Spring naar inhoud

- - - - -

Klagen over personeel

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#1 Geplaatst 12 november 2009 - 19:06

Denken jullie dat dit kan en of het iets uithaalt?? Bij de Blokker hier bij ons zijn ze beslist totaal onvriendelijk. Er werken twee vaste dames die ik zo een sjot onder hun gat zou geven.
Ik heb dit eens tussen neus en lippen vermeld in de Blokker in Lommel (omdat ze daar stukken vriendelijker zijn) en die zegden dat ze dat al meer gehoord hadden.
Nu stond ik vandaag aan de kassa bij onze Blokker en er kwam een jonge vent met een pas gekochte MP3 speler (maandag of dinsdag en gisteren waren de winkels dicht) waarvan de oortjes kapot waren. Hij werd afgeblaft dat er geen garantie was op de oortjes en dat hij kon kiezen, goedkope oortjes kopen of dure. Ik had echt medelijden met die gast, hij was Indisch of zo en sprak niet echt veel Nederlands. Aangezien ik als vrijwilliger Nederlandse taallessen begeleid, had ik zin die verkoopster van achter haar kassa te sleuren. Maar of je nu blank bent, zwart of geel, ze blijven onvriendelijk, onlangs wou ik een friteuse kopen, maar had me vergist in de reklame dus kocht die niet, nu, wat een dramatische blikken die verkoopster mij toesmeet.....

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 12 november 2009 - 19:19

Ik zou het hen eens goed zeggen, hoor! Wie weet komt er dan wat schot in de zaak dat ze wat vriendelijker worden...

En die jongen heeft trouwens een wettelijke garantie van 2 jaar te goed op die oortjes (tenzij anders vermeld, maar zeker nooit korter dan 2 dagen hé ...)

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#3 Geplaatst 12 november 2009 - 19:23

ze kunnen soms echt onbeleefd zijn inderdaad
ik zou het ook gewoon zeggen, jij als klant mag toch ook kopen wat je wil en het is toch geen ramp dat je je vergiste

ivm die man, die heeft (verdomd) recht op 2 jaar garantie tenzij anders vermeld
nu, vaak bij die mp3's van de blokker (die zijn ni zo 'super'duur) daarom dat er misschien geen of bijna geen garantie op de oortjes is? ik kan ook mis zitten hoor..
als je nu bij bijvoorbeeld mediamarkt een mp3 koopt zit er wel garantie op (deze kosten dan toch ook wel een pak meer als bij de blokker...)

Erika
Erika
  • 812 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 12 november 2009 - 19:30

Ik denk dat ik zou vragen wie de Chef of Cheffin is daar, en het toch eens zeggen dat je erg onvriendelijk behandeld word, zeker dat ze erop aangesproken worden!
Geplaatste afbeelding
Vito rust zacht lieverd, je blijft in mijn hart!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 12 november 2009 - 20:30

Gewoon door mailen naar de hoofbureau van Blokker, als er nog klachten binnen komen zullen ze wel maatregels nemen. Ik kan het weten heb vroeger nog voor bloker gewerkt. En ze dulden toen toch geen grofheid van de verkoopsters.  

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#6 Geplaatst 13 november 2009 - 09:28

Mail is vertrokken

Geachte

Na wat wikken en wegen toch deze mail.
Ik ben niet te spreken over het personeel in Blokker Mol. Het lijkt of deze dames gekozen zijn op basis van ONVRIENDELIJKHEID;
Ze zijn ongeïnteresseerd, onvriendelijk, bars.
Ik ben niet de enige die er zo over denkt. Ik vermeldde eens in de Blokker te Lommel dat ik daar veel liever kwam omdat ze daar tenminste wél vriendelijk zijn en die verkoopster wist mij te zeggen dat ze dat nog al gehoord had.
Wat ik gisteren meemaakte deed mij dan toch besluiten u te contacteren.
Een jonge man kwam aan de kassa met een pas gekochte MP3 speler waarvan de oortjes niet werkten. Of het er mee te maken had dat het een kleurling was, weet ik niet, maar hij werd werkelijk onbeschoft afgeblaft. Ik werd er misselijk van.
Het kan best zijn dat er geen garantie op de oortjes zit, maar het toestel was twee dagen geleden gekocht!! En is het nodig de klanten te behandelen of het kleuters zijn? De man deed zijn best om Nederlands te spreken en was heel ontdaan, hij dacht dat hij z'n hele toestel dan maar moest weggooien. Is het zo moeilijk voor de verkoopster om hem te zeggen dat ze even andere oortjes voor hem zal gaan halen?
Toen ik zelf eens vermeldde dat ik de waxinelichtjes niet zo goed vond, (ze hollen uit en de helft brandt niet op) werd ik ook behandeld als een kleuter "ik zou wel iets verkeerd doen, want hier in de winkel branden ze heel normaal op". Buiten aansteken denk ik niet dat men veel moet doen met waxinelichtjes...
Het wordt tijd dat deze dames een cursus, "omgaan met klanten" gaan volgen of als ze met tegenzin in de winkel staan, moeten ze maar wat anders gaan doen.
Mvg

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#7 Geplaatst 13 november 2009 - 09:40

Groot gelijk! Sommige verkoopsters in sommige winkels staan daar inderdaad alsof ze dik tegen hun goesting leven. Als ze hun job niet graag doen, dat ze dan een andere zoeken he! Ongelooflijk. Ben benieuwd of je reactie gaat krijgen. Hou ons op de hoogte he!

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#8 Geplaatst 13 november 2009 - 09:42

Ja inderdaad, groot gelijk.
Ik ben zelf ook al vertrokken in een winkel omdat er bij het personeel geen glimlach af kon.

Ik heb zelf in een winkel gewerkt, en inderdaad, het is niet altijd makkelijk om te blijven lachen als je de derde moeilijke klant van de dag net voor je gehad hebt. Maar het is je job he.
Vriendelijk zijn kost niks, en het maakt je eigen leven ook zoveel aangenamer! Want van de meeste klanten krijg je dan ook een positieve reactie terug!

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#9 Geplaatst 13 november 2009 - 09:50

Weet je waar ze ook superonvriendelijk zijn? Bij Krefel!.
Iemand die ik ken heeft gewerkt bij Krefel en die vertelde me hoe de werkomstandigheden daar zijn, je zou voor minder slecht gezind worden!! Er heerst daar een strikte rangorde, de verkopers mochten zelfs niet praten tegen de kuisvrouw, want die was "te min" Ze werken daar ook met bonussen, dus ze proberen ook koelkasten aan eskimo's te verkopen! :LOL:
En we zwijgen dan over het personeel bij Mediamarkt, die weten zelfs niks!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 13 november 2009 - 09:50

Blokker.. daar noem je nu wel zo'n winkel op. Daar zie je mij toch echt wel niet tenzij het gewoon is om wat rond te lopen uit verveling, die verkopers zijn zooooooooooooooo lui, tam en onvriendelijk. Echte boeren en boerinnen zijn het! + ze vinden het teveel moeite om de JUISTE prijs op een prijskaartje te zetten en als er dan 7 prijzen uithangen voor fleece dekentjes waarvan geen enkele juist vermeld op het deken zelf en je er een verkoopster bijhaalt en zegt dat het zeer verwarrend is, bekijken ze je scheef. Mij zien ze daar niet meer
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 13 november 2009 - 10:11

Spanishke zei:

Blokker.. daar noem je nu wel zo'n winkel op. Daar zie je mij toch echt wel niet tenzij het gewoon is om wat rond te lopen uit verveling, die verkopers zijn zooooooooooooooo lui, tam en onvriendelijk. Echte boeren en boerinnen zijn het! + ze vinden het teveel moeite om de JUISTE prijs op een prijskaartje te zetten en als er dan 7 prijzen uithangen voor fleece dekentjes waarvan geen enkele juist vermeld op het deken zelf en je er een verkoopster bijhaalt en zegt dat het zeer verwarrend is, bekijken ze je scheef. Mij zien ze daar niet meer

Fleece dekentjes is nu net het enige wat ik daar nog haal...
Geplaatste afbeelding

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#12 Geplaatst 13 november 2009 - 10:14

Dus in Buggenhout (of in de buurt) zijn ze ook zo vriendelijk, dat is straf.
Allen naar Lommel dus (of naar Nederland) (waar ze over het algemeen in winkels wel vriendelijker en vrolijker zijn)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 13 november 2009 - 10:16

Fairy zei:

Iemand die ik ken heeft gewerkt bij Krefel en die vertelde me hoe de werkomstandigheden daar zijn, je zou voor minder slecht gezind worden!!

Ondanks welke omstandigheden ook, vind ik toch dat je je klanten vriendelijk kan benaderen. De klanten zijn ten eerste niet op de hoogte van hun werkomstandigheden, en ten tweede moeten de klanten daar toch niet voor boeten :onzeker: . Als je ontevreden bent in je werkomgeving vind ik dat je ofwel iets anders moet gaan zoeken ofwel het erbij nemen en je job naar behoren uitvoeren.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 13 november 2009 - 10:18

Inderdaad, de krefel is ook echt erg!!! Daar doen ze dus ook moeilijk over garanties.. Mij zul je altijd elektrospullen zien kopen in de Van den Borre en nooit in de Krefel!

Nu ja, er zijn wel meerdere winkels waar ze nooit kunnen lachen: De match in Leuven. Daar tetteren ze er dan ook nog is op los aan de kassa's... Of het Kruidvat, mannelief! kom je daar binnen tien minuten voor zes, en dan al zeveren ze tegen jou dat de winkel gaat sluiten en dat je moet doordoen.. :o

Dit kan een lange topic worden hahaha  :LOL:

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#15 Geplaatst 13 november 2009 - 10:30

Hahahahahahah, ik ging vroeger altijd bij een bakker onderweg als ik ging doppen. Het was zowat de enige bakker die Boules de Berlin had met confituur (ik lust geen pudding). Nu, één van de verkoopsters was stokoud en ik heb vaak tegen haar staan roepen : met CONFITUUR. Kwam ik soms nog thuis met ene met pudding, ik had dat mens rond haar oren willen slaan. Bij die bakker was IK dus wel de onvriendelijke want ik kloeg altijd!
Tja, ik ben van mening dat de klant koning is :x