Spring naar inhoud

- - - - -

ik heb mijn kat geslaan!

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
61 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 12 november 2009 - 13:46

Oei, wat een verhaal.
Ik kan begrijpen als je wat minder goed in je vel zit, prikkelbaar bent. Ik heb ook wel al eens gehad als ik ruzie heb met mijn partner even wil gerust gelaten worden, maar dan vind ik het net fijn dat mijn katten mij komen troosten.
Als mijn katten mijn geduld testen, zal ik misschien eens kordaat mijn stem verheffen of in het ergste geval een duwtje geven om te tonen dat het niet mag (vb. als ze op tafel springen terwijl we eten, durf ik wel een duwtje geven, zodat ze van tafel springen).

Echt met de vuist slaan? Meerdere malen? Zo hard dat hij miauwt uit verdediging? Dat vind ik inderdaad wat ver gegaan. En de reden? Omdat de kat naar je kwam en dan wegliep en je dit wel een beetje als uitdagend beschouwt. Het is nog altijd een kat en geen mens en dan nog een schuwe kat.
Als je jou echt zo schuldig voelt, kan ik je maar één raad geven.
Doe dit nooit meer en je mag terug van 0 beginnen om jou kat zijn vertrouwen terug te winnen. :catscratchhead
Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 12 november 2009 - 14:08

Ik denk niet dat we hier een kattenfluisteraar nodig hebben maar een mensenfluisteraar, de kat moet bij een gewoon gezin geplaatst worden en de man moet behandeld worden door een psychiater !
Geplaatste afbeelding

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 12 november 2009 - 14:20

Sowieso moet je in behandeling om je agressie onder controle te krijgen.  Je woede afreageren op kinderen of dieren is voor mij zowat het ergste dat je kan doen.  Maar aangezien je je schaamt, stel ik voor zelf actie te nemen en hulp te zoeken.  Hang alvast een boksbal aan je plafond en mep daar wat op als je het nodig hebt.  Sowieso moet je je probleem aanpakken en iet bij de pakken blijven zitten :trance:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 12 november 2009 - 14:24

Goed dat je beseft dat dit niet kan Midnight, en dat je om hulp vraagt. Want slaan is inderdaad iets dat echt niet kan. Zeker niet als het om dieren (of kinderen) gaat. Deze kunnen zich niet verdedigen.

Laat je kat in de eerste plaats nakijken door de dierenarts (ik las dat je dat al ging doen, zeker doen!).

Daarna moet je zeker hulp zoeken voor jezelf. Misschien kan die psychiater je helpen met zoeken waarom je zo boos wordt en hoe je dat kan beheersen. Je kan ook nog altijd op zoek gaan naar een CGG (Centrum voor Geestelijke Gezondheid) in je buurt (op internet vind je dat wel). Daar kan je met al je psychische problemen terecht, er zitten psychologen, maatschappelijk werkers enz. Ze kunnen je daar ook verwijzen naar een gepaste hulpverlener voor jou.

Ik wil nog een ding zeggen: ik denk dat jij je kat wel graag ziet. Als je denkt dat dit nog zou kunnen gebeuren, dan zou je misschien een andere thuis kunnen zoeken voor je katten? Net omdat je wel om die beestjes geeft en niet zou willen dat je ze nog eens kwaad doet. Denk hier alsjeblieft eens over na. En wees niet boos op de kat die je nu niet meer vertrouwt.

Sterkte met de situatie, maar doe er iets aan, want dieren slaan kan gewoon echt niet!

Bewerkt door Nathalie, 12 november 2009 - 14:24.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#35 Geplaatst 12 november 2009 - 15:00

Karolientje zei:

Ik heb hier nog maar 1 opmerking over: Geweld lost nooit iets op, maar maakt de problemen alleen maar erger. Voor dergelijk agressief gedrag naar anderen toe (of dat nu naar dieren of mensen/kinderen is maakt mij niet uit) kan ik gewoon geen begrip opbrengen. Ik snap dat het soms eens teveel kan worden, maar om dan iets of iemand te gaan slaan, sorry, maar daar is gewoon geen excuus voor. Trouwens, als je een dier kunt slaan, dan is de stap naar het slaan van een kind of een mens maar heel erg klein. Dus ik hoop dat dit niet zal escaleren naar je partner toe.

Mss had hij beter op zijn partner geslaan, die kon een vuistslag terugeven!!!!!!!!
Een dier kan spijtig genoeg niets terug doen laat staan een kat!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#36 Geplaatst 12 november 2009 - 15:02

griffel1977 zei:

Mss had hij beter op zijn partner geslaan, die kon een vuistslag terugeven!!!!!!!!
Een dier kan spijtig genoeg niets terug doen laat staan een kat!

Dat wel, maar ook geweld tegen de partner mag je niet minimaliseren hoor, dat heeft ook ernstige gevolgen - en dan bedoel ik niet enkel lichamelijk maar ook (en vooral!) psychisch)!
Je slaat gewoon niemand, punt!
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#37 Geplaatst 12 november 2009 - 15:07

Karolientje zei:

Dat wel, maar ook geweld tegen de partner mag je niet minimaliseren hoor, dat heeft ook ernstige gevolgen - en dan bedoel ik niet enkel lichamelijk maar ook (en vooral!) psychisch)!
Je slaat gewoon niemand, punt!

Ik denk (hoop) dat dat eerder spreekwoordelijk bedoeld was.

Ontopic:
Ik denk ook dat je hulp moet zoeken hoor, maar ik vind het wel erg dapper van je dat je zoiets hier durft neerzetten.  Ik zou ook eens een CGG consulteren, daar werkt de psychiater samen met de psycholoog en eventuele maatschappelijk werkers.  Voor meer info mag je me altijd een PM sturen, kheb ook nog hulp gezocht bij een CGG.

Veel moed! :duim:

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#38 Geplaatst 12 november 2009 - 15:13

Ben er effe niet goed van :s

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#39 Geplaatst 12 november 2009 - 15:18

:evil: En wie ga je in het vervolg met een vuistslag bewerken?
Je kan al eens over je toeren zijn maar dit is geen reden om iemand dierlijk of menselijk te slaan. Laat je psycologisch helpen voor het van kwaad naar erger gaat.
Ga in het vervolg een blokje om wandelen om te kalmeren.
En zoek een nieuwe thuis voor de kat waar ze wel geliefd is en kan open bloeien zonder stress. :evil:

Guest_midnight_*
Guest_midnight_*

#40 Geplaatst 12 november 2009 - 21:32

Ben geweest naar de dierenarts en hij heeft gelukkig geen fysieke verwondingen,
als ik naar hem kijk voel ik me laag door wat er is gebeurd en zie in zijn ogen dat hij verward is. Heb besloten om deze nacht naast zijn mand te slapen op hoop dat ik er iets goed aan doet. Ik vind het zo vreemd dat dit gebeurd is terwijl ik Midnight heb kunnen heropvoeden van agressief naar enorm aanhankelijk als ik er mee ga wandelen blijft ze naast mij lopen zonder lits. Waarom kon ik dit niet bij de geslagen kat.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#41 Geplaatst 12 november 2009 - 21:49

Ik snap dat als je je nu heel slecht voelt en je kat zou je dan net komen krabben, dat je het beestje zou wegduwen of een tik zou geven. Maar echt SLAAN (meermaals EN met VUISTEN?) daar is mijn verstand echt te klein voor. Ik hoop dat het een beetje gaat met het arme beestje :cry:

Geplaatste afbeelding

Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#42 Geplaatst 12 november 2009 - 22:05

Ik vind het zo vreemd dat dit gebeurd is terwijl ik Midnight heb kunnen heropvoeden van agressief naar enorm aanhankelijk als ik er mee ga wandelen blijft ze naast mij lopen zonder lits. Waarom kon ik dit niet bij de geslagen kat.

mischien wel omdat niet iedere kat identiek is...
ik heb dit topic nu een paar keer door gelezen en ik vind u ziek. problemen hebben met uwe partner en het dan afreageren op een dier dat te klein is om zich deftig te verdedigen.
als ge dan toch agressie voelt opkomen reageer dat dan af op iets anders hang ene bokszak op (want ge bokst blijkbaar graag :evil: ).
en het ergste van het hele verhaal is dat ge u zelf hier ook nog ene slachtoffer rol geeft????
spijtig dat de katten nog bij u blijven het was beter als ze naar een huis zouden gaan waar ze wel echte liefde en affectie kunnen krijgen en niet bij een bruut die als het even niet gaat zijn dieren mishandeld

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#43 Geplaatst 12 november 2009 - 22:21

ja ik heb hier geen woorden voor
dierenbeul !!! wat kan een kat aan heel die situatie doen
wat je met jezelf doet maakt me echt niet uit , maar khoop dat je nu van je kat afblijft , het is misschien beter dat hij een goed thuis zoekt en heeft

esmeralda
esmeralda
  • 39 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 12 november 2009 - 22:23

awel ik vind da straf zo'n onschuldig beestje slaan en dan nog wel met de vuist
niet goed wijs zeker gebruik uw verstand denk eerst goed na vooraleer je zoiets doet
begrijp dit niet dat je zo iets kunt doen gemoogt er preus op zijn en dat ge dat nog durft te zetten op het internet zijt ge nie beschaamd wie denkt ge dat gezijt onozelaar

grote dierenliefhebber :evil: :evil: :evil:

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#45 Geplaatst 12 november 2009 - 22:42

Komaan zeg, dit moet een wansmakelijke grap zijn, dit kan gewoon niet.
Internettrol, aandachtzoeker, de boel een beetje judassen, wat is de bedoeling?
Geen excuses voor jou als dit verhaal echt is.
Houd godverdomme je vettige poten thuis. En hier een beetje de zieligaard komen uithangen? Op een kattenfotum notabene? Manneke jij bent gestoord.
Mensen als jij brengen me aan 't kotsen. :r
Geplaatste afbeelding