Spring naar inhoud

- - - - -

Met je huisdier naar de psychiater.

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#1 Geplaatst 12 november 2009 - 15:27

HLN Bizar - Nederlanders kunnen met huisdier naar psychiater gaan (1028232)

Wat denken jullie hierover of vinden jullie het maar weeral een geldklopperij?

Ik denk dat sommige baasjes en dieren hierbij mss wel geholpen zouden kunnen worden en mss leren de baasjes hun dieren beter te begrijpen.

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#2 Geplaatst 12 november 2009 - 15:30

Ik denk dat dit heel nuttig kan zijn.
Mijn Floortje is ook geholpen door iemand die in opleiding is/was tot dierenpsycholoog. Zij is echt een kat met een handleiding, en ik wist op den duur niet meer wat ik ermee aan moest.

Professionele therapeuten kunnen je toch wel inzichten geven die je zelf niet zo dadelijk hebt.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#3 Geplaatst 12 november 2009 - 15:37

"Echte" psychiaters vind ik er wel wat over. Maar er moet meer aandacht besteed worden aan het gedrag van dieren.
Eigenaars of personeel van dieren moeten eerst eens beginnen met wat is het natuurlijke gedrag van mijn dier en zo hun huisdier beter leren begrijpen.

Kan je je het voorstellen dat ik ooit de vraag heb gehad om iets te doen aan de hyperactiviteit van een kitten!

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 13 november 2009 - 11:29

dit vind ik er toch overgaan hoor

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#5 Geplaatst 13 november 2009 - 11:41

Goh, misschien dat het in sommige gevallen wel nuttig kan zijn... Maar ik heb er toch ook mijn bedenkingen bij hoor...

Ah ja, Lies, iets te doen aan de "hyperactiviteit van een kitten" ... Sommige mensen zouden beter eerst eens drie keer nadenken eer ze een kat (of hond of konijn of maakt niet uit...) in huis halen... :o