Zwartje: Korstjes op de rug
#16 Geplaatst 14 november 2009 - 21:03

#17 Geplaatst 14 november 2009 - 22:10
Hier had Chippie dat 1 keertje maar dat was mijn schuld..beetje te hard met Furminator..

Hopelijk is het snel beter!
#18 Geplaatst 15 november 2009 - 00:52
2 van mijn katten hebben allergie en bij nobel is dat opeens opgekomen toen die een jaar of 8 was. Opeens werd zij kaal aan de staartbasis (beet haar haren af van de jeuk) en de huid was schilfering met kleine korstjes. We hebben lang gedacht aan vlooien allergie en Nobel kreeg dan om de 3-4 weken van die pipetjes, maar het kwam steeds sneller terug. Dan heeft ze om de maand cortisone spuiten moeten krijgen en nu is het weer geminderd naar 1 per jaar. we weten nog altijd niet waar ze precies allergisch aan is, het is wel iets dat vooral in het begin van de lente te vinden is.
als zwartje na de vlooienbehandeling toch vrij vlug direct korstjes krijgt, zou ik zeker aan allergie denken.
#19 Geplaatst 30 november 2009 - 22:25

#22 Geplaatst 01 december 2009 - 10:09
In't begin moest ik van de dierenarts speciaal eten geven met weinig eiwitten maar dit had niet zo'n effect. Die 3-maandelijkse spuiten doen het beter.
#23 Geplaatst 01 december 2009 - 12:02

We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat