Spring naar inhoud

- - - - -

ontvlooien tijdens de winter?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#1 Geplaatst 12 november 2009 - 15:35

Ontvlooien jullie je buitenkatten tijdens de winter?

Kunnen ze nu vlooien krijgen?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 12 november 2009 - 15:56

Gabriël is er vorig jaar toch in geslaagd om me te verrassen met vlooitjes. Hij wou waarschijnlijk wat gezelschap (was toen nog katje alleen in huis) ;)

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 12 november 2009 - 15:56

Ik denk dat de poezies mij hier ook hebben verrast. Mag je Advantage maandelijks geven?

Bewerkt door M&M, 12 november 2009 - 15:57.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 12 november 2009 - 15:58

Ik gebruik Stronghold, tijdens de zomer om de maand, nu probeer ik het om de zes weken.

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 12 november 2009 - 15:59

Joloka zei:

Ik gebruik Stronghold, tijdens de zomer om de maand, nu probeer ik het om de zes weken.

Maar hier reageren ze niet zo goed op Stronghold. Angel komt er helemaal gek van. Ze loopt van de ene kant van het huis naar de andere en is totaal uit haar doen, vandaar dat ik het niet meer geef.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 12 november 2009 - 16:15

Nee, maar ik ontvlooi sowieso nooit preventief.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 12 november 2009 - 16:33

M&M zei:

Maar hier reageren ze niet zo goed op Stronghold. Angel komt er helemaal gek van. Ze loopt van de ene kant van het huis naar de andere en is totaal uit haar doen, vandaar dat ik het niet meer geef.

Dat doet Jaro ook, maar dan met stronghold en met frontline, met frontline nog het hardst. Na een paar minuten is het al wel beter. Maar de geur alleen maakt hem al gek, ik moet echt zien dat hij het niet op voorhand ruikt. Verder krijgt hij geen geïrriteerde plek ofzo...

Ik blijf Snoet nog ontvlooien, zeker tot het goed begint te vriezen. Snoet is een buitenkat, ik weet niet of ik Sam en Jaro nu nog zal ontvlooien.
Normaal zou ik het niet meer doen, maar een paar weken geleden vond ik een vlo op Jaro zijn buik. Alle katten behandeld met stronghold (al 2 keer ondertussen), vlooienband in stofzuiger, omgevingsspray op een paar plekken, alles uitgewassen, en me suf gestofzuigd. Maar ik heb buiten die ene levende vlo op Jaro zijn buik er nog maar een dode gevonden. Ik was er dus gelukkig op tijd bij. Nu is het al bijna 2 maanden later en heb ik niks meer gezien. :d Brrr vieze beestjes, nu neem ik dus even het risico niet meer en ontvlooi ik nog.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#8 Geplaatst 12 november 2009 - 16:35

ik gebruik frontline maar Beer reageert er niet raar op

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 12 november 2009 - 20:04

Ester zei:

Nee, maar ik ontvlooi sowieso nooit preventief.

Hier idem
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 12 november 2009 - 20:29

Gabriël reageert echt raar op frontline en frontline combo: na een dag of zo jeuk, kleine krabwondjes en hij heeft zelfs al een kale plek maar de vlooien blijven leven :oops: .

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 15 november 2009 - 09:16

Ik gebruik de Frontline pipetjes. Tijger begint dan ook als een gek die plaats te 'likken'. Of dit wel zo goed is? Probeer dit tegen te houden, maar poezen blijven poezen he :) .
Wat is het verschil tussen Frontline en Stronghold?

DA raadt aan om (als je toch preventief iets gebruikt) dit ook tijdens de winter te doen. De winters zijn te zacht en in november vorig jaar is er blijkbaar hier nog een vlooienplaag geweest onder de katten. Mijn poezeltjes kwamen toen nog niet naar buiten.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 15 november 2009 - 09:18

dolfjeweerwolfje zei:

Ik gebruik de Frontline pipetjes. Tijger begint dan ook als een gek die plaats te 'likken'. Of dit wel zo goed is? Probeer dit tegen te houden, maar poezen blijven poezen he :) .
Wat is het verschil tussen Frontline en Stronghold?

DA raadt aan om (als je toch preventief iets gebruikt) dit ook tijdens de winter te doen. De winters zijn te zacht en in november vorig jaar is er blijkbaar hier nog een vlooienplaag geweest onder de katten. Mijn poezeltjes kwamen toen nog niet naar buiten.

Als je het echt goed in hun nek aanbrengt, dan kunnen ze daar toch niet aan likken? Als ze er aan likken hebben ze vergif binnen + ze likken het product weg.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 15 november 2009 - 10:33

Ik breng het aan tussen de schouders en hij kan er toch wel een beetje aan hoor... :s