop dat dit niet zal escaleren naar je partner toe.
Geplaatste afbeelding

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#27 Geplaatst 12 november 2009 - 13:12

Wtf !! :censored: :censored:

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 12 november 2009 - 13:17

Je kan naar zo'n dierentolk gaan maar hou er rekening mee dat dat wel eens confronterend kan zijn.  Je hebt iets gedaan dat niet licht zal vergeten worden door je kater. Maar dan zal je ook de waarheid tegen die dierentolk moeten vertellen want anders is die consult nutteloos.
Ik zou zeker vragen wat de kat zelf wil, blijven of een andere thuis?  Uiteindelijk vind ik het hier belangrijkste dat hij gelukkig is.
Zelf nog geen ervaring met zo'n mensen dus ik ken geen namen ofzo maar mss iemand anders wel ?

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#29 Geplaatst 12 november 2009 - 13:29

De kattenfluisteraar is geen tolk, maar een dierenpsycholoog in opleiding, die gratis advies geeft zolang hij zijn diploma nog niet heeft. Heel vriendelijke en behulpzame man!

Hij heeft mij indertijd goed geholpen met Floortje, toen die onzindelijk was.
Maar ik weet niet of hij in dit geval gaat kunnen helpen.
Nuja, proberen kan nooit kwaad natuurlijk...

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 12 november 2009 - 13:33

Libelle zei:

De kattenfluisteraar is geen tolk, maar een dierenpsycholoog in opleiding, die gratis advies geeft zolang hij zijn diploma nog niet heeft.

Hopla, en we zijn weeral wat wijzer... :thumb: