Spring naar inhoud

- - - - -

Tijsje onder het mes. Update p2: vraagjes

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 12 november 2009 - 20:00

:geluk: :geluk: :geluk: :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 13 november 2009 - 10:29

Heel veel succes voor Tijsje :geluk:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 13 november 2009 - 12:13

succes voor Tijsje

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#19 Geplaatst 13 november 2009 - 12:18

Veel succes, de duimen draaien hier volop in het rond :thumb:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 15 november 2009 - 20:20

Succes!!

Onze da zei er ook iets van bij de laatste controle van Snoetje. Dat dat misschien het volgend jaar nodig zou zijn. Ik geef ook orozyme bucco fresh, om het tandplak op te lossen. (als ik het niet telkens vergeet tenminste :oops: )

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#21 Geplaatst 19 november 2009 - 18:29

Tijsje is dus dinsdag geopereerd... Kreeg net een berichtje van m'n moeder dat alles goed gaat! :dancer:

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#22 Geplaatst 19 november 2009 - 18:35

Aaaaaah gelukkig!
Toch eens goed nieuws!
Geef Tijsje maar een voorzichtig knuffeltje van ons! :hug:
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#23 Geplaatst 19 november 2009 - 20:26

Duimpjes omhoog hier! Veel succes!

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 27 november 2009 - 15:51

update:
Tijsje krijgt nu Hill's TD dat mijn moeder van de DA onder haar gewone brokken moet mengen...
Er onder mengen verstaat mijn ma precies wel niet zo goed, is een toevoeging van 7 brokken Hills T/D aan het ander eten voldoende?

Is er iemand die weet hoeveel zo'n zak Hill's T/D kost?

Is er iemand met ervaring met die Hill's

Is er iemand die mij een beetje Orozyme Bucco Fresh wil opsturen om eens te proberen?
(Mijn moeder wil dat niet kopen omdat Tijsje dat wsl nooit gaat opeten...)

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 27 november 2009 - 16:07

Ik denk niet dat 7 brokjes onder de andere brokken voldoende is :lachen: . Om de voeding zijn werk te laten doen, zal je moeder toch zeker 1/3 van de Hills brokken moeten mengen met de andere brokjes hoor. Ik heb eens op de site van Zooplus gekeken, en daar kost een zakje van 5kg orale care (is wel niet hetzelfde) toch bijna 50€.
De orozyme kan ik je niet mee helpen
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#26 Geplaatst 27 november 2009 - 16:09

Ja ik zei het haar ook dat dat niet voldoende was, maarja...

Ik vrees ook dat ze er niet meer wil onder mengen gezien de prijs, mijn ouders zijn nog van de oude generatie wat katten betreft...
Daarom zou ik graag toch eens de orozyme proberen omdat die veel goedkoper is en zeker werkt, aan de reacties hier te zien in andere topics over tandproblemen.

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 27 november 2009 - 18:26

Zo'n potje Orozyme bucco fresh is maar heel klein. Daar moet je een half lepeltje van over het eten doen. Is moeilijk om iets van op te sturen. Of het echt werkt, daar ben ik niet zeker van. Ik vergeet het ook zo vaak te geven, stom want zo zal het niet werken.

Ik denk wel dat een brokje of 7 van Hills t/d genoeg kan zijn. Ik moest voor Sam zijn tandvleesproblemen (hij heeft ook erg gelige tandjes) een brokje of 5 per dag geven. Als snoepje, waar hij lekker op kan knabbelen. Hier krijgen ze de Hills t/d dus regelmatig als snoepje. Maar bij hardnekkige tandsteen zal misschien meer nodig zijn...
Ook daarvan weet ik niet of het helpt. Maar baat het niet dan schaadt het niet hè...

Die voeding van bij de da kost inderdaad allemaal veel.

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 28 november 2009 - 08:25

catherine zei:

Daar ken ik alles van, onze Winnie moesten we ook elk jaar laten behandelen tegen tandplak onder algemene verdoving. Verschiet niet als je Tijsje gaat afhalen bij de DA want het is nogal een beetje bloederig achteraf.
Hopelijk is Tijsje snel beter. :rub:

Moet in december ook gaan met Garion voor tandplak te laten verwijderen, zie het nu precies niet meer zittten :d .

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#29 Geplaatst 28 november 2009 - 11:13

Anja zei:

Moet in december ook gaan met Garion voor tandplak te laten verwijderen, zie het nu precies niet meer zittten :d .

Bij ons Tijsje viel dat precies nog heel goed mee hoor! Niemand was geschrokken ze was enkel zo'n beetje dronken van de verdoving ^^
Niet bang zijn ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#30 Geplaatst 28 november 2009 - 11:28

Wanneer dat eten (ik weet niet of ze het daar hebben hoor, zeker eens bij dieetvoer gaan zien) of iets anders bij je dierenarts heel duur is moet je zeker eens kijken bij medpets.nl
Die orozyme hebben ze daar zeker.
Daar hebben wij ooit roycal canin renal gekocht voor de hond van mijn schoonouders, dit voer kon je niet in de winkel kopen, en het kwam met verzendingskosten bij veel goedkoper uit dan dat we het bij de dierenarts zouden moeten kopen. :)