Spring naar inhoud

- - - - -

Zwartje: Korstjes op de rug

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 14 november 2009 - 21:03

Tijger wil dit altijd aflikken :louche: . Heb nu de stickers die in de doos zitten op mijn kalender gekleefd. Zo zal ik zeker geen beurt vergeten. (Ontworming schrijf ik er ook op).

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#17 Geplaatst 14 november 2009 - 22:10

Misschien dan toch maar eens met Stronghold ja?
Hier had Chippie dat 1 keertje maar dat was mijn schuld..beetje te hard met Furminator.. :oops: ..hij heeft blijkbaar minder dik haar dan de anderen.. :oops:

Hopelijk is het snel beter!

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 15 november 2009 - 00:52

Ik zou zeker ook allergie niet uitsluiten.

2 van mijn katten hebben allergie en bij nobel is dat opeens opgekomen toen die een jaar of 8 was. Opeens werd zij kaal aan de staartbasis (beet haar haren af van de jeuk) en de huid was schilfering met kleine korstjes. We hebben lang gedacht aan vlooien allergie en Nobel kreeg dan om de 3-4 weken van die pipetjes, maar het kwam steeds sneller terug. Dan heeft ze om de maand cortisone spuiten moeten krijgen en nu is het weer geminderd naar 1 per jaar. we weten nog altijd niet waar ze precies allergisch aan is, het is wel iets dat vooral in het begin van de lente te vinden is.

als zwartje na de vlooienbehandeling toch vrij vlug direct korstjes krijgt, zou ik zeker aan allergie denken.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#19 Geplaatst 30 november 2009 - 22:25

Zijne poezeligheid heeft ondertussen al veel minder last van die korstjes. Ze komen ook niet direct terug. Hij heeft een behandeling gehad met Stronghold, die ik dan ook zal blijven geven :)

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#20 Geplaatst 30 november 2009 - 22:26

:thumb: :thumb:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#21 Geplaatst 01 december 2009 - 06:40

:hug: Geef aan uwe hoogheid maar heel veel knuffels

Geplaatste afbeelding

Guest_Paulientje_*
Guest_Paulientje_*

#22 Geplaatst 01 december 2009 - 10:09

Ik zou allergie ook niet uitsluiten. Eén van mijn poezen heeft allergie en heeft ook korstjes. Ze krijgt nu om de 3 maanden een spuit en nu is het veel beter.
In't begin moest ik van de dierenarts speciaal eten geven met weinig eiwitten maar dit had niet zo'n effect. Die 3-maandelijkse spuiten doen het beter.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 01 december 2009 - 12:02

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag