Spring naar inhoud

- - - - -

Twijfels of vastberaden bij opstarten van cattery?

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#1 Geplaatst 14 november 2009 - 22:22

Een kennis van mij zou ev. een cattery willen beginnen.

Het ene moment kijkt ze er enorm naar uit (om kittens te zien opgroeien), maar soms slaat de twijfel toe of ze er wel aan zou beginnen.

Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken...
Hadden jullie (diegenen die fokken natuurlijk) ook twijfels? Is dit normaal?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 15 november 2009 - 09:55

Ja, dit is heel normaal. Vindt ik dan ;)

Het is een hele verantwoordelijkheid. En het kost pakken met geld. Dus twijfelen, ja, dat vindt ik alleen maar een teken dat er goed over wordt nagedacht.
als je vriendin alle voor en nadelen en kosten goed bekijkt, zich goed inleest en goed voorbereid, dan zou ik alles gewoon in gang zetten. En dan na het eerste nestje beslissen of je verder wilt.
Als je dat bij elk nest doet, dan ben je, in mijn ogen, goed bezig.

Constant die afweging maken, wel of niet beginnen, wel of niet doorgaan. Dat hoort er voor mij helemaal bij.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 15 november 2009 - 11:03

Twijfels jahoor met name bij de bevalling en als je ellende hebt.

maar als het dan weer goed is en voorspoedig gaat dan is dat weer weg

je moet niet uit te week hout gesneden zijn maar ook geen ijskoningin zijn.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 15 november 2009 - 11:06

Ja wij hadden ook twijfels en hebben nog steeds een beetje twijfels. Het kan immers heel anders gaan dan verwacht en dan moet je je er ook door zien te slaan en dan valt het af te wachten of je verder kan/wil doen of niet. Zoals Ginnie hierboven reeds zei, het is een hele verantwoordelijkheid, niet alleen voor je mamapoes, maar ook de kleintjes wil je zo goed mogelijk helpen, verzorgen, zien opgroeien, ....
Het is goed dat je vriendin twijfels heeft, teken dat ze er inderdaad goed over nadenkt en niet zomaar impulsief zegt van "ik ga vandaag een cattery opstarten", want daar gaat niet 1 dag over, mijn partner moest er ook 100% achterstaan.
Ik twijfelde nog lang na toen ik mijn fokpoes al had en hij twijfelt nog steeds of hij zijn fokpoesje niet gewoon zou laten steriliseren. De schrik zit er teveel in dat hij haar zou kunnen verliezen en het kost inderdaad pakken geld wat voor een jong koppel niet zo evident is.

Bewerkt door Spanishke, 15 november 2009 - 11:08.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: